Illervakt idag=D

wohooo det funkade, ja kunde*wee*
Saga är såå seg på morron, och ligger helst och drar sig innan hon kliver upp hehe
Sen kom Madde, Jonas och deras kompis och sen när dom hade åkt till ikea så gjorde ja iordning kycklinglever, ägggula och malt äggskal. Det uppskattades av alla tre, som tur va hehe=)

kycklinglever, ägggula och malt äggskal??? vad är det där?

hur maler du det då med mera? och vart får du tag i kyckling levern?
#10 man bara krossar det lite…kan man göra med fingrarna. men skalet bör vara ursköljt. lever köper man i mataffären i köttdisken, de brukar även hakyckling hjärta och mage

okej ska prova det då=) verkar vara gott för dom och en massa nyttiga saker e de ju. men jag undrade då jag blev osäker om inte äggen skär i magen på dom???

#14 man kan ge en iller ett helt ägg med skal å allt och de smälter allt i magen. ingen fara. Hur tro du annars de kan smälta en hel fåge/kanin inklusive ben?
Tänka bara på att inte ge för mycket lever eftersom de innehåller mycket A vitamin, Så ca en gång i veckan e lagom om de får fullgott foder.

Hur lägger man upp bilden så att man ser den på en gång?
Fina bilder på ljuvliga tjejer!!!
#34 du publicerar bilden som vanligt. sen öppnar du din bild, höger klickar, kopierar. Sen går du tillbaka till inlägget, trycker på hantera inlägge, sen redigerar du ditt inlägg och klistrar in bilden. glöm inte att "dra ihop" bilden så den passar rutan. sen e det bara att publicera

Slut på bilder=D
Hoppas ni tycker om bilderna=)
Haha :D Vad mysigt :))
#39 & #41, Haha, helt underbara! :D
Hon är supertrött nu, lite smålek med de nya leksakerna, men inte mycket mer :P trött och purken är hon över att inte ha sina nya illervänner omkring sig :/

Underbara bilder.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#44 ja otroligt verkligen mysigt och jätte snäll tös som va på besök också juh=D
#45 hehe jag hade tur med gruppbilden domstog bredvid varann också var det nån som kom och gick och alla "frös"..dom tänkte vell om vi står stilla så ser inte den där varelsen oss hehe
Ja mina ligger och sover fast nu är det Saga som ligger i hängmattan och Saffi under hehe. Va köpte ni då?=) hehe det är bara att komma och hälsa på mer det;) kanske man kan höra med Therese också så hon får träffa fler tös kompisar=D
#46 Tack, väldigt nöjd med dem och tyckte det gick otroligt bra fast ja höll reda på tre illrar och knäppte kort samtidigt hehe
#47, hon var som en ängel hos dig! Det fanns så mycekt nytt, och så frukstansvärt mycket att leka med.. Så snäll är hon inte riktigt hemma här :P haha, då är det trots och vara envis som gäller. Hon testade ju inte ens dig! :O
Åh, jag älskade ditt rum. Så när vi kom hem så kändes allt grått och trist… Det var bara att sätta igång och städa!
Vi köpte en tunnel, en prasseltunnel, den stora fanns inte kvar. Lite leksaker & en ny matskål.. Men inte mycket mer, det fanns inte så mycket mer att köpa just på Rusta.. ska beställa "Super Thru Way/Illermotorväg" från amhs så fort pengarna finns. Hon älskade ju den :)

#48 hehe ja massa tunnlar, leksaker, gömmor och två helt nya illerkompisar=D Nepp, var förberedd att hon skulle testa mig på nått sätt men ingenting hehe=D Hon va verkligen så otroligt snäll som en annan albino hona som heter Evelina hon va också lika snäll=)
hehe jasså*rodnar*
kul att du tyckte om mitt rum, hehe jamen det blir ju så mysigt med alla julgrejjer och ljus=).
Jaha men ni köpte ganska mycket ändå=), ja tunneln kan ni iaf använda sen till råttorna kanske;) eller senare om ni kommer skaffa iller=). Ja såg så roligt ut när hon såg ut som baloo när hon kliade sig i röret haha

vilka fina illrar. Saknar min egna som vi var tvunga att lämna tillbaka då vi inte kunde hantera henne eftersom hon högg efter oss hela tiden :'(

#50 Töserna tackar=). ja sånt är aldrig kul=´(

348 ska du verkligen beställa allt detta när du bara ska vara vakt en månad? snacka om att du skämmer bort henne till tusen =)

ge mig eran snö!! här är det grådassigt pissljummet och slaskblött
#52, yup. Hon förtjänar det bästa. Bara för att hon är hos mig så betyder ju inte det att hon måste få det tråkigt :P

#53 hehe riktigt härligt och inatt snöade det mer*wee*;)

#55 fusk, klart fall av fusk!! Här spöregnar det märkte jag när jag var ute med hunden… och är kallt… och lerigt! Ta mig till vintern!

