Iller iFokus

Iller

Etiketterutställningarträffar
Läst 1353 ggr
Sara
0

Julträffsinfo!

Den 15 december kommer det att hållas en julträff i Alingsås.

ALLA är välkomna!

Läs mer på Skaraborgsillerns hemsida.

Sara

UlrikaD
0

Har du någon begränsning på hur många illrar som får komma?Generad Känns lite som om jag kan fylla hela träffen själv. Men vi vill jättegärna komma!!Skrattande

Sara
0

Du får gärna ta med hela högen. Skrattande

Sara

sarae
0

hehe jag å rikki har väl en smärre illerträff med våra 2 gäng ;)

UlrikaD
0

Tack Sara, då gör jag det!!Skrattande Ska bli jättekul med träff igen.

Sara
0

Kul att det kommer lite folk. Glad

Sara

NoraDede
0

synd att det är så långt för mig miilo och thyra=(

Stinko
0

Synd att varenda träff är så långt bort! Hade mer än gärna velat komma på någon träff.. :(

[jenkass]
0

förhoppningsvis kommer vi oxå.. är ledig den helgen med :)

Norrskenets
0

Varför ska alla träffar va så långt bort=(, man får snart sno ihop nått här i timrå/sundsvalls området.

Madde
0

Jag kommer med mina 5 illrar. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Sara
0

Vilket illergäng det kommer att bli! Hoppas de inte får för sig att gänga ihop sig mot oss och länsa gottebordet.. Flört

Sara

Smex
0

åhh vad sugen jag blir. Nej nu skall man sätta igång att börja bearbeta sambon. Var så länge sen d man åkte på träff sist.

Kanske någon vill hänga på ifrån Linköping? Blir billigare då =)

Sara
0

Fler som är sugna?!

Sara

Sara
0

Glöm inte att ni måste anmäla er till mig innan den 10 december.

Det räcker inte med att bara skriva i tråden att ni kommer men det går bra per PM. Skriv hur många ni är som kommer.

Sara

mjioo
0

oj äntligen nåt som händer i närheten! kanman komma två pers utan iller också? :D eftersom de stog alla. var så längesen man fick kela med en iller!

Sara
0

Jajjamensan! Även illerlösa är välkommna.

Sara

UlrikaD
0

Jag kommer ju med åtta så det lär ju finnas några över att kela med!Flört

mjioo
0

iihp då ska jag genast boka in det datumet!

holtz
0

Jag ska nog oxå dit med mina tre :D

League
0

Jag hoppas att jag kan komma… jag kanske jobbar, men ser iaf fram emot alla fina bilder det brukar bli efteråt :P

Sara
0

Putteliputt..

Glöm inte att ni måste anmäla er!!

Varför?? Så maten räcker… Flört

Sara

tessa
0

hoho Maria,  ska du dit?! ;)

TottsiGirl
0

#22 hoho jodå ja ska dit :) Dock vet ja inte om de funkar att samåka på ditvägen dock då ja ev kommer från ett annat håll..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

LiindaLarsson
0

#7 jag håller med dej det är så tråkigt att alla träffar är så långt borta :) kram på dej stinko gumman

tessa
0

#23: Attans…. =( hade ju varit jättemysigt att ses, nu när jag har två krakar ;) men tror tyvärr inte att jag kan ta mig till träffen utan att åka med någon, körkortslös som jag ju är..

TottsiGirl
0

#25 Finns ingen möjlighet att du kan ta tåg eller nått ner då så kan du säkert åka med mig hem :) Hade varit så kul att träffa dig och småttingarna igen :) Eller de e ingen från Trollhättan/Vänersborg som ska åka?

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

tessa
0

Ja, är det ingen från vänersborg/trollhättan/uddevalla som ska åka till träffen? =)

Går det tåg till alingsås tro, är träffen nära tågstation i sådana fall?

Sara
0

Vi kan alltid ordna hämtning från stationen. Tar max 5 min.

Sara

TottsiGirl
0

#27 Javisst på stationen e de inga problem bara hojta så kommer ja och hämtar dig :)

[kjamtessa]
0

Vi åker från Trollhättan men är inte 100% än att vi kan komma =)

[jenkass]
0

Är inte hundra på att vi kan komma än heller, men är det någon som har vägarna förbi borås som kan ta med sig ett par grejer jag beställt från ferret couture? dom ska förhoppningsvis ha kommit då som sarae tar med sig till träffen.

Sara
0

Putteliputtputt

Sara

Sara
0

Ni har tills den 10 december på er att anmäla er och det måste ni göra via mail, pm eller telefon.

Sara

Sara
0

Nu är det bara några dagar kvar att anmäla sig på. Vi är redan 16 pers och ???? (många) illrar. Skrattande

Sara

Sara
0

Ja, just det! Glöm inte att ta med en liten illerjulklapp att byta med om ni vill vara med i julklappsbytet. En klapp per iller eller så många ni vill byta med.

Sara

Sara
0

Nu är vi 18 människor.

