Barbering
Hejsan.
Jag har en fråga, i råttvärlden så kan råttor "barbera" andra råttor, pga stress och andra orsaker.
Jag passar en iller nu, och det är så att mina illrar luktar henne i nacken helatiden och de har bitit av päls, där är dock inga sår, och jag har tagit ut Jade som oftast är på henne. Vet inte vart jag ska vända mig och måste veta om detta är farligt?
Ibland är det så att Jade går fram till henne när hon sover, tar henne i nacken och ska typ flytta henne, precis som om hon menar du får inte sova hos oss, eller liknande. Kan det vara rangordningen?
Har läst mig till att sålänge det inte är dödsfajter och inga sår ska det va "ok", men jag vet inte:/
*knuffa* ingen som vet:(?
nja här låter det mer som att de försöker gömma henne. Tror att de snaabbt har insett att hon står absolut lägst i rang och ingen fajt behövs. har oxå haft sånna situationer här hemma…och uppfattar det inte som våldsamt eller hotfullt. Men jag kan inte ge dig nått konkret svar på vad det betyder ;) men här hemma så ser de ut som att illern blir behandlad så som en mamma behandlar sin valp ungefär
för det är fläckar utan hår på henne:/ och ibland skriker hon när de är och pillar i nacken på henne..precis som om dom slet bort pälsen eller något:/
Men antagligen är det inget farligt? bara att hoppas att de slutar och att pälsen växer ut på nytt.