#56 hehe hela dan idag har det snöat och yrt, riktigt snöoväder så det har kommit ännu mer snö;) du får nog ta och flytta längre upp helt enkelt hehe

#57 hur mycket snö har n nu så mycket tyckte jag inte det var när jag var där i söndags

#58 har snöat nästan varje dag nu tycker ja och det har blivit mer iaf=). men du lär ha mer hos dig

ja här har vi ungeför 50cm=)

suck.. snööö… jag måste emigrera till översta norrland eller nått, det här håller inte, var är min snöö

här har vi super mycket jag och killen fick fnatt kl 1 inatt så vi gjorde en super STOR snögubbe och en snö lykta=)

#62 har ni plats för en människa med tre illrar och en hund??? jag vill med

#60 härligt=)
Är det min lilla stumpan som Dorkey har på foder? :D

#63 visst vi har en stor gård men delar den med svärmor tyvärr så har vi inte plats=(
#65 ja det är din stumpan

#65 Japp det är det och hon va så snäll mot mig och töserna, hon va riktigt trött efter dan hos mig hehe
passar på att fråga, har du kollat upp den avbrutna hörntanden? tänkte så hon inte får problem med den och då blir det ddyrt =s..

just ja har lite mer kort kvar att lägga upp, måste bara ladda batteriet så kommer det mer=)

#67 det var jag som infomerade om att ni pratade on stympan då dorkey inte sj hört av sig

#69 jaha okej

tyckte det var dumt att disskutera det här då inte ägaren kan läsa

Äsch då.. vi får ta ett tält och komam upp=)

#72 haha ett tält blir nog kallt=(

#78 njae, beror ju på..dom kanske har värsting tältet med kupe värme då blir de inte kallt hehe;)

#79 ja ett litet militär telt funkar ju med en stor kamin vi har massor av ved=)

nu börjar det ta sig..hur gör man för att inte få in illrarna i kaminen???
#67 - Okej, så allt gick bra med illrarna? Så roligt =)
Hon fick träffa 2 andra illrar i somras & de gick bra tills dom började att bita sig fast i hennes nacke & hals.
De där med tanden har jag inte sett , utan fick höra det av Madde. Jag tänkte fara upp & hälsa på henne till helgen som kommer om jag får så kan jag ta mig en titt, för det är ju ingen fara så länge hon äter & det inte blir inflamerat?
Men Madde har inte sagt så mycket om det ännu (Hón sa att tanden var av & de verkar inte vara nå problem.), hon får höra av sig snarast om det börjar se konstigt ut runt tänderna så ja får åka & kolla henne, elelr om hon får problem & äta eller se ut & ha ont..

#81 precis som jag lärt miilo med öppna spisen man låter dom gå så när som möjligt till slut lär dom sig att det är varmt, så klart håller man koll så dom inte bränner sig.
#82 precis så tycker jag att ni ska göra=)

#82 Ja det gick jätte bra, bara att Saffi ville försöka bestämma lite men inget mer, hon va så snäll och uppförde sig riktigt bra=D jaha, skönt för henne att få veta att det finns snälla illrar också;)
Jaha okej, försök att få så bra ljus så ni får kolla riktigt noga isåfall då jag tyckte att det såg ut som det va lite mörkare i mitten av flisplatten…kan va pulpan som syns. nja..det kanske inte är nått problem nu men det kan ju bli och då blir det inte så kul för henne eller dig då hon får ont och du får betala väldigt mycket för att fixa det även om hon skulle va försäkrad…det täcker tyvärr inte tänder=( Ja det kan bli så hon matvägrar om hon får riktigt ont, sen brukar inte illrar vilja visa att dom har ont så man vet aldrig.. Hoppas hon slipper få ont iaf=) Tycker Madde gör ett väldigt bra jobb då hon håller koll och till och med köper grejjer medans hon är hos dem, inte alla somköper massa grejjer till en iller som man är illervakt åt=)
#84 Okej okej, jo. Jag tycker också Madde verkar sköta henne suveränt bra. Jag tror Stumpan trivs jättebra där. För mig värkar Madde vara en jätte trevlig & ärlig tjej som har bra hand om djur <'3 Jättesnällt att hon köper saker till henne.

#85 Ja också blir det lite roligare för henne om hon har lite saker att leka med medans hon är hos Madde=). Tycker också hon är väldigt trevlig, seriös och ärlig…dom har till och med bestämt sig för att skaffa en illervalp till våren=D Ser verkligen fram emot det=)
Äsch, det där säger ni bara ;P

#87 hehe slår vad om att du rådnar;)