Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 1316 ggr
AlbaStiffler
0

Återkommande mardrömmar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inatt drömde jag en variant av min vanligaste mardröm. Den går kort ut på att någon har släppt ut mina föräldrars hundar (7st draghundar) till mina illrar (som jag hälsar på hos dem med). En dröm som går ut på att jag inte har kontroll över illrarna eller hundarna…

Hur som helst, i denna dröm var Alba (RIP) tillsammans med Stiffler och Leo (som Alba aldrig ens träffat när hon levde, men i drömmen hann de träffas?!?) sprang runt i mina föräldrars hus och lekte. Hundarna var åxå lösa, och i drömmen gick det jättebra eftersom vi människor var i närheten. I verkligheten hade de ätit upp illrarna på 2 sek. Men jag var ändå nojig och skulle samla in illrarna, vilket vi alla vet är rätt svårt när de kutar runt en massa.

Jag fångar in Alba och Stiffler, men får inte tag i Leo, så jag tar med mig de 2 infångade och slänger in dem i ett sovrum och stänger dörren. Går lugnt och söker efter Leo som jag hittar efter ett tag. Påväg tillbaka till sovrummet ser jag massa hundar komma ut från sovrummet (de har själva öppnat dörren), och hundarna ser "skydliga ut".

Livrädd kutar jag in i rummet med leo i famnen, ser ingen Alba eller Stiffler, men ser en hund stå på andra sidan sängen. jag ser inte hunden huvud, men ser att den skakar på huvudet (som när den gör döds-skaket på ett djur) och min första tanke är att hunden tagit Alba. Jag ropar och gormar, försöker ta mig över en hund som står ivägen i dörröppningen. Paniken stiger och jag vaknar av att jag sparkar hårt med ena benet där i sängen. I drömmen försökte jag sparka undan hunden. jag gnydde även i sömnen märkte jag när jag vaknade, försökte skriva "Pluuuuuuttan" (Albas smeknamn).

Var alldeles upprörd när jag vaknade och kunde inte somna om på 2 timmar. Sen grämer man sig för att jag aldrig fick veta om hon klarade sig, hann ju aldrig se det. Sjukt hur hjärnan funkar. Ända sen jag skaffade illrar för 7 år sen har jag drömt dessa hund/illermardrömmar där hundarna försöker äta upp illrarna, i olika varianter, kanske en gång/månad.

Tror ni jag vågar ta med illrarna hem till föräldrarna mina längre? Och tror ni jag vågar skaffa hund? Sällan!!! :-( SKADAD… -JAG?

(På bilden, familjens nyaste hund: en jämthundsvalp med mycket stark jaktinstinkt. Så söt, men ack så farlig)

Har ni mardrömmar med era illrar inblandade?

Ceciliaolucifer
0

Lämna illrarna hemma Hemlis Förstår att du inte kunde somna om. Hoppas jag aldrig behöver uppleva en illermardrömm..

jag vågar aldrig ta med killarna hem till mina föräldrar. För då ska det gosas med dem och jag är livrädd att någon inte stänger dörren efter sig. Dvs att dem smiter ut och försvinner och kommer aldrig tillbaka.

Sara
0

Har inte direkt några mardrömmar med illrarna inblandade men har ofta mardrömmar om mitt sista sto som jag blev tvungen att avliva.

Hon är borta (stulen eller såld av slakteriet istället för att blivit slaktad) och jag letar som en dåre men kan inte hitta henne.

Sara

Faxlin
0

#2: Men vad hemskt Sara. Hur kan de göra så? Finner inte ord.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sara
0

# 3 Alltså jag drömmer att de har gjort det. På riktigt är hon slaktad.

Tror jag drömmer så för att jag inte själv var med på slakteriet. Hade jag fått välja hade jag avlivat henne i hennes hage men jag hade inte pengarna till det.

