Min iller hona har rymt
Igår när jag kom hem och skulle gå ut med mina 2 illrar såg jag att deras vattenflaska (en KERBL) hade lyckats ramla ner på marken och min iller hade rymt, jag har satt ut en bur med mat i och jag har även letat efter henne runt hela gården men har inte sett henne. Finns det något mer jag kan göra? Isåfall vad?
Undrar även om det är någon som har en iller som jag eventuellt kan låna? så att min andra iller slipper vara ensam :(
Gå runt med den andra illern och leta. Illrar älskar att gräva under saker (buskar, altaner osv). Ha favoritmat med, plastpåse att locka med osv.
Finns vatten i närheten kanske du bör gå dit och leta också, hon kanske är törstig, samt att illrar gillar att vara nära vattendrag.
Brukar hon få gå in i huset skulle jag låta ytterdörren vara öppen en liten bit, så att hon kan slinka in inatt eller imorgon bitti när hon inte vill vara ute ensam längre.
Alt att du låter utehägnet där hon och hennes vän bor vara öppet så att hon kan gå in där hon har sin trygghet. Kanske kan den andra illern tillfälligtvis sitta instängd, alt att du delar av med galler.
- Redigerat 2021-05-22 21:59 av Grodan
Hoppas du hittar henne alt att hon kommer hem snart.
#3: Tack! Vet inte vad jag ska göra om jag inte hittar henne :(
#2: Tack för tipsen!
#5 Det finns specialburar att låna från typ katthem, som fångar illern. Locka dit den med mat och filtar mm som luktar "hemma".
Hur har det gått?
#7: Illern har inte kommit tillbaka :(
Fasiken vad tråkigt att du inte hittat din hona ännu.
Jag önskar jag kunde ge dig råd hur du ska hitta henne, men jag vet inte. Mina tama har alltid kommit hem nästa dag eller efter någon timme. Den otama honan däremot, henne lyckades jag inte hitta… Hon bara försvann… (hade henne bara någon vecka)
Har du sett några spår eller tecken på att hon är i närheten/området? Några grannar som sett henne?
Hur har det gått? Har du sett henne? Har du fångat henne?
#10: Nej :(
Så himla tråkigt.
Jag skulle vilja fråga några saker, bara för att jag är nyfiken.
- Är hon kastrerad? (i så fall kemiskt eller chip?)
- Är hon hybrid mellan tamiller och vildiller?
- Kan hon möjligvis varit dräktig när hon rymde?
- Är hon id-chippad?
Hon är inte kastrerad, nej, nej hennes syskon är kemiskt kastrerad och hon är inte id Chippad
Ok. Hon rymde i brunsten?
Är hon tamiller (med väldokumenterad eller odokumenterad stam) eller hybrid?