Fakta?
om jag hittar superbra fakta på en sida och vill koppa den rätt av måste jag kontakta den som har denna fakta och fråga först eller behöver jag bara hänvisa till denna persons sida?
Det beror på vad personen har angivit på sin sida. Vissa tilläger att man inte får kopiera utan att ha fått skriftligt tillstånd från ägaren. Men oftast kan man ta en del av en text så länge man anger att det är ett citat (alltså med "") och sedan ger en källhänvisning (vart man tagit det)

okej för jag hittade super bra info på en sida om avel som jag skulle vilja ha på min sida men då är det enklast och roligare att ta med det jag tyckte va bra och skriva det med egna ord=)
håller på med fakta till min sida för fullt har sökt och skrive hela dagen=)
glöm bara inte att dubbel kolla det du tar som fakta så att du inte vidareförmedlar felaktig information som kan skada illrar. Eller så skriver du nått i stil med "jag är ingen expert, så jag kan inte ansvara för riktigtheten i texten ovan" eller liknande ;)
Många som surfar runt på nätet tror tyvärr att allt som är skrivet är lag, och därför bra/korrekt. Men tyvärr finns det oerhört mycket felaktig info på nätet. så man får se upp.
Bara lite tips ;)

#3 nej jag försöker kolla så att faktan stämmer och därför tänkte jag be folk här på iFokus att läsa och rätta mig i det som kanske är fel. många ställen har jag skriva tex. detta gjorde jag när jag lådtränade mina illrar etc