OT jobb
För en liten stund sedan så ringde en dam upp mig angående jobb som vikarie. Jag har allså sökt jobbet. När hon konstaterade "min väldigt unga ålder" 19 år så frågde hon om jag hade skrivit rätt om jag inte var 29. Är det något fel med att söka till en vikarieförmedling om man är 19 år?! Hon sa efter det at de har väldigt mycke vikarier och jag inte kan garanteras jobb.. Känner mig kränkt för min unga ålder..
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Vad var det för jobb du sökte? Tyvärr är det ju hela tiden det här med erfarenhet som spelar in:(
"Chaos is a friend of mine."

hmm.. vikarier känns ju mer aktuellt för nittonåringar än för tjugonioåringar… är man tjugonio är det ju tänkt att man ska ha fast jobb ju.. var det för förskola/skola?

#2 För förskola. Har bara den behörigheten..

ah okej..vad för vikariejobb är det? typ vikariepool? att förskolor kan ringa in dig när dem behöver? lr är det vikarie längre period för fast tjänst? för är det typ vikariepool, så är det vanligare med nittonåriga vikarier, än tjugonioåriga…så då borde det inte alls va konstigt för dig att söka!

#4 för korttidsvikariat då förskolor ringer mig.. De är ju jobb man måste ha innan man blir anstäld på em förskola. Funderar på at sjukskriva mig och det skiter sig

jo men då så! då tycker jag det bara var riktigt dumt av henne att slänga ur sig en sådan kommentar! fortsätt sök!

tyvär ser många att man har tidigare erfarenheter av detta och det är skitjobbigt att dom inte kan ta in yngrefolk=(

#7 Lite svårt att veta vad man ska jobba med om man inte får jobb.. I Västerås så tar de allra hälst amla BF-elever (som jag)

#8 jo det är jobbigt att få jonn erfarenheter när alla oftast tänker så. något måste ju vara det första jobbet

Tyvärr så tänker många arbetsgivare säkert att unga inte kan ta ansvar osv.
Det märks så tydligt på mitt jobb där det är många just i åldern 19-20. Mycket ogiltig frånvaro och sjukfrånvaro utan anledning.
Så synd det sabbar för alla när vissa gör sånt…

#10 men vad illa. Man kan ju inte skolka från jobbet *svordom*. Jag skulle bara sjukanmäla mig om jag var riktigt sjuk. Jag är ju gravid nu och mår inte bra alls, men jag skulle gå ialla fall om det inte var så att jag svimmad ehela tiden eller satt och spydde.. Gud vad arg jag lbir att folk inte sköter sig…!

#11 ja tyvärr kan gravid illamåendet fortsätta tills den dagen barnet kommer ut så man får tyvärr lära sig bita ihop, vet ju hur du känner dig haft samma själv.

#12 jag mår inte illa som tur ör. Men jag mår dåligt på annat sätt, svårt att förklara..

#13 jo men man kan ju både kräkas och må dåligt psykist eftersom det är en stor omställning