Basilika - illerfis
För några veckor sedan stog jag i köket och skulle laga mat när jag kände lukten av illerfis. Jag rotade igenom hela köket för att se om Daisy gjort en bajsgömma någonstans(hennes största talang) men hittade absolut ingenting!
Däremot passerade jag basilikan som står på fönsterbrädan oh fann boven. Av någon outgrundlig anledning luktar basilika ILLERFIS!! Någon annan som känner igen detta eller är det bara jag som har helt kajko luktsinne??
Säker på att du inte hade illerfis i näsan och därför tyckte att basilikan luktade så??

#1 Haha neej du. Det luktar lika äckligt varenda gång jag kommer för nära basilikan ;D

tycker basilika ibland luktar kattpiss…
Josefin du har ett tokigt luktsinne ja…
Jag kan också uppleva kiss-lukten hos basilika. Jag tror det blir så när plantorna blir lite förvuxna.
det finns en surgodis som luktar kattpiss oxå *s*
kajko luktsinne tror jag ;) men där jag bor finns en massa träd vars blommor garanterat luktar illerskunk….gissa om jag gått å nosat på mig själv många gånger innan jag fattade att det var trädet
hehe, o jag som tycker basilika luktar gott! :P
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jo, för det mesta luktar basilika gott. men ibland kommer den där kiss-pusten… en annan krydda jag tycker supermycket om, men som ändå ibland påminner om kattpiss är Koriander, nån som håller med mig? Hur kan man tycka att det är gott när man har den associationen? *underlig*

Jo basilika luktar gott när det är i mat osv men tydligen inte på min fönsterbräda :P
Tydligen så är det ju så att man i olika parfymer blandar in doften av kattbajs (!). I liten mängd tycker vi människor att det är en trevlig doft, men över ett visst gränsvärde börjar det lukta vedervärdigt. (Lite kunskap från Anders & Måns)
Jag vill också ha illrar som bajsar basilika…