Atlas 10
Det snackas om att buren atlas ska vara så bra, gäller det även atlas 10 oxå? För de säljes nu dessa burar på Solna zoo för 99kr. Bara så ni vet=)
Mvh Jenny

Skulle tro att en Atas 10 är väldigt små…minsta jag tycker för en iller är iaf en Atlas 20, Själv har jag en Atlas 30 och vill uppgradera mig till en Atlas 40 med hjul.

Det är en pytteliten transportbur till katt. Ska du ha till en eller två illrar så är minimum en Atlas 30.
Nä, jag vill inte ha ngn. Jag tänkte på er
Mvh Jenny
äh jag har en atlas 10 här hemma. Helt lagom om man har en iller. Den är faktiskt inte så "pytteliten" som folk påstår. Men sen beror det ju på hur lång man ska åka också. Har man inte bil så är det ju helt kört med en altas 30 eller 40.
Igår när jag åkte på illerträff så hade jag båda killarna i min atlas 10. inga problem, de låg så fint o sov i hängmattan. Men vi åkte ju inte så länge. tog max 40 min. Men ska man t.ex åka tåg genom halva sverige, ja då är det nog bäst med en atlas 30.

har har vi 10an oxå.. men skall uppgradera när vi tar hem nästa lillkille.
men det funkar bra med tian här. iofs är det sällan han är längre än en halvtimme i stöten i den. Det är hans sovhus. stänger man in honom där när hn är jobbig hemma hos andra så lägger han sig och sover. och det tar max 2 min. Annars när vi åker tåg, vilket jag oftast gör med honom. så sover han i mitt knä den stund det tar. Och hhar vi gått om tid på oss så får han gå till stationen..