Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 613 ggr
Velsan
0

OT Julråttor :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett par bilder på nykomlingarna här hemma :)

Först ut Lisa

Velsan
0

Sen Lyra :)

sarae
0
Velsan
0

Lyra vägrade rosett iaf, å ville inte alls (försökte äta upp den). Medan Lisa, som är mer äventyrlig, vant lutade sig ut ur julstrumpan med rosett om halsen och bara posa. Lyra ville bara krypa in i min tröja å sova :P

Norrskenets
0

Va söta=)

Xannadu
0

Fina bilder

annape
0

Vilka härliga julbilder!

ferretgirl
0

Vilka söta råttisar du har, blir nästan avis på dig. Älskar råttor men kan inte ha dom då jag inte tål ströet dom ska vara på. Blev också allergisk mot något i deras mat, så tyvärr så blev jag tvungen att lämna bort mina råttisar för 7½ år sedan. Det var då jag fick min första iller… Dino som var en omplacerings iller på nästan 7 år eller där omkring. Fick bara ha honom i ca 9 månader innan jag fick avliva honom när han fick ändtarmscancer som inte gicka tt göra något åt. Opererade honom en gång, men sen ville inte veterinären andra gången jag kom dit ca 4½ månad efter den första operationen i slutet av januari 01. Så i Maj 01 fick jag avliva honom. Men har nu istället 6 andra bustroll här hemma.

Velsan
0

Ja men då kan du ju skaffa råttor igen, de ska inte ha spån å de äter samma sak som vi ;)

LiindaLarsson
0

Skiit söta.. Har hafft råtta och det var underbart men hon vart sjuk vet inte vad som hände.. hon var helt frisk när jag for till en kompis överhelgen fredag till lördag.. när jag kommer hem riner det blod från näsan och ögon och hon är förlamad i bakdelen :jag hadde just varit i boden och köpt nya saker till henne ( (blir tårögd att tänka på det Gråter) saknar henne så mycket,. kunde prata med henne om vad som hälst och hon var så lydig

r.i.p Saknar dej Teetriz

Velsan
0

Kan nämna att det röda från näsan och ögonen inte är blod, råttors kroppsvätska blir röd i kontakt med luften. Ser ut som näsblod när de snorar å de rinner från ögonen.

Antar att hon var från zoo? de flesta roan råttor kommer från grossiter eller härstammar därifrån, och deras livslängd är inte så lång, de får ofta lät mycoplasma och diverse sjukdommar. att de blir förlamade i bakkroppen är rätt vanligt, speciellt när de börjar bli äldre.

Men beklagar, är aldrig roligt att bli av med ett djur :(

LiindaLarsson
0

hon kom från en uppfödare… :( men hennes svans hadde börjat bli lite grå/brun den var rosa när hon kom hon vart 1½år

Velsan
0

jo men härstammar från zooråttor :) svansarna blir skitiga därför de blir bruna, om man inte smörjer dem med helosan och tvättar dem regelbundet :) 1½ år och roan, då blev hon förlamad av ålder antagligen. Får råttor i sig mycket selen kan det förebygga att de blir svaga i bakkroppen.

LiindaLarsson
0

jaaahaa :( men jag tvättade faktiskt henne engång i veckan och rensade buren varandandag