Trädgården
Jaja, jag vet att vi har ett trädgård iFokus, men vill dela med mig av anledningen till att jag inte är här så ofta nu de senaste två dagarna.
Fick ett ryck och handlade hem lite blommor till trädgården när jag ändå var iväg på shopping rundan inför dotterns födelsedag. Så jag har påtat i trädgården nu ett par dagar, och det klarar inte min rygg av riktigt. Så nu har jag ooooont. Tycker sååå synd om mig själv. hihi
Jag som dessutom inte har gröna fingrar vilket innebär att blommorna säkert kommer dö ändå. Snacka om bortkastat arbete då. Köpte i alla fall hem ett tre pack Peace rosor eftersom vi har ett land med sådana och jag hade för mig att tre dött. Hmm, fel, fyra var det självklart. hihi
Men lite bättre nu i alla fall, om dessa överlever vill säga.
Sedan fick jag ett ryck och köpte hem gula klätter rosor som jag fick för mig skulle göra sig fint klättrande upp på våran altan. Min kära sambo bara höll med och var snäll och grävde. hihi
Sedan har det hämtas hästgödsel och fixas med panse lådor och dyligt.
Ser rätt okej ut nu i alla fall.
Fastnade för lite djurpynt till lådorna också, så jag fyndade ett par sköldpaddor och ett par fåglar. Även där felräknat, då jag köpte två av varje för att sätta i en varsin balkonglåda. Visade sig att jag har ju fem lådor inte fyra. hihi
Jaja, får väl söka efter något fler djur sedan.
Vill ni se lite bilder?
Börjar att visa zinkkrukorna jag har utanför grinden i alla fall. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Tycker att det kortet du visade nu åsa var fint. Man behöver inte ha gröna fingrar för att få blommor att överleva. Räcker med lite vatten och sen sol. Så hoppas på mycket sol i sommar så du får vattna mycket. 
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Det kommer att bli riktigt stiligt i sommar, med blommande balkonglådor. Ska bli roligt att få se rosorna, när dom växt upp.

Japp, om de nu växer så ska jag självklart knäppa kort och visa er.
Audiatur et altera pars
Jättefint är det åsa. Jag lovar att jag ska påminna dig att vattna blommorna i sommar. =)))

haha, ja det kan behövas lite påminnelse här.
Blev överlycklig i natt runt två upptäckte jag att mina annars jordiga små krukor inomhus numera inte bara är jordiga. En av sorterna jag satte har det kommit små,små strånkar i. hihi
Audiatur et altera pars
Det är ju jättekul när man ser att dem börjar komma upp fröna. =)

Ja, jag blev jätteglad, konstigt för några vit/gröna stånkar på en cm. hihi
Audiatur et altera pars

Åh gula klätterrosor har vi i Johans stuga och dom slår alltid ut lagom till hans födelsedag. Dom är så fina =)
Själv har jag inte kommit så långt att jag har börjat plantera blommor till balkongen än. Men resten är fixat, med grön "gräsmatta", bord och stolar =)

Det såg jag på träffen elin, riktigt fint har ni fått det där ute. även om Nikita försökte få bort eran gräsmatta så gott hon nu kunde. hihi
Audiatur et altera pars

Hehe det är fler som försöker här hemma kan jag tala om. Och att förska kraffsa bort pappskivan och krypa in till grannen är något det läggs ner mycket energi på just nu =)

haha, kan förstå att grannens balkong värkar vara väldigt intressant, ni har ju stängt av, då måste dt vara intressant helt enkelt. hihi
Audiatur et altera pars
#5 : Men Åsa, har du satt busken precis där Bonita brukar sitta med vattenskålen i munnen…..inte snällt, taggar i baken är inget kul…men du kanske räknar med att den inte växer sig så stor 

Amor vincit omnia

#16: Jag har nog bestämt mig för att Bonita får sita någon annanstans med sin vattenskål i munnen nu;-)
Håller henne lååångt därifrån nu så de kanske får en chans att växa sig så stora att man inte vill gräva upp dem nämligen. hihihi
Audiatur et altera pars

Vilken fin brunn ni har gjort Åsa! Kul att se penseér också, här i "söder" är den säsongen förbi - tyvärr kom den sent och krockade nästan med petuniorna som brukar ta över när penseérna blivit för vildvuxna men de är ett säkert och vackert vårtecken och ofta fina även när de vuxit sig stora.. - tycker jag iaf =)
- Har också påtat med blommor i dagarna, men ute på balkongen eftersom vi ingen trädgård har =( men blommorna tycks trivas bra där jag planterade dom - bor man i stan kan man ju ändå ha det grönt och skönt omkring sig - så gott det går =)
Härligt med blommor! Klätterrosorna, ska bli spännande att se…vore jag dig skulle jag hoppas på lagom med regn, så det inte gör något om du glömmer vattna. Brunnen är helt underbar att se!!
Klappa om alla djur. kram ammi

Tack Tessan, men visst går det att påta fram lite grönska även på en balkong. Klart att slå upp en konstgjord brunn med land och lampor kan ju kanske vara liite överdrivet. hihi
Jag ser också fram emot klätterrosorna Ammi, ska bli skojigt att se om det blir så bra som jag önskar mig.
Konstigt nog har jag kommit ihåg att vattna alla blommor än så länge. ;-)
Självklart ska jag klappa om djuren. Har en extremt fet Nikita liggandes i knät på mig nu, så hon är nära att klappa om.
Audiatur et altera pars
#18: Brunnen ser ju kanonfin ut. =) Vad kul att det börjar ta fart på den nu. =)) hoppas att det inte är allt för mycket kvar och göra. =)

Nejdå Madde det är inte alls mycket kvar nu. Ska försöka fixa detta i helgen. Men mycket hänger på väder och vind. ;-)
Knäppte lite fler kort på den efter att det blivit mörkt. Eftersom vi har lampor som ser ut som stenar som ligger bland de vanliga stenarna runt om landet så blir den lite upplyst även på nätterna liksom. ;-)
Dert första kortet är taget från vägen sett.
Audiatur et altera pars

Vilken häftig brunn Åsa!
Har ni gjort hela själv eller köpt någon "byggsats"? Jag vill också ha en sån!!

Det är ett riktigt hemmabygge Nettan. Allt är gjort med idoga slit. hihi
Skojigt att du tycker om den. Jag vart faktiskt supernöjd med den.
Audiatur et altera pars
Brunnen blev otroligt bra. Snyggt jobbat! Ska bli jätteroligt att få se den i verkligheten, längre fram i sommar. :-)
Supercoolt åsa. =) En sån skulle jag gärna ha. =))