Kött shopping!
Har just vart å handlat lite kött till mina kryp. Kyckling hjärta, kycklingmage och en hel höna jag ska sätta igång å stycka. I eftermiddag får jag även massa skrov och kanske ripa och duva! tjoho!
Äntligen fick jag prata med den "trevliga" i saluhallen, och hon tog mitt nummer och kommer ringa varje gång de får "dåligt" kött. Allt ifrån fåglar som e så illa tilltygade att de inte går att sälja, till skrov och rester. äntligen! ;)
Tragiskt dock att jag köper kött åt mina djur på ett ställe jag aldrig skulle ha råd att handla till mig själv på :P

hehe, smart iaf att fråga. Hoppas de nappar nu då och ger dig kött…
samma här..har försökt smila in mig förr, men den andra damen har varit måttligt imponerad och verkar bara kunna ordet "nästa!!"

hehe… Du kunde kanske döpa en iller till Nästa? Då kanske hon blir impad…?
*korkad*
jaha..så har man vart å hämtat mera kött ;)
fick en stor kasse med skrov, en med hela duvor och ripor och en med allmänt avfall från styckningen av duvor/ripor…
så nu ska jag tydligen ställa mig å stycka hela fåglar med fjädrar å allt…vad gör man inte för sina djur?
men hur sjutton ska jag få plats i frysen!

tufft, vilken hjälte du är! Hur fryser du in, i portionsbitar, dvs småpåsar!
#5 hehe det e det vi ska ta reda på ;) ska först kasta ut all människo mat :P skroven brukar jag stycka så att jag får dem i dagsportioner i påsar. hjärta å mage lägger jag i isbitsfack å skakar ner i en påse när de frusit klart. men hur man gör med hela fåglar vette katten….jag vill ju gärna att de får i sig lite fjädrar, men lite får man nog plocka annars kommer mitt hem se ut som om en snöstorm dragit förbi
Jaha nu har man styckat fyrtielva duvor då…en spännande och blodig erfarenhet suck….tog massa fina kort (heheh) men så klart hade jag inte minnes korteet i kameran.
Men det var lite häftigt att se vad fåglarna hade ätit..hade frön å jox i halva köket ;)
men nu har iaf illrarna mat för en lååång tid framöver. å molle tyckte duva var det mumsigaste nånsin!