Iller iFokus

Iller

Etikettkunskaps-trådar
Läst 974 ggr
zickan
0

kurs?

ingen som har lust att hålla i en kurs?.. jag vill inte avla men skulle vara jätte kul att förstå mer om illerns anatomi, genetik, sjukdomar ect.

tror säkert fler skulle vara intresserade av att få lite info både muntligt och papper.
jag kan betala en slant för att få  vara med ;-)…

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Xannadu
0

Ett bra förslag. tumme upp

Marina
0

Det hade jag me velat gå på, hade vart jätteintressant. Älskar genetik.

Norrskenets
0

Hade definitivt velat va med, väldigt matnyttigt. Hoppas bara nån kan ordna det.

FerretCrow
0

samma härr vill oxå=)

skrollan
0

Utmärkt förslag :)

TottsiGirl
0

Skaraborgsillern annordnade en genitikdag i somras då va intresset tyvärr ganska svalt.. Vet inte om det är någonny planerad tyvärr.. Men ni kan ju höra av er till föreningen med önskemål..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

zickan
0

mh men skara ligger så fel.. :-/.. mycket folk runt sthlm och utanförs thlm så gära åt detta håll men som sagt är man ledig eller man kan fixa en ledig dag så kan man ju åka en bit

jag vill veta mer om olika mat, till lagningfar/rått. innehåll, sjukdomar. genetik är bara en kl pluss grej om man kan få lmed lite av det också. kul att veta vd är vad :-)

sarae
0

#7 det var en föreläsning av Barf i sthlms trakten i oktober. men den fick lägas ner pga bristande intresse.

tyvärr är det alltid så här, folk tjatar om en iller kalender, nån gör en iller kalender men ingen köper. Folk tjatar om en genetik dag, nån styr upp en genetik dag men ingen kommer, folk tjatar om barf föreläsningar, nån styr upp en sån, men ingen kommer. Så jag har full förståelse om folk inte orkar organisera saker längre. Det den stora massa tjatar om en dagen har de glömt nästa dag. särskilt om just den saken kasnke involverar en kostnad

FerretCrow
0

#8 kanske va bristande intresse då dom kanske inte gick ut med det så mycket.

bnoffan
0

#9 Om jag inte minns helt fel så låg det faktiskt ute en tråd om föreläsningen här inne…

FerretCrow
0

#10 ja men gick dom texmpel ut på veterinär mottagningar och djuraffärer om det? eftersom det inte är ofta sådanna saker händer kanske vi i sundsvall vill kunna åka på det och alla kanske inte sitter på iFokus bara för att man har iller. jag har haft iller i 7 år och hittade hit för ett år sedan.

sarae
0

#9 det fanns både tråd och artikel här och på ett annat forum. det annsonserades även på hemsidor. Så nog gick det ut med det. men så fort ett evenemang inte sker 100 meter ner på gatan så är det inte intressant

Ni som framför önskemål om evenemang, bra! men då får ni nog se till att visa intresse för evenemanget även om det hålls långt bort. Man kan aldrig koordinera så att de passar alla. Och rör det sig om en föreläsning så får man nog anpassa sig till vart föreläsaren vill hålla det nånstans och vacker ta sig dit.

Som arrangör lyssnar man när folk visar intresse, och verkar intresset stort så tar kanske arrangören tag i saken och arrangerar evenemanget, men det är inte kul när alla sen som pushat för evenemanget plötsligt backar ur för att det är för långt att åka etc.

zickan
0

mh intresse har iaf jag och jag kan ta mig.. men jag jobbar varannan helg så det är svårt att hitta när andra kan..jag  kan tänka mig 2-3 timmar åk tid med tåg utanför sthlm. typ nästan till gbg för en kurs ;-).. är det en helt jag kan på i feb och det är en bit från sthlm så har jag scandic rabatt. kan säkert fixa billigt hotell rum åt andra intresserade med..

FerretCrow
0

#12 ja men då missade  jag det eller så tänkte jag inte bara på det om jag hade annat att göra precis då

Marina
0

jag tror såhär att innan man anordnar en sån grej så ska man göra en undersökning på var i sverige intresset är osm störst, för här kan sitta 20 pers i göteborg o va superintresserade av en genetikdag, som blir i skåne o då kanske 4 kommer….det blir ju lite fel Fundersam alla har inte körkort o bil o så ju. Jag hade gärna gått på barf-föreläsning men jag åker inte 50 mil till sthlm för att gå på en.