Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 2539 ggr
nasseiller
0

Legolas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jippy nu har min husse köpt en kamra.Cool

nisse
0

ååå  vad fin han är..ser ut som ådi.

Madde
0

Supersöt. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Malena
0

Åh vilken riktig liten sötnos =0)

klarsferrets
0

så fin han är

nasseiller
0

Tackar och mera kort kommer det att bil fast på min sida..

Madde
0

Ännu ett fint kort. =)

nasseiller
0

jeppsCool

Sara
0

Legolas.. Är det han som kallades Tord? och bodde med en hona som hette Silla?

Sara

AmmiG
0

#8 Ja det är den Legolas (Tord) och Silla är hos oss.

Sara
0

Hur går det med Silla och Legolas då? Jag vet att det var lite "problem" med bitning å sånt förut i ett annat hem.

Sara

AmmiG
0

Den enda bitning som förekommer, är mot andra illrar. Hon är hur go och rar som helst mot oss, har inte ens markerat.

Har fått fram uppgifter som tyder på 4-5 hem på lika många månader! Vad illrarna varit med om, förutom den stress det innebär att kastas omkring på det viset, vågar jag inte gissa.

Silla har inte klarat stressen och övrigt dom varit med om. Hon är rent ut sagt livrädd för andra illrar (ev. andra djur) och vågar inte ens försöka hälsa på dom, hon anfaller istället.

Hälsade på Legolas, när jag var på fastlandet för någon månad sedan. Legolas har klarat stressen bättre och är kvar hos nasseiller. Han har funnit sig väl till rätta där och får god omvårdnad.

Mvh Ammi

nasseiller
0

Här kommer det mera kort på Legolas

nasseiller
0

Ett till

nasseiller
0

Ett till

nasseiller
0

och en till

nasseiller
0

ett till

nasseiller
0

ett till

AmmiG
0

Vilka fina bilder du lagt upp på Legolas. Han är så fin pojken.

Madde
0

Jättemånga fina och söta bilder. Superkul när ni lägger ut och delar med er. =)

Sara
0

Vad skönt det fungerar för er! Jag hjälpte till att omplacera Silla och Legolas från deras första ägare men tyvärr fungerade det ju inte på det första stället.

Sara

Faxlin
0

Vilka fina kort du fått till där.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ferretgirl
0

Har du stamtavla på Legolas??? Var kommer han ifrån??

iller
0

Jag har stamtavla på legolas och han kommer i från ?Cool

AmmiG
0

Nja, han heter Ravens Legolas och är Carolas uppfödning. Silla däremot heter Fylkas Silla och är min uppfödning. Glad

ferretgirl
0

JAg trodde bara att han var en Trollvalpen iller. Jag har en som heter Trollvalpens Legolas, han är snart 2 år. Trodde först att det var han, men det var innan jag tittade på fotot, din är pastell, en min Legolas är brun.

AmmiG
0

#25 Det finns namn som är vanligare än andra och namn som periodvis är populärare. Killarna är jämngamla, Legolas född 2004 och döpt efter Sagan om Ringen.

Fel tråd visserligen, men Galadriel som var på rymmen och blev dräktig, är hon din uppfödning? I samma kull som Ravens Legolas, fanns en hona som döptes till Ravens Galadriel. Skulle vara intressant att få svar.

ferretgirl
0

Jo, hon är från min uppfödning lilla rymeskan Galadriel. Och det resulterade som sagt i 6 valpar.

