Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 200 ggr
Faxlin
0

Beställningsjobb

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick en liten annorlunda beställning på glasgravyr för några veckor sedan. Det var att göra en doptallrik och en vigseltallrik.
Detta är då något jag aldrig gjort förrut, och beställaren hade väldigt klart för sig hur de båda tallrikarna skulle se ut. Som ni förstår var det oerhört spännande utmaning att få. Detta är två väldigt viktiga händelser och jag är så glad att jag fick förtroendet att göra dessa.
Nu vart jag oerhört nöjd med vigseltallriken och visserligen inte fullt lika nöjd med dop tallriken, men jag är ändå lite stolt och vill dela med mig av det till er andra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Och så ännu en bild på vigseltallriken.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Så här kommer en bild på doptallriken.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Ännu en bild av doptallriken. Anledningen till valet av mönster på denna är att det skulle vara samma bild som på inbjudningskortet. Lite annorlunda bild på en doptallrik, och absolut inte lättgraverad.

Audiatur et altera pars

DG
0

Jättefina! Du är verkligen duktig.

Faxlin
0

Tackar! Tydligen blev paret nöjda med båda tavlorna i alla fall. Och det är ju ett pluss. ;-)

Audiatur et altera pars

Veronica
0

Dom var verkligen fina Åsa, såg dem ju innan du gav bort dem!

Amor vincit omnia

Faxlin
0

haha, ja jag var ju tvungen att visa upp dem för att få en åsikt från någon utomstående. hihi

Audiatur et altera pars

Malena
0

Kanon fint Åsa! vad duktig du är! =0)

TottsiGirl
0

Kalas fina Åsa! Måste vara kul att få lite utmaningar, jag tycker dom blev jättefina!!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Faxlin
0

Ja, det var verkligen en rolig utmaning. Och jag märker själv att resultatet blev riktigt bra när jag känner mig lite pressad. ;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

Kul att se dina verk. =) Jättefina är dem. Hur i alla världen får du tid till att hinna med allt???

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

haha, ja det kan man ju fundera över. Men du vet ju att jag inte sover speciellt mycket. Så där hittar jag min tid.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Jo det vet jag att du inte gör. Nu när jag jobbar på praktiken och sen har extrajobb så blir det inte mycket ledig tid över till datorn tyvärr. =(

Faxlin
0

Stackare, jag förstår att tiden blir knapp för dig. Du är ju dessutom till skillnad från mig normal och sover. hihi

Audiatur et altera pars

Madde
0

Jo ja måste. Annars skulle jag inte orka jobba länge utan att gå ner mig. Måste ju orka vara trevlig mot chrille oxå och det blir jag nog inte utan sömn. =)

AmmiG
0

Hur Åsa får tiden att räcka till, det blir jag inte klok på. Verkar som om hon har mer än 24 timmar på sina dygn. Skrattande

Åsa: Tack! Brudparet, tillika föräldrar till barnet som döptes, uppskattade tallrikarna. Du hade lyckats mycket bra med båda tallrikarna och jag var väldigt glad att jag bad dej göra dom.

Kram ammi

Faxlin
0

Jag blev så glad när du berättade för mig att de blev nöjda med dem. Och att du som beställde dem också vart nöjd. ;-)

Jag har nog bara 24 timmar per dygn jag med;-)

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Men du får 24 timmar att verka vara 48.

Har suttit och tittat på bilderna av Vigseltalltiken. En mycket fin sak på den, som tyvärr inte syns på bilderna, är att hjärtat runt brudparet består av små blommor.

Vet ju vem jag hojtar på i fortsättningen, när jag behöver något speciellt! Flört

Faxlin
0

haha, ja de små, små blommorna syns inte så bra på fotografiet. men jag vet också att de finns där. Ruggigt pilliga att göra. ;-)

Du är så välkommen med fler beställningar det vet du. ;-)

Audiatur et altera pars

ferretgirl
0

Jätte fina tallrikar du har gjort, det hoppas jag dom blev/blir glada för

AmmiG
0

ferretgirl: Min son och hans fru uppskattade verkligen tallrikarna. Motiven på doptallriken och inbjudningskortet, var dessutom så lika som det är möjligt att få ett fotografi och motivet på glas. Glad