Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 531 ggr
Norrskenets
0

Pepparkaksillrar! =D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag tog man äntligen sig i kragen och gjorde mina första illerpepparkakor och målade kristyr på några så det vart lite finare så här kommer lite bilder, vart inte suuper nöjd men en kul grej iaf=D

Norrskenets
0

Den längst ner vart ja mest nöjd med, illern i tomte dräkt =D

Norrskenets
0

Här är närbilden på ilern i tomte dräkten=)

Theres
0

Jag gillade nummer två från längst upp till vänster :P

golf.ifokus.se

Norrskenets
0

#3 Tack, ja dom fick riktigt maffigt julskägg;)

Här är några av tomtarna också=)

Norrskenets
0

Fler tomtar fast i ifyllt skägg=)

Norrskenets
0

Bozze tyckte också om illern med tomte dräktenFlört*mums*

Norrskenets
0

Det va sista bilden förresten hehe=)

Aviendha
0

Vad duktig du är! Jag bakar på min höjd bullar o sockerkaka, tycker att köpta pepparkakor är godare =)

Vart har du fått tag på den formen?

Men efter detta inspirerande inlägg så måste jag nog försöka mig på det, mellan alla "pippar-kakor" (jag tror ni vet vad jag menar *ler*) som av nån anledning dyker upp här o var Oskyldig

Norrskenets
0

#8 tack, va ju bara tvungen att testa annars brukar jag och mamma baka till jul så nu har vi gjort lusse bullar och jag pepparkakor så nu saknas det bara vanliga bullar och pepparkakshuset såklart;)*mums*

Köpte den här inne på iFokus, det va nån som annonserade om den, fanns bara några så jag vet inte om dom har nått kvar=(.

hehe hoppas det går bra då, själv har ja så j#vla ont i nacke och rygg efter att stått och kavlat och allt…suckar trött.

Stinko
0

Jättesöta. :)
Gissa vem som blev sugen på att göra pepparkakor nu? :D Kul med illrar istället för det gamla vanliga.

FerretCrow
0

söta kaker tjejen får man smaka den 14 när man kommer hem hihi

Telefonkontakt
0

Nej vad söta!

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Tesan
0

Dom kan ju inte bli mycke sötare, hi,hi!!!

ferretgirl
0

Ska själv baka pepparkaksillrar i år. Ska 2 degar om några dagar. Den ena går till illerpepparkakorna, och det andra kommer att gå till ett pepparkakshus med nonstop och kristyr på. Blir ett litet ett som illrarna brukar få blndra på 13-dagen, det har dom fått göra i snart 5 års tid nu. Huset är ca 15x15 cm stort, detta för att dom inte ska få i sig allt för mycket sötsaker. Funderar på i år att sätta dit kattgodis istället, med bara några stycken nonstop på. Lite knutgodis får dom ju ha.

Theres
0

#14 Nonstop innehåller ju choklad?

golf.ifokus.se

bnoffan
0

#14 Är det inte bättre att bara köpa nåt kattgodis och ge dem? Känns inte direkt nyttigt med vare sig nonstop eller pepparkaka..

Smex
0

hehe, bakade pepparkakor i min ensamhet i Onsdag. Då gjorde jag också bara en massa ilelrpepparkakore efter som jag hade inga andra former.

Det var väldigt tråkigt.=/

Norrskenets
0

#10 Ja det tyckte jag också, vart roligare juh hehe

#11 om det finns kvar så Flört hehe

#12/13 Tack, vart nöjd för att va första gången hehe

#14 hehe va kul, här blir det bara ett köpt pepparkakshus som man får sätta ihop och ha kristyr och nonstop på;)

#17 bakade också själv och fick riktigt ont i nacke och rygg usch men skönt när det va gjort=)

Telefonkontakt
0

Finns det illerformar att köpa? isåfall var?

Norrskenets
0

#19 det va nån här inne som sålde för ett tag sen men h*n hade bara några så jag tror dom tog slut..annars finns det en annan modell på amhs-illertorg=)

ferretgirl
0

Jag vet #15 och 16# att vare sig nonstop eller peppaekaka  är alltför hälsosamt för dom, eftersom nonstopen innehåller choklad, och pepparkakorna soxker. Men så får dom också det bara det till 13-helgen, och kanske 2-3 små bitar pepparkaka med nonstop på var. Så det är inga stora mängder dom får, och det har alla mina illrar fått sedan jag började med iller 00. Jag drar dock linjen vid glöggen och mandlar och russinen som både Nanooq och Kahn  vill ha till varje pris. Så det är inget jag har i deras höjd, för då får jag inte ha det ifred.

Telefonkontakt
0

#20 okej. Har tittar på amhs, men den var inge fin :(

Får göra en i pappe och skära runt någon gång om jag orkar :P

ViktorMarina
0

#21: Jovisst är det alltihop onyttigt, och det får man ju göra som man själv vill med :) Men jag tänkte på nonstopen, den innehåller ju choklad, och alltså även teobromin som är giftigt för illrar.. så det är ju mer än bara onyttigt..

sarae
0

#21 men även nått ynka gram chocklad kan vara giftigt, eventuellt dödligt för iller om det ger går illa….kan du inte pynta med kattgodis istället? finns massa roliga former  å färger

FerretCrow
0

#24 håller med sarae här. kattgodis finns tex i röda hjärtan och det finns i stjärnor. om du ändå tänker göra det till illrarna varför inte göra det odödligt

Norrskenets
0

#22 man vet aldrig den kanske kommer igen nån dag=)..du kan skriva en efterlysning av iller pepparkaksform så kanske du får napp;)

ferretgirl
0

Hade tänkt att ta kattgodis i år till dom, men dom lär nog bli lite besvikna att dom inte får choklad. Och då det är så små mängder och bara 1 gång/år, men jag ska som sgt nog ändå ge dom kattgodis i år.

ThereseBergqvist
0

HAhah!! Guu vilka söta pappakakor! ;)

TottsiGirl
0

Skills har sålt sådana pepparkaksformar tyvärr e dom slut nu och ja har ingen aning om det kommer in fler igen :S

Men det var jättefina pepparkakor du har gjort :D

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Norrskenets
0

#28 Tackar=)

#29 ja dom va det ja, men dom måste vell få in fler till nästa år iaf?=) Tackar roligare än att göra vanliga;)