Katträd/klätterträd
Hej på er!
Jag har blivit osäker på vad som brukar sägas med illrar och katträd/klätterträd. Om illrarna kissar och bajsa ner dem så att det inte är praktiskt att ha dem? Jag har iaf fått för mig att dessa inte är lätta att städa?
Jag har ingen aning om vad folk "säger"… Själv har jag haft klätterträd som jag klätt om… att illern skulle kissa och bajsa på dem är inte vanligt, men de kan stryka sig och gucka ner dem…
#0: Personligen tycker väl jag att såna "träd" är svåra att städa av överlag. Illrar har ju en tendens att bajsa och kissa lite varstans och på sån matta är det väl rätt svårt att få riktigt rent.
#2 Jag rev av mattorna när de var för skitiga och satte på nya. Inga problem alls.
Annars brukar folk använda "högtorns-burar" som de klär in i fleece, rör, hängmattor som fyller ungefär samma funktion som klätterträd, men som är mer stabila och lättare att rengöra.
Jag har endast använt en marsvinsbur som krypin, för att kunna hänga upp 2 hängmattor och en hängtunnel. Idag har jag endast en hängmatta - i transportburen (som alltså nu tjänar som krypin) och hängt upp tygtunnel under en stol… haha