Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 95 ggr
[I_love_iller1]
0

Titta hit

Jag har lite frågor

1. Om jag ska ha en iller i ett rum vad ska jag ha för underlag det är väldigt halt golv
  2. är det dyrt med iller
  3. Kan ni berätta lite om illrar t.ex skötsel uppfödare
Pilspets
0
  1. Vet ej.
  2. Det beror på. Veterinärbesök kan rusa iväg. Antingen har msn försäkring eller sparar undan pengar.
  3. Denna artikel kan du titta på. Leta även på forumet för mer information.

Kan du verkligen skaffa iller?

Sajten där alla illerfantaster samlas. Oavsett om du har eller funderar på att skaffa iller, så är det här sidan för dig. Här är alla välkomna. Du har din egen sida och en uppsjö med artiklar samt en forumdel.
Herveaux
0

#0: Din syster vill ju också skaffa iller så ni kanske kan sitta och läsa och lära er tillsammans?

// Harley

[I_love_iller1]
0

Oki tack

Grodan
1

Om jag ska ha en iller i ett rum vad ska jag ha för underlag det är väldigt halt golv

Du bör ha en lätt eller flera lätt-tvättade mattor då.
Illern vill även ha en mathörna och några sovplatser.
Min iller har flera sovplatser: på en filt har jag tre fyra bäddar, ett tyghus, en stor transportbur utan dörr där han har en hängmatta (som han oftast väljer), sovplädar på kökssoffan… På vintern blir golvet kallt och då lägger jag ut mattor.

är det dyrt med iller

Nä, egentligen inte. Inköpet av själva djuret kan ligga på 1000-4500 kr. Sen kostar tillbehör givetvis och detta har jag noll uppslag för då jag haft iller hur många år som helst och redan har allt. Jag improvoserar också en hel del. Till toalådor kan jag ta vilka lådor som helst, göra ingångshål och lägga i träpellets.
Månatliga kostnader

• försäkring ca 100 kr
  • torrfoder, ca 200 kr
  • färskmat, ca 150 kr
  • träpellets, ca 70 kr

Kan ni berätta lite om illrar t.ex skötsel uppfödare

Min iller är min pussgurkiga älskling. Han är den mest sociala och trevliga iller jag träffat. Han vill eg vara med mig 7/24, men pga olika saker så är han inte riktigt det. Han är ute i sitt hägn 8 timmar om dagen, sedan är han 1-2 timmar i vardagsrummet, sovrummet och hallen med mig och hunden. Övrig tid är han i köket som är 20-30 kvm.
Han kommer från Dashling Ferrets utanför Uppsala. Jag kan verkligen rekommendera henne. Hon spenderar 7/24 tid med illervalparna inomhus, toatränar dem osv och de utvecklas till underbara individer.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️