Cat-It
Köpte vattenfontänen cat-it idag. För vattnet tar slut så fort här och det blir massa äckel i vattnet. Var väldigt skeptisk dock för Liten gillar att speka i en full vattenskål. Cat-It rymmer 3 l vatten och just nu tror jag att vi har 2 l vatten på golvet
Musimon o Liten hjälps åt gott att speka ut allt vatten…mina inneskor är genomblöta 
Varför kan de inte bara fatta att den är till för att dricka ur? Ingen av dem gillar ju ändå att bada!!!!
dom måste ju ta bort det äckliga vattnet från leksaken dom har fått

haha, ge dem tid att inse att fontänen är till för att dricka ur. man kan skynda på det hela genom att i början sätta fontänen i en liten diskbalja eller något sådant. Då blir det lite bökigare att skvätta och inte alls lika skojigt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#2 blev det nån bättring för dig sne då? det där var ju i september så nu väntar jag spänt på att du skasäga tat han dricker jättesnällt ur sin vattenfontän nu och atthain te har varken skvätt ut nåt vatten eller demolerat den på åtmindstonde 2 månader!! Annars postar jag Liten tillbaka till Tysklan imorrn
hehehe
#4 mia gjorde likadant i början…första veckan/veckorna hittade jag fontänen i delar var å varannan dag å vattenö överallt men nu dricker alla snällt å fint ur den ;)
Jag ska önska mig av mina illrar i julklapp:
1. Drick ordentligt ur fontänen
2. Bajsa i lådorna
3. (till Liten) Sluta dra arslet i golvet, du är bara 4 månader!!

#6> Gillar 3e punkten bäst… mina gamlingar gör dock fortfarande så när de är nybajsade… hahaha.
Jaha och vad tror ni väntade mig idag när jag vaknade och gick in i illerrummet…jo en sönderplockad cat-it såklart och filtret var snyggtindraget bakom soffan
så idag har det städats och nu gör vi ett nytt försök. Än så länge är allt lugnt, Musimon försökte dock dra in hela cat-iten bakom soffan men det gick inte så bra och han lyckades inte spilla ut nåt vatten heller…och precis efter att jag satt i sladden igen (som han dragit ur) så gick han faktiskt o satte sig i lådan!!!!!
Hahahaha Tobbe torkade hela golvet..precis när han hade börjat, o torkat ena hörnet i rummet..så kommer Liten o sätter sig glatt o bajsar rakt framför honom i just det hörnet!! Det var väl trevligt med ett rent hörn, hahhahahaha…Tobbe blev inte så glad dock..
#8 visst är det underbart? hehehe testa att sätta fontänen på en bricka med höga kanter! minskar förflyttningsmöjligheterna ;)
Jo jag tänkte det men glömde köpa en bricka när vi var iväg igår :/ ska göra det imorrn tänkte jag så gör det ju inte sååå mycket om de skvätter heller.
*stolt* Idag var vattenfontänen hel när jag vaknade :D kulan var lite på sne bara. Men inget vatten alls på golvet och båda två är helt plötsligt mycket duktigare på lådan, vet inte vad som har hänt!!! De har tydligen en favoritlåda och om jag är snabb o plockar upp när det ligger en bajs i en den så går de dit nästa gång me, missar jag det så blir det golvet bredvid (trots att det finns 4 lådor til i rummet). Det är ändå ett framsteg :D
Milton gjorde så. Då ställde jag upp en badbalja med vatten. Bytte ju 2 ggr om dagen dock :9 och då lät han skålen vara ..oftast :)
Hmm nu har de krafsat ut vatten på golvet 2 ggr idag, men de har iaf inte tagit sönder den :P
jag har funderat på en sån, men vågar inte…
köpte vattenflaska istället (dock har vi ju vattenskål också iom katterna) men illrarna älskar vattenflaskan:P
Musimon tycker vattenflska är kul men Liten (vattenmonstret) river bara ner den..så ingen mening
här hemma hra vi både vattenflaska och skål + en rinnande kran. Skrollan bara ääälskar vattenflaskan. Goggie pendlar mellen vattenflaska och vattensskål. Medans katten pendlar mellan vattenskål och rinnande kran :)
Marina, bilden är tagen för 2 veckor sedan.
Då hade jag ändå uppehåll på någon månad för att han skulle glömma hysset.
Så jag är speechless! ;)
#18 oh no >_<
Fast än så länge så sitter den ofrtfarandei hop som den ska, ska bli spännande att se om den klarar natten igen.
Kan u berätta att kampen är vunnen. Jag köpte en stor balja och satte den i så nu kan han bara skvätta ut vatten i baljan, heheeee
#20 testa att köpa underlägget! klockrent!
Vilket underlägg?
#22 det finns ett som hörtill fontänen http://images.google.se/imgres?imgurl=http://blog.thisnext.com/storage/catit_placemat.jpg&imgrefurl=http://blog.thisnext.com/blog/drink-up-cat-drinking-fountain.html&h=240&w=240&sz=7&hl=sv&start=9&tbnid=IIfTqPFDmAebaM:&tbnh=110&tbnw=110&prev=/images%3Fq%3Dcatit%26gbv%3D2%26svnum%3D10%26hl%3Dsv
jasså det, men vad hjälper det? o.O