Shit!!!
Imon ska jag kastrera Epona och Denver och jag tänkte att jag ska väl ta bort maten ett tag innan… MEN då blir ju Melwin utan mat också, och de har stoppat undan mat överallt i hela lekstugan, i soffdynorna osv osv…omöjligt att hitta allt ju… så var sjutton ska jag göra av dem under natten? :P Kan inte ha dem i mitt rum heller, för de har massa mat under garderoben här och det går inte sätta igen det hålet över en dag… Ska jag sätta dem i min gamla degubur? :S
golf.ifokus.se
seriöst… du får lösa det helt enkelt ;)
vad förväntar du dig för tips liksom? Städa?

att nån ska komma med ett förslag som jag är för dum för att komma på själv förståss ;)
golf.ifokus.se
de behöver inte vara utan mat såå länga …ca 3-4 timmar. så antingen får du städa, sätta dem i en hage eller nått eller så tar du ut dem på lång promenad å håller dem aktiverade. De kommer inte dö om de petari sig några enstaka foderbitar

Epona hoppar ur hagen hur lätt som helst, går igenom gallret…
Och ska vara med dem i kalmar vid halv 8 imon på morgonen, vilket betyder att om jag ska ta dem på en lång promenad så får jag inte sova något alls eftersom jag somnar vid 4 :P
golf.ifokus.se

Men somna tidigare då, eller sov när du kommer hem! Så omöjligt är det ju inte..
Promenad i tre timmar innan en operation är kanske inte det smartaste…

Somna tidigare är ju lättare sagt än gjort… har du sömntabletter åt mig? Spelar ingen roll om jag lägger mig vid 23… somnar 04 iallafall…
golf.ifokus.se

robinsnel va dryg du är

ja jag har då råkt glömt att ta bort foder till mina illrar då dom skulle kastreras. Så varje gång då jag skulel iväg med dom till veterinären så kommer jag alltid på att dom inte skulle äta.
Tror väl inte att det är så farligt. Annars som sakt är det väl bara att städa.
#8 jupp, det kan jag kosta på mig med thess
. Vi känner varandra tillräckligt väl för att inte surna på varann…

golf.ifokus.se

#9: fast man fastar ju djuren innan av en anledning, för att de inte ska kräkas under narkos.. så det är ju inte direkt nåt att rekommendera, att glömma ta bort fodret.

Kan du inte slänga in dem i en transportbur strax innan du somnar då, vid 4a tiden?

Då mår de ju bättre i deguburen för där kan de springa runt massa :D
golf.ifokus.se

Dåså! :)

Gick ut och tvingade dem att äta lite nu så jag kan ta bort maten sedan, så finns det bara lite matgömmor kvar… och Melwin käkade kyckling istället för torrfoder… det har nog inte hänt innan när han har haft båda att välja mellan :D
golf.ifokus.se

Det är ju mörkt ute… jag kommer köra vilse =/ :P
golf.ifokus.se

slå på helljuset då… *skämta*

Lycka till förresten! :-)

Kuuuuuuuuuuul!!! Kom dit… kört 3 mil skiiittidigt på morgonen (jag brukar vakna vid 2 i vanliga fall), sen när jag kommer fram så säger de: vi försökte ringa dig idag på morgonen… hon som ska operera är sjuk och ligger på sjukhus… mmm, försökt ringa idag på morgonen va? Fick ju åka hemmifrån vid 7 och de ringde iallafall inte när jag var hemma.
golf.ifokus.se

Och stackarna var ju jättehungriga nu när vi kom hem… har ju fått svälta dem helt i onödan =/ Okej, visst, man kan inte rå för att man blir sjuk och hamnar på sjukhus, men de kan ju ha liter fler än EN person som kan operera illrar?
golf.ifokus.se

*grrrrrrr*
Men men, intet ont som inte har något gott med sig, kanske är det bäst att den personen som var tilltänkt att göra det, verkligen gör det än att nån "rookie" gör det. :)

Jo, men de kan ju ha lite fler illerkunniga då… =/
golf.ifokus.se

hehe, den dagen sverige får fler illrar får vi kanske det… Så länge får man va glad om ens veterinär har sett illrar förr.