Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 1336 ggr
Ceciliaolucifer
0

Arg, så arg..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, vad ska jag göra med min Lucifer?

Han har blivit en helt annan iller på sista tiden och muckar gräl med dem andra och även mig och min kille. Han ger sig på Hugo, Bernard och Tiger och det känns inte sjyst.

Det blir inget blodvite eller några sår eller rispor alls. Men han är på dem i tid och otid. Visst är dem lite mesiga och skriker för ingenting men dem uppskattar inte det Lus gör.

Lucifer ger ett väldigt bittert uttryck, han är arg och beteer sig som en bortskämd snorunge. Jag försöker att ge hnm extra uppmärksamhet men den är han för stolt för att ta emot.

Han springer efter mig hela tiden och ska se och följa efter varje steg jag tar. Han visar ingen uppskattning när han får godis.

Försöker jag leka med hnm så "leker" han inte, han vill fightas..

Obs! Har diagnoserats Lymfom sedan Maj 2007.

HannaM
0

sådär var elliott en period, skitgrinig verkligen, han skulle döda alla illrar som kom i hans närhet och mot mig var han rätt avig, inte så han bet eller så men inte så intresserad av mig, han åt dåligt då också..

i hans fall tror jag det handlade till en viss del om hans problem med analsäckarna. Smärtan gjorde honom grinig helt enkelt (vem skulle inte vara grinig om man hade ont i rumpan?) Kan det finnas någonstans han har ont? Bara en tanke för Elliott är bra mycket mysigare nu sen hans analsäckar togs bort. Han är den fegis han var innan som helst låter bli att slåss och får stryk oftare än ha nger.

AlbaStiffler
0

Svårt det där. är ju omöjligt att säga om det tex är sjukdomsrelaterat eller om det bara är allmän trots. Kanske är han lite uttråkad och tycker de andra är för vintertrötta? Kanske behöver han en långpromenad varje dag för att coola ner honom ett tag?

Eller så är det bara en fas, de verkar ju gå in i såna ibland, blir tonåringar på nytt… *suck*

Snyggt foto iaf! :)

Ceciliaolucifer
0

Det har varit min tanke, men var skulle han då ha ont? Han är helt genomgången av veterinär. Han har varit öppnad, röntgad och ultraljudad, och palperad. Inga problem med analsäckar.

Äter som han ska och väger ungefär dom han gjorde innan han blev sjuk.

Kanske dags för ett ultraljud till…..

Ceciliaolucifer
0

#2 Han är rakad på hela magen och får ingen vinterpäls där så några prommenader är det ingen talan om. Han skakar som ett asplöv när man kommer ut med hnm. Men han har åkt snålskjuts innanför tröjan så på så sätt har han fått extra stimulering.

Lus har alltid varit en ängel på alla vis. En riktigt ängel.
Höst depression el så kanske det finns någon tumör som tryck ngnstanns. Det blir nog vetten snart. Så fort Hugos skorpa vill läka. 2 in 1 blir det.

AlbaStiffler
0

Kan du inte sätta på honom en tröja då,,, eller korvar han sig bara då (de gjorde min hona när hon fick tröja, hon vägrade gå)…?

Huga… ja man får hoppas att det inte är något annat som ställer till det. :(

Faxlin
0

Men Lusen då. Du får hälsa från gammelmatte att han måste skärpa till sig. Låter lite likt hans mamma till sättet, hon kunde också bli extremt sur av sig. Även fast hon inte attackerade, hon bara struntade i hela världen de gånger hon vart sur.
Kanske är det så att han är avis. Och är han det minsta lik sin mamma krävs det då fjäsk i överkant för att ens få en liten blick.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ceciliaolucifer
0

#5 jag ska prova att sätta på hnm en tröja, Eller sönderklippt tubsocka borde väl gå lika bra?

#6 Låter lite som Lus, han är duktig på att bara se igenom en just nu.

Finaste Lus. När man tar hnm när han sover så får man mysa med hnm. Då kisar han med ett öga. Då minsann!

JossanH
0

är ledsen att behöva säga det men Pegasus beter sig alltid som en grinig gammal gubbe så fort något är fel på honom… :(

Speciellt första gången vi var o tömde analsäckarna. Han väste åt dexter så fort han kom i närheten. Han väste åt mig när han ville upp och jag inte tog upp honom direkt, han väste och gick åt annat håll så fort dexter kom i närheten- jättegrinig!
Så fort han fått sina analsäckar tömda försvann det dåliga beteendet och han blev som vanligt igen.

Ska även påpeka att Pegasus aldrig väser i vanliga fall!

Sajtvärd på Iller.ifokus