Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 3164 ggr
elinn
0

O.T Mirakelmedel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag äntligen hittat ett rengöringsmedel som biter på mitt köksgolv. Har tidigare provat allt som går att köpa i affär men aldrig hittat något som tar bort de fläckar som mina monster orsakat genom att inte pricka lådan rätt.

Har satt ihop en före-och efterbild för att ni verkligen ska se skillnaden. Jag är såå förvånad och glad över att äntligen ha fått bort dom där äckliga fläckarna.

Måste bara säga innan ni tittar på bilden att på före-bilden så är faktiskt golvet "rent", alltså skurat med vanlig grönsåpa även om det inte ser ut så hehe… Fläckarna verkar sätta sig i mattan så att det inte går att skura bort liksom.

Sara
0

Öhh.. Du måste berätta vad medlet heter oxå!!! Det finns fler (mig inberäknad) som vill få fina golv igen!!!! Skrattande

Sara

elinn
0

Det är det jag inte riktigt kommer ihåg. Vi använder det som grovrengöringsmedel på jobbet och jag hällde över lite i en petflaska bara för att ta hem och prova. Ska kolla imorgon vad det heter men jag är inte säker på att det går att få tag i "för allmänheten" eller vad jag säga. Tror bara det är företag som kan/får beställa. Ska kolla upp hur det är med det.

Sara
0

GAHHH!! Du får inte ge mig hopp och sedan dra bort mattan. Jag har oxå massa sånna där märken efter olyckskorvar och jag trodde lixom att det var kört med de här mattorna. SkrikandesSkrattande

Sara

leo-
0

skriv upp vad tillverkaren heter oxå

(har inga problem med mattorna men det är bra att veta)

elinn
0

Förlåt Sara, var ju inte meningen LedsenFlört Men ska kolla upp allt tills imorgon så får du veta =)

sarae
0

#5 det kan inte vara super 10 från golden products?

Smeagol
0

Va?? Villke mirakel medel. Du måste verkligen ta reda på vad det är för medl!! Kanske man kan få tag på det genom städerskorna på jobbet eller så..

ViktorMarina
0

berätta berätta berätta, vi har samma problem här i ett hörn! också jobbar jag som städerska.. hoho :)

sarae
0

#8…ooooh finns risk för att du kan få börja langa rengöringsmedel när du uppger sån info hehehe

ViktorMarina
0

#9 haha, ajdå, kanske skulle ha knipit om det där :P

ferretgirl
0

Här hemsidan till Super10 medlet. Har använt detta själv hos en som var inbiten rökare. Hon hade inte fått dörrar, dörrfoder eller fönsterramar rena på över 10 år. Hon rökte ca 3 stora pkt ciggaretter/dag, så ni kan förstå hur mycket nicotin det satt på hennes dörrar och lister. När jag sprejade på Super 10 så rann 10 års nicotin av och listerna blev vita igen.

http://www.super10.nu/order.htm

sarae
0

#11 yup super 10 e bäst! Är uppvuxen med det ;) min mors bästa vän ;)

elinn
0

Nej Det är inte Super 10. Har för mig att det heter Speed… oxå nånting mer. Finns på dunk med svart och vinröd etikett tror jag…

Sara
0

Putt..

Har sökt som en galning på nätet efter rengöringsmedel Speed, hittar nada. Ibland finns det kontaktinfo på baksidan av flaskan. Kan du vara snäll och kolla när du får tid? *ber väldigt snällt*

Sara

elinn
0

Medlet heter Speedball Original. Företaget som säljer medlet heter Butchers och har en hemsida www.butchers.eu

Dom har även återförsäljare i Sverige men hittar inte medlet på deras hemsida *undrar varför* http://www.johnsondiversey.com/Cultures/sv-SE/default.htm

Sökte på namnet och fick upp några olika länkar men igen av dom verkar fungera =( http://www.johnsondiversey.com/WCMt/Search/SearchResult.aspx?searchText=speedball%20original

Ska luska vidare och även se efter om jag hittar något artikelnummer eller liknande på dunken

Faxlin
0

Bra att du fått fram ett namn Elin. Ska kika in på ett ställe inne i stan där de säljer till företag och kika om de har detta medel. Har sett att de har massor med olika dunkar och flaskor på rengöringsfronten.
Jag hoppas de har detta medlel. det verkar ju som om de bara säljer till återförsäljare som säljer till olika företag.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sara
0

Du är en ängel Elin!

Sara

Sara
0

Putt

Sara

elmo
0

http://www.butchers.se/ Kolla den här sidan, där är en bild på en flaska med det rengörings medlet som ni sökerKlicka för större bild!

elmo
0
skrollan
0

putt

Sara
0

Elmo du är bäst!

Sara

elinn
0

Det var det medlet jag försökte hitta på internet för mer än ett halvår sen utan att lyckas hehe =) Så ser det ut =)

skrollan
0

så att det medlet ska vara bra och få bort svarar iller fläckar ? :)

Sara
0

Japp, fast inte på trägolv.

Sara

skrollan
0

aha, synd =P

sarae
0

hmm det verkar inte gå att beställa från den sidan om man inte har ett företag :(

Sara
0

Tur att min bror har ett företag då.. Glad

Ska kolla upp hur mycket man måste beställa som minst så kanske några av oss kan gå ihop och köpa.

