Iller iFokus

Iller

Läst 343 ggr
Sissifernandez02
2021-07-01 22:10
0

Illerbur

Hej jag och min kille letar efter en illerbur som vi kan ha hemma. Vi bor i västervik så helst nära. Är det någon som kanske ha är en till salu lite i billigt pris lite med akut just nu?!!?

zickan
2021-07-02 20:11
0

Varför ska ni ha en illerbur? En bur till illern ger ingen nytta då det ändå är helt olagligt hålla iller i bur som är mindre än 5kvm.
Dvs det är inte så lätt hitta en laglig "bur" till iller. Enklare bygga en stor på plats som är som sagt minst 5 kvm stor. Helst större.
Flesta som överhuvudtaget kör på bur, bygger stora ute hagar på 10-20 kvm. Inne är det enklare ge dom ett helt rum, eller om stort rum kan man dela av halva rummet med typ spånskivor, hårdplastskivor osv.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Grodan
2021-07-10 08:49
0

Jag har haft innebur, för att hänga upp hängmattor, rör osv. Det har varit öppna burar förstås, där pälsarna kan gå in och ut som de vill och inte blivit instängda.
När jag haft en stöld-hund har jag också behövt ha utfodringen i buren så att pälsarna skulle få ha maten ifred.
(Korven var dock smart och puttade på buren och tog maten ändå, så jag fick spänna fast buren osv så att han inte kunde ta den…)

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[ClassicPawz]
2021-07-14 09:29
0

Jag har tagit reda på att man får ha en stor illerbur där man har illerns saker i.
Den buren får man stänga in illern i om man ska gå ut ifrån den så att den ej
råkar ut för något medans du är ute. Finns faktiskt dom som har iller som biter på sladdar m.m. & då får man skydda dom från det.
Men annars får man ej låsa in illern i buren när du är hemma.
Men ej olagligt som en person säger här att man har en stor bur med illers leksaker & andra tillbehör i. Man har ju buren öppen hela tiden så att den själv kan bestämma om den vill vara i den eller inte.
Så hade jag med mina illrar.