Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 345 ggr
FerretCrow
0

Träffar & Utställningar

hej på er alla.

vilka utställningar är planerade framöver nu som alltså är klara?

och öppna träffar ni planerar kan ni pm till mig så gör jag reklam för det på min sida=) det vore super roligt om jag fick hjälpa er med detta och få en liten kalender över det som händer i iller världen=)

TottsiGirl
0

Skaraborgsillern har alla sina planerade evenemang på sin hemsida www.skaraborgsillern.se

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

FerretCrow
0

#1 tack tack=)

Illercafe
0

Det tisslas o tasslas om en i Skåne i mars 2008.

FerretCrow
0

#3 vill ha mer specifikt vilden da det blir så fort du vet och så klart mer om vem man kan ta kontakt med om man vill komma

FerretCrow
0

#1 ja där fanns det då inget tyvärr=(

FerretCrow
0

#3 skriver in den nu men återkom när ni vet mer exakt dag med mera

FerretCrow
0

putt

JossanH
0

#3 utställning?? Spännande i så fall! :D

Sajtvärd på Iller.ifokus

Illercafe
0

Vi håller på att få hit en domare tills de 1 mars men inte fått svar än.

Faxlin
0

#9: Trist att ni väljer utställningsdag samtidigt som Iller Yran. Så många utställningar har vi inte i Sverige.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Illercafe
0

Tyvärr finns det inte utrymme för "nya" utställningar nu förtiden…

sarae
0

jag tycker att ju fler utställningar desstå bättre! Men eftersom jag vill åka på ALLA utställningar är det lite tråkigt om de blir av exakt samtidigt ;)

Illercafe
0

Vi kollade vilka utställningar som fanns förra året och där var ingen på våren.

Robinsnel
0

Jag har då inte sett nån info om att yran skulle bli av 1 mars. Har bara sett att det stått i början av mars. Men förra året planerades den också, och blev inte av va? Bättre fler utställningar än färre om det nu ska ställas ut…

FerretCrow
0

ja jag tycker oxå det är tråkigt att dom ska varasamtidigt för dom som vill åka själv har jag svårt att ta mig ända till skåne 1mars högravid och allt men jag hoppas iaf att jag kommer till gävle=)

Faxlin
0

#14: Yran är alltid första lördagen i mars. Har alltid varit så. Att den blev inställd förra året var tragiskt, men totalt omöjligt att ha en utställning utan domare faktiskt.

Audiatur et altera pars

FerretCrow
0

#14 du kanske missat det men det var längesedan jag läste i trådar här på iFokus om att iller yran skulle bli första lördagen i mars.

#16 hoppas verkligen den blir i år åsa för jag och miilo och fisan är klara för den hehe *längtar*

Faxlin
0

#17: Ja nu har vi ju domare i alla fall :-)

Audiatur et altera pars

FerretCrow
0

#17 åh super det är bara lokal som gäller nu då?

Faxlin
0

#19: Japp väntar på svar på ett par sådana :-)

Audiatur et altera pars

FerretCrow
0

#20 åhh super längtar nu ju sitter och övertala att killen ska med ås han kan bära då jag själv kommer vara så fet då hehe

Illercafe
0

Vi kommer att ha utställningen samtidigt som smådjursvänner så det är svårt att välja datum hur som helst.

Nyfiken fråga, vilka domare blir det?

FerretCrow
0

#22 kan du pm:a mig om alla uppgifter om eran utställning nu och kanske en länk till eran sida har blivigt lite snurrig av allt här nu =)

Denna kommentar har tagits bort.
cannaydia
0

#18 Åsa vilka domare ska du ha på yran?

sarae
0

#25 det blir engelska dommare

Faxlin
0

#22: Det blir engelska domare som kommer till Iller Yran.

#25: Ja som sarae redan sagt så blir de engelska :-)

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

FerretCrow
0

#27 hur går det med lokal då?

sarae
0

All info gällande utställningen kommer att komma ut. Så oroa er inte. Ni kommer att få reda på både vilka dommare och vilken lokal det blir.

FerretCrow
0

#29 men är ju bara så nyfiken för jag verkligen hoppas att detta blir av så jag kan åka=) visst kommer du sarae?

Faxlin
0

#30: det blir av. Jag lovar. Nu är domarna helt klara och lokalen så gott som bestämd. Om några dagar hoppa jag kunna lägga ut en riktig inbjudan här inne.

Audiatur et altera pars

sarae
0

#30 eftersom jag är en av arrangörerna så får jag verkligen hoppas att jag kommer ;)

Faxlin
0

#32: haha, annars blir det inte lätt för dig att leva kan jag lova.

