Magproblem/knorrar högljutt?
Min lilla pojke på snart fem år har på senaste dagar börjat knorra fruktansvärt högljutt om sig efter att han har ätit mat, (inte att han gör ljudet från strupen utan det kommer ifrån bröstet och nedåt. jag har bokat tid för veterinär men tills dess går ju hjärnan på högvarv. Jag har provat att ge honom det torrfoder han är van vid men blötad och därefter strykit honom över ryggen när han lagt sig för vila. Någon som varit med om detta tidigare? Jag kommer självklart uppdatera när veterinär gjort bedömning så att jag kan sprida vidare information till fler.
#0 Vad konstigt. Hoppas det inte är något allvarligt. Är det bara ljud eller är han påverkad på något sätt också?
#0: Verkligen, läste något om att det kan ha och göra med matsmältningen och att de då kan få svårt att få ner maten ordentligt. Han äter tyvärr också ganska fort och kväljer ofta därefter som att maten inte riktigt vill ner. Ännu har han inte tappat vikt men jag tänker inte låta det gå så pass, hoppas innerligt en veterinär kan lokalisera problemet.
#2 Ah men stackarn. Hoppas verkligen veterinären kan hjälpa.
I värsta fall, om veterinären inte vet, kanske hen kan ringa Marianne Tornvall. Hon är en av de veterinärer i Sverige som är riktigt duktig på iller.
#3: Tack så jättemycket för att du nämnde det, ska kontakta henne själv om inte annat, känns tryggt att veta att det finns någon som har speciell kunskap med illrar.
#4: Vet du vilken klinik hon finns på?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hon finns på Mälaren Smådjursklinik.
Hon blev Årets Veterinär 2014.
Jag har även vid problem med öronskabb och behandling mailat henne och fått jättebra svar, trots att jag inte hade varit på hennes klinik på några år. Men det var några år sedan.
Hon är med i FirstVet också…
Här kan du se henne i ett videoklipp
- Redigerat 2022-02-27 01:22 av Grodan