Sara

sarae
0

#28 oooh ja tack!!!

det eller att vi lretar rätt på vapen för kemisk krigsföring. det måste väl ändå bita?

elmo
0

#22 Vad roligt att jag kunde hjälpa till :D

Sara
0

Har kollat upp Speedball orginal och Speedball 2000.

De och mycket annat städ finns att köpa som privatperson eller företagare på Städcentralen i Göteborg.

En sprayflaska 750ml kostar 60:- eller 75:- (vet inte om det var moms inräknat i 60:- om det inte är det så blir priset med moms 75:-)

Sara

elinn
0

Det medlet är verkligen super (se min bild i första inlägget). Fungerar bra till mycket annat oxå som ex svåra fettfläckar. Superbra. Men kom ihåg att läsa på flaskan vad man kan använda medlet på och att ANVÄNDA handskar. Jag "råkade" vara utan en gång och fick fruktansvärd klåda och utslag på händerna…

sarae
0

#32 tur att du sa det elin! det skulle jag totalt ha missat annars!

Fuglemat
0

Er det noen som har noe tilsvarende genial idé for merker på parkett (type fuktskader)?

sarae
0

Tjoho!

idag har jag å rikki varit på städcentreln å storshoppat rengöringsmedel.

Vi bad att få det starkaste, mest likt kemiska vapen han hade och fick bla. speedball….har bara använt det lite ännu, men jisses va bra det är!!!! nu skall jag samla ihop hela städartileriet å test städa hallen..å se hur pälsarna reagerar.

Fluffpuff365
0

sarae! Har du plastgolv? Vet du om det funkar på det?

sarae
0

#36 har linoleum matta i kök å hall…och parkett resten….antar att du menar sån matta när du säger plast? iså fall så funkar det kanon. ingen aning hur det e på parkett men det skiter jag i hehehe…har kört klorin på den innan, så det kan ju inte bli värre :P

Fluffpuff365
0

Haha. Testade också klorin på min plastmatta men det funkade inte ett smack. Vad kostade medlet och vart ligger affären?

sarae
0

#38 det kostade 75 för 750 ml. en dunk på 5 liter kostade ca 400 kr ..sen fick vi lite "illerrabatt" hehehe

Fluffpuff365
0

haha! Vart ligger städcentralen?

Sara
0

Ska ta en tur dit nästa gång jag ska till veterinären.

Köpte ni speedball eller speedball 2000?

Sara

sarae
0

#40 kobbarnas väg 1 D vid olskroken

#41 vi köpte speedball original, han sa att det var starkast

sen köpte vi även luktbortagare som används på pissoarer hehehee om inte det biter så vet jag inte vad

elinn
0

#42 Sara, hette luktborttagningsmedelet möjligtvis Sanér (vit flaska med grön kork)???

sarae
0

#43 det vet jag faktikst inte. det fanns i 5 liters dunk, eller så kunde han blanda en prayflaska. så jag har bara en genomskinlig flaska med rosa vätska i…..den hade iaf nån typ av enzymer i å annat tjottafräs

elinn
0

Nej då är det inte det medlet jag har. Mitt luktar som bubbelgum hihi =)

sarae
0

#45 åååh! gott! har inte vågat sniffa på det ännu..mistänker att min lägenhet kommer att bli förknippad med pissoar för alla manliga besökare…

elinn
0

Speedball och kalkbort (kalkmedel) måste vara guds gåva till mänskligheten. Förstår inte att jag klarat mig utan det tidigare..

Sara, ett tips bara; använd inte speed på parkettgolvet Flört

sarae
0

#47 aj då..e du säker? snyft! blir det hål i parketten då? (kanske inte så illa, har en snygg granne under)

Linus-K
0

jag skrubbar mina plastgolv med JIFF o varmvatten och det får bort det mesta, mer inbitnabajshögar har jag en spackelspade i metal som jag skrapar med. Blir rent o luktar citron när man är klar =) men om det går snababre med speedball så är ajg villig att testa!

HannaM
0

jag kör på fönsterputssprej på parketten.. det har funkat bra hitills.. sprutar på, låter det stå en stund och går sen loss med en svamp och diskmedel

sarae
0

mitt problem har varit lukten….hur mycket jag än städar, ibland flera ggr per dag (störd?) så luktar det alltid iller efter en liten stund….särskilt i hallen…..så jag hoppas att mina 3 mirakel medel ska funka ;)

UlrikaD
0

Jag kan väl säga att så här lite iller har väl aldrig min lägenhet luktat!! Typ ingenting. Och mitt badrum har jag skurat så det luktar lika rent som ett sjukhus. Vet inte om jag inte saknar iller-lukten liiiite ändå…..

Men jäklar så effektivt det är!!

Sara
0

Hur gjorde ni för att få bort fläckarna i #0?

Jag har oxå speedball original och har sprutat på det och låtit det ligga allt från 5 min till ett par timmar. Men skillnaden blir ändå inte som i # 0.

Sara

elinn
0

#54 Jag tog den jobbiga vägen, stod på alla 4 med rumpan i vädret och gnussade som en idiot med den "riviga" sidan av disksvampen. När tillräckligt med skit fastnat på svampen sköljde jag den i vatten och började om…

Du kan även prova gnussa med svinto om inte svampen hjälper. Men var försiktig så du inte får fula repor i golvet istället..

Sara
0

Ok, får ta en tuffare sväng med grovsvampen..

Sara