Klösmöbler...
Sånnadär stora klösmöbler för katter med avsatser högt upp som katter hoppar upp på… är de verkligen bra för illrar? Vissa ser ut att vara 2 meter höga, och om en iller nu ens kommer upp högst upp (inte alla som är så bra på att klättra) och den får värsta rycket där uppe och trillar ner… hur bra är det då? Epona skulle utan problem kunna komma upp för en sådan möbel, men varken Melwin eller Denver skulle komma högre upp än första avsatsen, så tänkte… ni som har sånna, används de verkligen, eller är de översta avsatserna bara där i onödan och mest för syns skull för att det ska se ut som en rolig möbel? Kanske är bättre med en låg och bred sak istället för en hög? Eller jag vet inte, det var bara en tanke… illrar kan vara rätt klumpiga och trillar de ner så landar ju inte de på alla 4 som en katt gör.
golf.ifokus.se

jag vet inte hur många gånger sigge har ramlat ner (ca 1 meter) och han väser åt ställningen och klättar upp igen, men illa sig har han aldrig gjort
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

ja, 1 meter kanske inte är sååå farligt, men det finns ju betydligt högre ställningar som jag sett folk här på forumet har velat köpa eller köpt… och så är alla rädda om sin iller i övrigt, men trillar de ner 2 meter från en klätterställning och slår i ett hårt golv, nej, då är det ingen fara… menar, tänk om illern trillar på en platå under lite halvt och bryter ryggen i fallet :S
golf.ifokus.se
Jag letar klösmöbel nu för att de ska ha nåt o leka med men jag försöker hitta en med flera ställen att krypa in i, som inte är hög,det är nästan omöjligt. Fick iaf hjälp av en djuraffär som gav mig adressen till några av deras leverantörer på internet, så kunde jag gå in där o kolla o sen berätta för djuraffären vilken möbel jag ville att de ska ta hem till mig.
#3 har du kolla här?
http://grand-prix.se/index.php/cPath/129_131_172
http://www.hagsatrazoo.se/index.php?cPath=105_115
Grand prix har jag hittat flera som jag vill ha, men jag har inte kollat in dem på de andra länkarna. Lite uppslag =)
Mvh Jenny
nej jag har kollat här: www.pet-food.se och www.gibbon.se
men jag tycker de antingen är för höga eller för tråkiga..det måste va flera hyllor för annars kommer inte Musimon upp om allting börjar med en stor stolpe..
Det fanns mkt roliga saker på de sidorna =)
Mvh Jenny

min är ca 2 meter.. och min iller hoppar lätt upp och ner i den .. nå kan hon vara klumpig till sista hoppet när hon ska hoppa ner men inte är dom farliga .. det är ju bättre att ha en som inte tar så mycket blats på breden för den här går ju bara på höjden :D
Ställningen jag har går på ca 2 000kr men det finns ju lite lägre å billigare men min iller är värd det bästa :9 hhihihi
här är en bild

Den här tanken har jag också haft! Daisy lever ju i tron på att så länge man backar är ingen höjd för hög… Jag skulle nog inte våga lämna mina illrar hemma med en sån ställning ifall de skulle ramla och skada sig..
Jag är tillräckligt orolig när Molly lyckas ta sig upp på hatthyllan

haha okaay men men man måste lita på sin illers vilda instinkter.. åå inte springa efter dom som om dom var små barn som inte lärt sig att gå..

#9 De här handlar inte om vilda instinkter. Utan mer om den otroligt dåliga synen de har. Många illrar hoppar rakt ut från höga höjder eftersom de helt enkelt inte kan bedöma avståndet ner till marken..

Som sagt vill jag ha den här, men sen tror inte jag att mina killar kommer att använda själva husen, dem älskar ligga och gnida sig och bara titta ut genom fönstret. Alltså jag har inte den på bilden ,utan vill ha. Men jag har en mkt mindre och den uppskattas.
jag var rädd i början att dem skulle ramla ned och bryta ngt. Men ingen har ramlat ngn gång. :)

Jag har också en stark önskan om en större. Men har bara ett par olika i lägre modeller. Men det jag märker på min halvhöga är att när de är högst uppe så är de mer kontrollerade än när de far omkring annars. de har alltså koll på hur långt de kan backa innan det inte finns något att gå på.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

vi hade en sån där ställning, den stod i princip orörd i ett år sen sålde vi den :P

Mina skulle åxå tokdissa allt vad heter ställningar. Våra djur är ju trots allt "grytdjur" inte trädklättrare (som hermelinerna tex)… Detta vet iaf mina illrar, som knappt ens kommer upp i sängen vad gäller klättring… hehehe.