Brunst
Min pälskling har varit brunstig ett tag nu.
Jag ska chippa honom… bara att, jag finner eg inget problem med att ha en brunstig okastrerad haniller… inte ännu i a f…
Jag har eg bara märkt några få saker
- han är mer pigg, alert och inte så jättehungrig längre (men det kan ju även vara våren)
- han markerar och går inte alltid på lådan längre (detta är det största problemet)
- han har fått små fettdroppar på halsen som jag först trodde var ohyra (det kliar inte, men ser ju ut som sår eller ohyra, så jag tar bort det när jag kan)
Jag har inte chippat min lilla pälskorv.
Som jag skrev tidigare och lite här och där har hans brunst inte varit till något besvär. Tills för någon vecka sedan, eller en månad, då jag tyckte han blivit för smal.
Tänkte att jag kan prova att ge honom det naturpreparat jag köpte till hunden som ska minska testosteronet i kroppen. Det heter Testoblock och är framtaget av Anders Hallgren mfl.
Innehåller: Munkpepperextrakt (Angus Casticus 10:1), Tallextrakt (Pine Tree Phytosterol), Nötköttsleverarom
Jag har nu under 2-3 veckor gett honom detta och märkt att han minskat på revirmarkerandet och hittar toalådorna lite bättre. Hoppas han kan gå upp i vikt lite. Han är inte supersmal, men jag gillar inte smala djur. Jag vill inte se eller känna revben.