Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 349 ggr
sarae
0

Kött shopping!

Har just vart å handlat lite kött till mina kryp. Kyckling hjärta, kycklingmage och en hel höna jag ska sätta igång å stycka. I eftermiddag får jag även massa skrov och kanske ripa och duva! tjoho!

Äntligen fick jag prata med den "trevliga" i saluhallen, och hon tog mitt nummer och kommer ringa varje gång de får "dåligt" kött. Allt ifrån fåglar som e så illa tilltygade att de inte går att sälja, till skrov och rester. äntligen! ;)

Tragiskt dock att jag köper kött åt mina djur  på ett ställe jag aldrig skulle ha råd att handla till mig själv på :P

AlbaStiffler
0

hehe, smart iaf att fråga. Hoppas de nappar nu då och ger dig kött…

sarae
0

samma här..har försökt smila in mig förr, men den andra damen har varit måttligt imponerad och verkar bara kunna ordet "nästa!!"

AlbaStiffler
0

hehe… Du kunde kanske döpa en iller till Nästa? Då kanske hon blir impad…?

*korkad*

sarae
0

jaha..så har man vart å hämtat mera kött ;)

fick en stor kasse med skrov, en med hela duvor och ripor och en med allmänt avfall från styckningen av duvor/ripor…

så nu ska jag tydligen ställa mig å stycka hela fåglar med fjädrar å allt…vad gör man inte för sina djur?

men hur sjutton ska jag få plats i frysen!

AlbaStiffler
0

tufft, vilken hjälte du är! Hur fryser du in, i portionsbitar, dvs småpåsar!

sarae
0

#5 hehe det e det vi ska ta reda på ;) ska först kasta ut all människo mat :P skroven brukar jag stycka så att jag får dem i dagsportioner i påsar. hjärta å mage lägger jag i isbitsfack å skakar ner i en påse när de frusit klart. men hur man gör med hela fåglar vette katten….jag vill ju gärna att de får i sig lite fjädrar, men lite får man nog plocka annars kommer mitt hem se ut som om en snöstorm dragit förbi

sarae
0

Jaha nu har man styckat fyrtielva duvor då…en spännande och blodig erfarenhet suck….tog massa fina kort (heheh) men så klart hade jag inte minnes korteet i kameran.

Men det var lite häftigt att se vad fåglarna hade ätit..hade frön å jox i halva köket ;)

men nu har iaf illrarna mat för en lååång tid framöver. å molle tyckte duva var det mumsigaste nånsin!