Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 394 ggr
Lenore
0

OT Kattvaccination

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Frågar här istället på katter.ifokus för här kommer svaren snabbare. :P

Min kompis köpte en katt i förrgår. Förra ägaren visste inte om katten var vaccinerad (min kompis blir 4:de hemmet för katten) så nu undrar jag om lilla Isa kan bli omvaccinerad eller om det kan vara farligt?

sarae
0

kan inte så mycket om katter, men det borde inte vara någon fara. Visst, man kan övervaccinera djur, men då krävs det ändå rätt måna sprutor under en kort tid. Be henne ringa veterinären och förklara situationen och se vad de säger

Lenore
0

Ringde nyss veterinären om avmaskning då jvi inte visste om hon blivit det innan heller, men glömde bort att fråga om vaccination. :P
Så det får vänta tills imorgon, pinsamt att ringa 5 min senare igen och fråga samma sak fast om vaccinering. Haha.

Xannadu
0

jag tror inte att de tycker att du är dum snarare tvärtom att du bryr dig och försöker fixa de bästa för katten. Så ring igen.

Lenore
0

Går dit imorgon istället. Ska ändå träffa min kompis då och köpa avmaskningsgojjan om vetten ligger bara en bit därifrån. :)

Faxlin
0

Det är ingen fara att ni vaccinerar katten. Farligare att ha henne ovacinerad. Ska katten gå utomhus också så är en id märkning suveränt att ta samtidigt. När rätt ålder är kommen så tänk på kastrering.
Har ni ingen bild på henne?
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lenore
0

#5 Okej vad bra! Tänkte mest på om det kunde vara farligt för henne att kanske bli vaccinerad igen om hon nu har blivit det innan. Men som du säger så måste hon ju ha vaccination.
Id-märka henne ska han också göra samtidigt som vaccinationen om hon skulle rymma. Hon ska va en innekatt men man vet ju aldrig.
Bild finns i första inlägget. Hon är helt vit med undantag för en grå fläck på huvudet och har fina gula ögon. En mycket vacker katt och har en fin personlighet! Hon är 18-19 veckor.