Så besviken..
Min stora dröm gick inte i uppfyllelse pga missförstånd.
Jag har sökt till en naturfotolinje och lärarna på folkhögskolan har sagt: Det är klart du kommer in, du har ju gått här förut och du är ju så bra osv.
Jag blev så självsäker att jag inte ens sökt till någon annan skola. Så idag, dagen före den dag som man borde vara jätte lycklig (i morgon tar jag yrkesexamen) får jag beskedet att jag inte blivit antagen. Sommaren förstörd, inget att se fram emot. Nu får man gå omkring och hoppas på att hitta ett jobb till hösten.
Hur kommer det sig att jag fått antagningsbrevet redan? Jag har ju inte ens skickat in varken mina riktiga betyg eller mitt slutarbete. Hur kan dom då ha bestämt att jag inte kommer in redan? Här på Åland ivf så är det så att man har till 10 juni på sig att skicka ut betyg och slutarbeten till skolorna man sökt. Men tydligen har folkhögskolan inte så.. Jag fattar ingenting. Jag är så ledsen.

Stackars dig. Tycker så synd om dig. Låter så otroligt konstigt också, men det var länge sedan jag var i skolsvängen så det kan du säkert mer om än mig.
Kram på dig vännen
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Det är otroligt konstigt. Ingen fattar någonting..

ring upp dom och kolla det..verka lite konstigt tycker jag, dom kan väl inte göra så hastiga beslut? och utan dina betyg får dom inte tar det beslutet..kanske det har skett ett missförstånd..hoppas det löser sej

Jag har ringt, dom hade inget vettigt att komma med..

Men vad konstiga människor! usch vilken osis! Det är ju jätte skummt om alla andra skolor har så och inte denna!?

Stackarn :( Verkligen inte rolit när planerna går helt åt skogen. Väntar själv besked från komvux.
Stackars dig. Själv hade jag hoppats på komvux floristutbildning men så ringde dom och sa att dom inte skulle godkänna ansökan för kursen va för dyr =(

själv utbildar jag mej till usk..inte kul när inget funkar
-eM- Jättetrist. Konstigt att det ska vara olika datum. Funderar på om någon klantat sig och skickat ut papperen för tidigt. Undrar vad som skulle hända om du skickar in dina betyg och slutarbetet, före den 10e.
sofieManne Hade dom inte floristutbildningen redan när du sökte? Fanns den med, är det ju skit att dom inte köper in den. Trist när du sett fram emot den.
nisse förklara för en som inte vet…vad är usk? Förkortningen låter bekant, men vad är det.
Ammi: Floristutbildningen finns i Norrköping och då måste min kommun betala den. När jag va på komvux och prata så sa hon att jag va hög prioterad eftersom jag inte har nått slutbetyg ifrån gymnasiet. Men när hon ringde så va det att för dyrt. Fyra andra kunde få en utbildning för det priset. Så det är väldigt dåligt. Men nu ska jag ju gå den där kursen på en vecka i sommar. Den betalar jag helt själv och så ska jag ordna praktik tills efter sommaren. Så jag får ordna allt själv. Men det blir nog bra ändå
sofieManne: Skralt av dom, att säga en sak och få det att låta som om det inte ska vara några problem. Att sedan ändra sig och skylla på kostnaden, är ruttet. Vad bra att du kan komma iväg på veckokursen iaf, lite fel att du ska behöva betala utbildningen själv.

#4: Jag skulle ringa dem igen och kräva ett ordentligt svar av dem. Det är ruggigt dåligt tycker jag. Och gör man så där lär man åtminstone kunna förklara varför.
Audiatur et altera pars

usk= undersköteska..men det verka gå rakt åt helvete nu..har ca 4 mån kvar sen är jag klar, men nu säger dom att det ser mörkt ut med jobb då jag inte kan jobba 5 skift när man har en liten och sambon jobbar ständigt natt.
nisse: Sjukt!
Det är ju massor med människor som inte klarar nattskift och personalstyrkan är ju alltid högre (var förr iaf) på dagtid, så det borde ju kunna schemaläggas dagjobb.
Visserligen lite extra jobb för den som lägger schemat, så det kan ju vara det som är hindret.
-eM-: Har du försökt prata med dom igen?
Hej -eM- ! Jag har haft en massa med de där eländiga högskolorna att göra och de är ena riktiga paragrafryttare!! Det betyder också att om de har gjort fel så måste de ändra sitt beslut och anta dig!!
Läs på i alla papper du hittar om hur antagningen ska gå till, vilka bedömningsgrunder mm och ring dem eller ännu hellre gå dit och berätta att du är förbannad!!
Åh, vad arg jag blir!
Om inte annat kan du alltid tjata och komma in på reservplats - står du inte som reserv?

Vis aka se vad som händer nu. Har pratat med förra rektorn och han skule se vad han kunde göra.. Han sa ivf att det inte hade gått rätt till..

Ohh, hur söt var inte den då Ammi.
Audiatur et altera pars