Supleroin - vilken styrka?
Ringer runt olika kliniker och frågar om de kem.kastrerar iller. De jag ringt till hittills har sagt ja.
MEN… de vill ge honom styrka 4,7 som håller 6 månader, vilket kostar 2000 kr.
Ska han ha det eller ska han ha nästa styrka som håller honom kem.kastrerad 1 år? (fast de vill inte ge honom det tror jag… de vill först "prova" med den svagare…)
Jag är rätt säker på att det är styrka 4,7 som gäller för iller, även om det är den dubbla styrkan som är registrerad för iller (den svagare är inte reggad för iller av någon anledning).
Jag har ännu inte fått svar från någon illerexpert, utan bara min vän som kem.kastrerat flera illrar.
Den dubbla styrkan kan hålla en iller kemiskt kastrerad i upp till 4 år och ingen här har någonsin nämnt den längden, så jag tror det också är ett bevis på att det är den svagare styrkan som ges. På den kan en iller hålla sig kem.kastrerad 1-2 år.
Jag ger dom alltid det lilla chippet och det räcker sisådär 2,5 år upp till tre år :-)
#2 Ja,jag listade ut detta efter runtringning och även lite läsning här. Den starkare kan ge biverkning på iller efter vad jag läst här, så det är den lilla som gäller…
Men jag har ännu inte chipkastrerat min kille. Känns inte jätteviktigt… utom när jag råkar trampa i en kisspöl… han är inte superbrunstig… inte så det påverkar honom negativt… han är en så himla go kille… snäll och rar
Så länge han verkar vara okej i sin brunst så låt honom gå. Många hanar blir dock stressade när dom är i brunst.
#4 Han är helt ok än så länge. Just nu är han också mkt duktig på att gå på lådan och markerar bara lite här och där, vilket inte stör mig så mkt.
Härligt att han är så enkel under sin brunst :-)
#6 Ja, än så länge. Men han är väldigt aktiv jämfört med vad han varit den tiden han bott här… han har ju typ bara ätit sovit och bajsat…
#7 Det är då man passar på att lära honom att gå i sele och ta riktigt långa promenader. Funderar på att göra det med någon av mina killar Babbas och Schnappie :-)
#8 Mja inte häromkring. Kryllar av katter här och då får han bara öronskabb. Men på tomten ska vi gå lite nu… nu när jag på kvällen tar in honom från utehägnet är han så glad och skuttar och poppar i gräset…
Nu har Qotho blivit så himla smal. Gillar inte att ha så mager iller där man känner revbenen när man lyfter upp.