Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 468 ggr
[jenkass]
0

OT. Hemförsäkring

Har fått inbetalningskort för hemförsäkringen för nästa år… Hur funkar det om man flyttar? Gäller försäkringen då oxå eller har man betalat in helt i onödan isf.? (att det blir ett nytt belopp för nästa boende menar jag, så man inte betalar in "dubbelt" eller blir det något tillägg av något slag om den höjs/sänks?) Hjälp mig kan nada om sånt här :P

emoflickan
0

låter troligt att man får tillbaks pengar om man flyttar och får betala in en ny summa för nya boendet, är inte säker dock :) men så är det ju med t.ex bilar

[jenkass]
0

ja, det är väl mest troligt iaf.

TottsiGirl
0

När vi flyttade ringde vi bara försäkringsbolaget och sa att vi flyttat så flyttade dom försäkringen till den nya lägenheten utan problem. Men man hade säkert kunnat säga upp den i samband med flytt och teckna ny försäkring på den nya lägenheten.. Så fungerar det ju iaf med elavtal..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Xannadu
0

När vi flytta från lägenhet till Hus blev våran försäkring dyrare. Men vi fick betala in extra bara. Bara ringa o prata med bolaget man har.

[jenkass]
0

ok tack! då är det inte svårare än så ;)

ThereseBergqvist
0

hehe… borde jag veta jag som jobbar på trygghansa.. Men just nu är det totalstopp  :P Hehe… jobbar som skadereglerare och inte som säljare :P
Men du måste givetvis skriva in den nya bostaden för att den ska vara försäkrad.. Men sen vet jag inte hur det bli om man redan har betalat sin årspremie.. hmm..
Så ring dem :P

Illercafe
0

Är du med i facket?
Í många fackförbund ingår en hemförsäkring så att du inte betalar en dubbelförsäkring.

AlbaStiffler
0

#7> Den ingår oftast inte, men du får en billigare via facket! :)

bnoffan
0

Hyresgästföreningens hemförsäkring är också bra om man är medlem. Jag har via dem och flyttade nyligen till en större stad. Ändringen gjorde de på någon minut och blev bara någon krona dyrare i månaden..

Illercafe
0

Jo den ingår men man får snällt betala lite extra försäkringar för att vara fullt försäkrad… lite lurigt.