Audiatur et altera pars

FerretCrow
0

#31 åh vad skönt då ska jag börja med saker till utställningsburen som kommer gå i snorgrönt tror jag då jag verkligen älskar den färgen. sen måste den ju fixas en massa så inte pojkvännens lilla fisa tar sig ut.

#32 åhh vad bra då får du träffa miilo jag pratat om så mycket sen får jag träffa dina igen och mysa med din korv kanske *blink blink*

Illercafe
0

# 23 Vi kommer att ha våran utställning i Landskrona Folkethus tillsammans med Smådjursvänner som kommer att ha utställning samtidigt.

Sara
0

# 27 Är det samma domare som illerthriller hade förra året?

Sara

sarae
0

#36 nej det är "nya" dommare

Faxlin
0

#36: Dessa domare har inte dömt i Sverige tidigare.

Audiatur et altera pars

FerretCrow
0

#35 om du går in på denna länk. http://www.freewebs.com/ferretcrow/trffarutstll.htm så ser du hur det ser ut säg till om det ser bra ut eller om jag ska ändra något=)

Sara
0

# 38 Bra, för de vi hade var det bara problem med..

Sara

Faxlin
0

#40: haha, men dessa är super bra. Har själv sett dem in action. ;-)  Du får komma själv och bedömma dem. ;-)

Audiatur et altera pars

FerretCrow
0

#41 ursch då måste jag ha med mig killen fattar knappt engelska och vill ju veta vad dom tycker=/

Sara
0

Tja, får se om jag kan få nån skjuts. Tycker inte om att sova borta. Fundersam

Sara

sarae
0

#42 du komme rinte att prata personligen med dommarna. De dömmer illrarna separat och ägarna får inte vara med.Bedömingen baseras på ett poängsystem samt att man ibland kan få korta kommenterar. och de kan alltid nån anna hjällpa dig översätta ;)

FerretCrow
0

#42 okej men går du fram och ger dom illern då eller sen lämnar du den med dom? vet ej hur det går till då jag aldrig vare på utställning. ursch känner mig dum nu som frågar detta=(

Robinsnel
0

#45 I regel har man frambärare på utställningar. Så du lämnar illern till en frambärare, så går de med illern till domarna, efter bedömningen lämnar frambäraren tillbaka illern till dig. Det är väl för att det ska vara anonymt. Domarna vet bara illerns klass, ålder och nr.

sarae
0

#45 nejdå, utan att fråga får man inget veta;) man har frambärare som bär fram illern till dommaren. detta för att bedömingen skall vara "anonym" och ingen iller skall få favörer beroende på vem som äger dem. Sen tar bedömingen nån minut och sen får du tillbaka din iller ;)

Om du tittar under artikel fliken, utställnngar så finns det flera artiklar om hur det är att vara på usttällning ;)

FerretCrow
0

och tack till er båda för infon. hoppas inte baar miilo får för sig att testa frambäraren och dommarna då han blir super osäker ibland på nytt folk. då får man väl minus poäng=(

Robinsnel
0

#48 Oftast biter inte illrarna illervana människor är min erfarenhet. Om illern biter domarna brukar illern diskvalificeras. Själv hade jag rätt stora ögon över att woodo inte begravde tänderna i domaren som höll honom i nackskinnet under tandkollen.

FerretCrow
0

#49 jo dom enda miilo testat e ju dom som inte är illervana sen får man se till att tok busa med han för då orkar han inte bry sig så mycket hehe.

sarae
0

ingen av mina har hittills bitit domare eller frambärare..å då har jag ändå 2 st som e väldigt bitglada ;)

FerretCrow
0

#51 okej haha då kanske jag kan vara lugn då=) *retas lite*

emoflickan
0

Min bilbo blev faktiskt diskad på illeryran för ett par år sen, tog ett rejält smakbett av domaren ;)

FerretCrow
0

#53 ja men jag ska kanske inte tänka för posetivt och hoppas på utställningen för miilo och thyra har ju aldrig vare på detta så dom kanske biter dommaren för att dom inte vet vad som händer med mera. och isf är det bara bättre lycka nästa gång=)

Illercafe
0

Eftersom 1 mars är Åsas dag så har vi och smådjursvänner ändrat datum… både lokal och domare är nästan 100 klart men mer info kommer snart.

sarae
0

#55 ååh toppen! då kan jag ju  hinna med båda ;)

FerretCrow
0

#55 okej men hojta till om det nya datumet så ska jag ändra på min sida=)

LiindaLarsson
0

säg till om det kommer nån iller utställning vid stockholm :) tack i förväg

FerretCrow
0

#58 men du bor ju uppåt landet. vet ej om det blir någon utställning i stockholm. men den i gävle blir ju närmare för dig