Sara

sarae
0

och fyrtiotolv illrar kanske ;)

Sara
0

Ärligt talat så lär det nog bli någonting åt det hållet.. Skrattande

Sara

klarsferrets
0

vi kommer men utan illrar.

dom får stanna hemma.

Sara
0

Har räknat lite löst och det blir ca 30 illrar som det ser ut idag. Skrattande

Sara

Sara
0

23 personer och ca 40 illrar är anmälda…

Å jag har bara 20 stolar och 8 toalådor! FörvånadFlört

Sara

Sara
0

Jo, just det!

Glöm inte illerjulklappar att byta med om era illrar vill vara med i det stora julklappsbytet.

Samt plocka med lite småpengar så ni kan ta några lotter i vårt omplaceringslotteri, kostar 2:- lotten. Nej, vinsterna är INTE omplaceringsillrar utan pengarna går till Skills omplaceringsfond. Flört

Sara

sarae
0

Jag kommer utan illrar….det verkar ha varit skabb på senaste träffen…euuuww

UlrikaD
0

Som sagt, upptäcktes skabb efter senaste träffen. Har inte hittat några på mina. Än. Men jag kommer ändå att behandla dem innan de får träffa andra illrar. Ska bara sälja en njure eller nåt först. Stronghold för 8 illrar och 4 katter, shit! Så inga illrar härifrån heller.Ledsen

Mikaela_B
0

Kommer utan illrar då mina har fått skabb, så nu är det skabbutrotning på 2 illrar och 2 katter och ber till gudarna att igelkottarna inte har fått skiten genom hundarna!! För då har man ett stickigt arbete framför sig och h*lvetes dagar med -.-

www.blueberryhedgehogs.com

UlrikaD
0

Jag är verkligen tacksam för att chinchillor inte kan få öronskabb för då jäklar hade jag ju kunnat droppa strong-hold dygnet runt i en vecka.

tessa
0

Det är trist att det verkar vara så lätt att drabbas av skabb på träffar.. vad beror det egentligen på, är vi illerägare för dåliga på att kolla och rengöra våra banditers öron? Eller är vi lojja,,? ;)

Jag vill ogärna riskera att få drabb i vår familj, - precis som Rikki skriver, kostar det mycket att behandla flera djur - i vårt fall två illrar och två hundar, varav den ena på ca 40 kg - krävs mycket stronghold.. =/

AlbaStiffler
0

#47> Tror det beror på okunskap, att folk inte tar för givet att de får skabb på träffar. Alltså kollar de inte hos veterinären… Deras illrar kanske inte kliar sig nämnvärt extra utan är ungefär som vanligt, vissa illrar märks det juknappt på.

Själv har jag fått skabb VARJE gång mina illrar träffat andra illrar  (7-10 ggr) (sånär som på en gång då de träffade en valp), så jag räknar kallblodigt med att jag åker på det, även om alla på träffen garanterar att deras "älsklingar" minsan inte har skabb. En månad efter en träff rekommenderar jag att alla kollar sina illrars öron efter skabb, och då menar jag att man kollar i microskop, inte bara tvättar dem lite och bedömmer  "oseriöst". Med tanke på hur många ggr mina fått skabb, kan jag ändå inte bedömma helt säkert om de verklgien har skabb eller inte, som sagt, det är inte alltid de får symtom.

Sara
0

Oj, där sjönk illrarna till ca 24 djur.. Då kanske toalådorna räcker iaf. Flört

Tråkigt.. Hade sett fram emot att träffa syskonen hopp och skutt.

Sara

sarae
0

#49 hrm du menar syskonen al quaida å bin laden? hehe troligtvist e de fortfarande lika mycket terrorister nästa träff.

Vill passa på att tipsa all om att skaffa ett fick mikroskop! man ser klart och tydligt skabben. Idag har jag t.om sett nykläckta skabb. så nog funkar det! om alla kollar sina pälsar före och efter träff och behandlar när de har blivit smittade så skulle vi nog kunna minks aantalet skabb drabbade dramatiskt. Och sen en eloge till alla dem som faktikst vågar erkänna att de har fått skabb! Vore det inte för dem så skulle jag tex dragit med mig mina på den här träffen och potentiellt, ovetande smittat massa andra illrar. De behöver vare sig klia eller ha smutsiga öron för att ha skabb!

holtz
0

Och till Saras grymma inlägg vill jag bara förtydliga om att kolla öronen en gång om dagen i runt en veckas tid eftersom äggen kläcks och kanske inte syns från början osv.. Men med ett fickmickroskop kan man ju totalt ha regelbunden kollning!!

Sara
0

Kanske vi borde införa obligatoriska skabbkontroller vid ytterdörren.. *äckliga skabbisar förbjudna*

Sara

sarae
0

#52 hade faktikst inte alls varit dumt. Men jag tror många hade tagit illa vid sig.

personligen hade jag blivit glad om det hade upptäckts så att jag slapp smitta fler. men skabb happens lixom.

elinn
0

Nu åker jag och djuren strax mot Örebro och Madde..

Ses imorgon =)