Sara

Faxlin
0

#4: Ohh, okej, tur i oturen. Inte skoj med drömmar, men bättre det än att det händer på riktigt. Tyvärr så är det dyrt att ta bort dem hemma i hagen. För dyrt om du frågar mig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Velsan
0

Den värsta mardrömmen jag haft var för ett par månader sen.  Drömde typ att jag var ute och gick, sen så ser jag hur en man drar Monty ur en buske och försöker strypa honom, jag blir livrädd å jagar bort honom. Sen kommer jag hem och i hallen sitter samma man med Monty igen och stryper honom. Jag säger t honom att lämna mitt hem. Han går ut. Sen tittar jag ut ur kikhålet först en gång, då sitter han upp i trappan, sen en andra gång, då står han en bit bort. Sen en tredje gång då står han å tittar i titthålet själv som han försöker se mig genom det, och beter sig som han är full och fumlar med en pistol å jag fortsätter titta å ser hur han siktar på dörren och sjuter flera skott genom dörren, jag har gömt mig i garderoben å försöker undvika att bli träffad. Då vaknar jag å grinar typ, ringer Martin kl 3 på natten och vågar inte gå ut i hallen för att se om det är låst :P

sarae
0

jag drömmer och ser framför mig (när jag är vaken) hur illrarna trillar ner från balkongen eller fönstret. Drömmer jag så vaknar jag å kollar alla fönster å räknar in illrar, när jag "ser det" på dagtid får jag alltid ont i magen, blir skakig och känner mig illamående tills jag har hittat alla pälsar. ibland har den här känslan inte släppt så jag har fått skynda hem och kolla (när jag vart i skolan, ute på stan etc). min värsta mardröm

Stinko
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7: Fy vad hemskt, drömde även jag för någon natt sedan att jag skulle flytta in hos en kompis och släppte ner Pyr som for och poppade runt på en galning  - och balkongdörren var öppen, så hon poppade ut på balkongen och jag sprang efter… Då trodde hon nog att jag lekte med henne så hon skuttade och flög ut mellan "pelarna" eller vad man skall säga… hann tänka så mycket medans jag såg henne falla.. usch vad hemskt det var att se henne trilla så länge (var högt upp) och inte kunna göra någonting.. och sedan se henne dö…

Har gått och varit sjukt orolig efter jag drömde att hon dog, att det händer en allvarlig olycka på riktigt … klart att något hände 2a dagen efter då … Hade städat illerbajs under sängen, hade en spegel mot väggen mellan sängen som jag ännu inte hängt upp, så den var jag tvungen att flytta då, och lutade den mot fönsterbrädan… Smart som jag var. Klart Pyr kom bakom och råkade knuffa till den så att jag sakta ser hur den håller på att glida ner för att sedan smälla i golvet. Hon var fortfarande bakom den… och jag hann inte fånga spegeln men slängde mig i paniken och landade på spegeln som TUR VAR landade med ena hörnet på TV-bänken…  Hade den inte gjort det hade Pyr varit platt nu…. Vi båda vad helt chockade efteråt och satt bara stilla och tysta och tittade på spegeln som hade gått i tusen bitar…

AlbaStiffler
0

#6> Fy fanken, den mardrömmen var det action i. Läbbigt.

I nattens mardröm hade Leo smitit ut i ett gigantiskt hus i vilken det var en gigantisk fest. inte så farligt tycktre jag, och började leta… Hmmm… *skadad*

Sabina-old
0

Drömde senast i lördags att min lilla bebbe dog… Jag vaknade av att jag storbölade… Min kille (som låg brevid) blev livrädd!

Några dagar innan så drömde jag att Max och jag var ute med bilen och letade efter min (fortfarande) försvunna katt Truls. Vi hittade honom o va så glada, skulle visa honom för föräldrarna och lär dem båda vara kvar i bilen. När jag kom ut så var bilen borta. Letade länge, sen satte jag mig ner och storbölade att jag hade dem, jag hade dem… Fatta att jag mådde dåligt när jag vaknade, började tänka på om Truls kanske levde innan när han var borta, men just då så dog han… Vem vet, hatar sådana drömmar, men har dem dock ganska ofta

AlbaStiffler
0

#10> Ursch, ja det verkar som om det inte bara är jag som är skadad av mina husdjur… Det värsta med att komma ihåg sina drömmar är just att man kommer ihåg dem. Ibland lite avis på min sambo som aldrig minns sina, men för det mesta är det roligt att drömma.