Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 184 ggr
Theres
0

OT Koncentrationsförmåga...

Jag har SÄMST koncentrationsförmåga…

Förut kunde jag läsa böcker, och det gick fort… läste Harry Potter-böckerna på 2 dagar sådär…

Men När jag var liten kunde jag faktiskt koncentrera mig på vad jag läste, sen helt plötsligt kunde jag inte det längre, utan var tvungen att läsa samma  mening massa gånger för att fatta vad jag läste.

Minsta lilla ljud utifrån stör mig, kan inte läsa en bok om någon är i samma rum eller ens i samma hus, för är någon på andra sidan huset och pratar eller kollar tv så lyssnar jag bara på vad de gör/säger (jag har nog bra hörsel).

Nu håller jag på med femte Harry potter-boken, och den har jag läst i några år ny, för jag inte har haft tid att läsa osv…

Men jag är så sämst, så jag laddade ner ljudboken och lyssnar på den samtidigt som jag läser (måste läsa denna boken, för kommer få filmen i julklapp och vill gärna ha läst boken innan då).

Sen när jag ligger och läser/lyssnar så tänker jag: nä, vad dålig koncentrationsförmåga jag har, måste skriva på iFokus och se om någon är lika kass som mig…
Så kan jag inte ens lyssna/läsa klart ett kapitel utan reser mig upp och pausar allt jag håller på med för att skriva det jag skriver nu, för annars skulle jag bara ligga och tänka på det istället, så skulle jag väl få läsa om halva boken tillslut, för jag skulle tro att boken handlade om iller.ifokus :S

Är det någon mer än jag som är så dålig?

golf.ifokus.se