Ni som ger kött...
följt debatten efter Uppdrag granskning granskade ICAs kötthantering? Ni som föredrar att ge köttfärs och div annat kött ist för kyckling mm för att det är "farligt" då kan ni fundera på -egentligen- hur farligt köttfärs kan vara om den inte hanterats rätt…kan vara mkt tankvärt!!
Håller helt med! För mig känns kött som kommer färskt ifrån slaktaren så mycket bättre. Däremot ger jag faktikst frysta kyckling vingar

Köttfärs håller inte lika länge som annat kött heller, så det är ju äckligt 
golf.ifokus.se
ja och äkligt var de om man såg hur de hanterade köttet, -hoppsan tappade köttbiten på golvet borstar av de lite med hanen och lägger det i sin back och packeterar :-/ fyfan och cheferna "viste ingenting"…tjenna…
den där fina lövbiffen man köper i affären i tron att det är "fint/bra" kött kan ha legat på golvet och blivit ompackiterad så inte i tusan är det då "nyttigare" eller mindre farligt än rå kyckling. Tvärtom mkt större risk utsätter man sin iller för då…Dags att tänka om ni som inte ger illern "riktigt" kött som de SKA ha och inte "fina delar"…tycker alla borde ta till sig det då det varit diskution om kyckling, salmonela osv…
ja, jag kan säga att et kändes mycket bättre när jag gav mina illrar"dåligt kött" som igår när de fick duva, där var de allt lite skräp med, frön från magsäck, kanske lite jord, nått grässtrå men så mycket bättre än köttbitar som legat på ett skitet golv (tänk va folk har under skorna huuuh!)..skiten mina fick var iaf naturlig ;)
#4 precis ska de va så ska de va riktigt skit :-) Det är ju de bästa…menar i ytor där kötthanteras är inte alla gånger så rent -rena bakterieodlingarna :-/ huah.
#5 nej det är verkligen fruktansvärt. men det sjuka är att jag själv kan tänka mig att äta sånt kött, men skulle aldrig ge det till mina pälsar!! (hur va det nu med prioriteringen!
Det var faktikst härligt att få hela fåglar…som man vet haft "skyddande" fjädrar, så det enda skräp som kan bli är sånt jag gör själv;) sen känns det även tryggt att vet att man köpt från stans dyraste slaktare, på nått sätt känns det som att de försöker hålla kvaliten.
är det bara jag som inbillar mig, men luktar inte illrarnas skit lite mera illa när dem äter kött? Mina har ju börjat äta kycklingvinge nu.
#7 här luktar det mindre, och de bajsar mycket mindre
igår fick jag däremot lukta på iller bajs, från en iller som ätit whiskas blötmat…jag e inte äckelmagad, men det var nära att frukosten kom upp!

#6 Du som är storstadsbo skulle väl inte behöva gå till slaktarn..? Det är väl bara skaffa ett gevär och skjuta lite kajor 
Oj, det kan ju inte vara bra för den illern att äta det. Fast det kasnke inte var ofta och mycket heller.
men groggie la en liten korv i protest för några dagar sedan, och fy fn vad det luktade!! jag oche erik sprutade lite gott doftade spray och sedan gick vi ut. Och vi brukar inte heller bara känsliga.. :)
#9 hehehe men jag skulle nog inte vilja ge dem till mina djur..de har väl mest levt på popcorn, tuggummi å cigarett fimpar ;)

#0 Håller helt och hållet med dig.
jag jobbade på lithells i somras, och deras slakteri. tappades något på golvet där, slängdes det omedelbart..så alla köttindustrier hanterar det nog inte så. DOck var jag på färdigmaten så såg ju inte allt…men synen av hur sådana ställen ser ut är inget trevligt, men där sköttes allt enligt regler iaf… Det är ju inte bara inom köttindustrin felhantering av mat kan hända, det är inom alla livsmedelsindustrier.
Men visst det finns ställen som borde sköta sin hygien bättre. MEn ni ska bara veta vilka krav ICA har på de som de "Beställer" av…På färdigmaten på lithells hade de så högra krav på hygienen att nästan inget blev godkänt…
jag försvarar inte köttindustrin, för jag är vegetarian. men jag menar på att det här kan förekomma var som helst, inom vilken bransch som helst…
för det är så fult, att folk inte tycks bry sig, sen nämner tidningen/nyheterna en sak och då är det så hemskt, fastän procenttalet för själva händelsen är väldigt liten.
Kanske inte ska säga för mycke, men iaf:P

#13 Jag håller med dig! Så fort man hanterar mat över huvud taget är det strikta regler. Jag har jobbat på mcdonalds och jag trodde verkligen det skulle vara fusk där men ALDRIG. Där var det stenhårt när det kom till råvaror. Och aldrig att man använde något som hamnat på golvet! Inte ens sugrören som ändå var omslutna av papper…

Det här hade jag kunnat berätta för många år sedan. Jobbar på stora ICA butiker i sex år. Aldrig skulle jag äta butikspackat kött. OM jag nu av någon lustig anledning fick för mig att äta kött. (Men, om det är enda sättet att bli av med grannens tupp så ska jag fundera på det)
#13 jag jobbar själcv i en willys butik och jag är medveten om att alla affärer vill ha de bästa fräschaste råvarora. Men jag flera affärer tex coop (iaf för nåt år sedan när min syster jobbade där)som gjort exakt vad de 4största ICA Maxi butikerna gjort i sthlm med sitt kött :-/ nu tog jag ICA som ett exempel då det var just ICA som var med på kalla Fakta för de som vill ha fakta svart på vitt och inga "vandrings sägnar" utan direkt fakta :-)
Regler hålls men ibland bryts de då pengakåtheten blir för stark, tvärr. Mycket vill ha mer som ordspråket säger…och att butikscheferna nekade att de ens vista nog tror jag inte ett skit på isf har de inte den kollen på sin affär som det krävs att ha den chefpositionen…
Jag tycker själv det är skit att köpa kött i affär och köper helre direkt ifrån bonden, då vet jag vad det är för djur, vad de ätit, hur de haft det och de slipper transporteras till slakt. om jag hade kunnat köpa allt mitt kött så hade jag gjort det, dok är fisk och fågel inte lika lätt som gris, lamm och ko att få fatt på här…