Svar tack
Kan man ha Två illrar ute i en slags hage hörde någon som sa att man kunde ha kanin ine och iller ute är detta sant och kan jag ha dom ute?
✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨
Ja, flera väljer att ha illrar i utehägn. Det ska vara nät runtom och 2m i höjd.
Storlek kan vara 5-20kvm.
Men jag tycker inte att det är skoj att ha en sällskapsiller ute året om. Det underbara med iller är ju att LEVA med den! Inne.
Så du får vänta tills kaninen är borta innan du skaffar iller eller placera kaninen ute, eller i rum dit illern inte får gå.
Iller ska ju inte sitta i bur.
Kan tillägga att jag själv haft iller sedan 1991 och samtidigt haft råttuppfödning och musuppfödning och hund och det har fungerat finemang. Endast 2 möss, som var på rymmen, fick sätta livet till och en råtta - men det var när jag på 90-talet var bortrest, djurvakten gjorde ett misstag. Med tanke på hur många möss och råttor jag haft och hur många år detta handlar om så är det väldigt bra statistik. Den kunde visserligen vara noll, men men…
Grejen med iller är ju att de inte som katter kan hoppa (däremot kan de ju klättra och gå via ditten och datten) så saker placerade en bit upp når de inte.
Jag har haft mössen i separat rum, då de varit på tok för intressanta för iller. Men råttburarna hade jag i några år i lägenheten där illern fick gå fritt (utom då musrummet och toan).
Men grodan kan jag ha det så här att jag
Har kaninen i ett rum med stängd dörr och illern frigående
Absolut.
Jag har min iller i köket. Det är ett stort kök på 25-30 kvm. Han får även dagligen latja med mig och hunden i hall, vardagsrum och sovrum.
Han har inte tillgång till musrum, badrum och källare.
Sen är han även ute dagligen i sitt utehägn ca 8 timmar.
https://iller.ifokus.se/discussion/1427675/grodans-utehagn
- Redigerat 2022-07-04 21:24 av Grodan
Perfekt
Grodan kan jag få hälsa p
På din iller???
Visst. Jag bor i Södermanland (utanför Flen), vart bor du?
I Stockholm
Och Grodan kan jag ha kaninen i en slags hage och illern i ett rum på 5 km???
Edit: Antog att den var till illern på grund av tråden, läste inte inlägget ovan utan bara det nyaste. Såg inte att det var två.
- Redigerat 2022-07-08 19:21 av [Undertaker]
Kaninen bor i hagen
#14: Jag antog det.
Men
Och om jag med min iller sitter i soffan och myser och jag har en kanin hage brevid soffan springer illern dit direkt och dödar kanine
Ni kan skicka ett meddelande för svar