AmmiG
0

#27: Nyfiken, vad hette resten av valparna? Ska kolla med Carola vilka namn hon använde. Det kommer nog en uppräkning av syskonen till "illers" Legolas.

iller: tack för bilderna på Legolas. Glad

ferretgirl
0

Namnen på den kullen blev Galadriel (finns utanför Landskrona), Arwen (finns i Göteborg), Eowyn (finns i Höganäs utanför Helsingborg), Legolas (finns om jag minns rätt i Göteborg han också) och Aragorn (hade han levt så skulle han vara bosatt i Borås om jag kommer ihåg rätt, men han är död sedan han var ca 8-9 veckor gammal, han kvävdes till döds av Hills kitten mat, när jag hittade honom, så hade han ca 10 Hills kulor i munnen vara 3 satt fast i halsen på honom).

sarae
0

En liten rättning…ferretgirl: Eowyn (buffy) är ju hos mig Flört för det måste ju vara 2004 kullen ni pratar om

AmmiG
0

Tänk vad vissa namn fastnar i huvudet på oss. Hittade namnen på kullens valpar, samtliga med uppfödarnamnet Ravens:

Hanar: Aragorn, Gandalf, Legolas, Haldir och Theoden

Honor: Hjortrongull, Galadriel och Eowyn

iller
0

Det var så lite så.AmmiG

iller
0

ett till

ferretgirl
0

Stämmer det sarae, fick bara för mig att du bodde i gbg du också. Blev närmligen av med mitt block med alla uppgifter vart alla valpar har gått genom åren. Blocket ligger troligen en av dom ouppackade lådorna nere i källaren, så jag får väl ta en dag till detta och leta upp det.

sarae
0

jo jag bor i göteborg Flört men du skrew att eowyn fanns utan för höganäs utanför helsingborg. Förstår att det inte e lätt att hålla reda på! Det är ju tack vara dig jag träffade Hanna och Arwen, som jag umgås med väldigt mycket!Flört

Madde
0

#35: Det är alltid kul när man hittar någon att umgås med. =)))

Roxanne
0

ojsch! vad söt Tord är! :D

AmmiG
0

Roxanne: Det är inte lätt med alla namn illrarna har eller kallas för. Legolas kallas inte för Tord längre. Hans nya ägare kallar honom för Legolas. Det namn han är registrerad under.

Mvh Ammi

Roxanne
0

oooj aha !  åååh blondin igen =(=(=(

AmmiG
0

Nejdå Roxanne! Det är väldigt lätt att blanda ihop namnen på illrarna. Inget att vara ledsen för. Glad ammi

Faxlin
0

Ammi, du skulle ju gå och sova ju. hihi Är du kvar än?

Audiatur et altera pars

Roxanne
0

# 40 PIIINSAMMT ! Generad uusch hatar sånnt här! :(

AmmiG
0

Ähh, inge att hänga upp sig på. :-) Få se en glad gubbe…

Roxanne
0

okej da GladSkrattande hihi*

hur mårs det da Ammi?

AmmiG
0

Trevligt att se glada gubbar! ;-)

Hur jag mår, humm…Lite trött och seg, matar ju Kotetsu om nätterna åt min dotter. Annars får det väl duga.

Faxlin
0

Förstår att du är trött vid det här laget Ammi, förstår precis vad ni går igen. Har suttit där själv.

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Jo, tankeverksamheten är väl inte den snabbaste. *S* Man svarar lite konstigt ibland, när folk pratar med en. Om någon frågar om maträtter, så blir det lätt info om Tets mat istället.

Faxlin
0

hehe, fast det är okej när man gjort ett sådant jobb som ni har. Titta på mig, där är det värre jag är ju allmänt förvirrad. ;-)
Men det är okej det med, vi fick oss ju ett gott skratt idag i alla fall. hehe

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Är väl inte så konstigt om du är förvirrad nu…du har ju Bellas stundande valpning i huvet!

Skrattet bjuder jag på. ;-) Jag skrattade rätt gott själv.

Roxanne
0

hihi ^^

vad är kotetsu för nått? Generad säker nått alla vet och man bör veta bara de för de nu! :(

AmmiG
0

En liten illerkille född 18 maj.

Faxlin
0

haha, jag tror att Roxanne menade om det är någon inebörd i namnet, att själva namnet betyder något. Ja det gör det ju i och för sig i och med illergrabben ni har. Men bortsett från det. ;-)

Audiatur et altera pars

Roxanne
0

#51, tack aa  eller vaddå? heter den så? Generad *piiiinsamt igen*… #52 hihi :DGlad