Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 330 ggr
Jaha-jaa
0

Busan är förkyld!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet att jag har smittat henne för jag va förkyld förra veckan o är bra nu men då har Busan börjat nysa och snora. Hon är pigg och i full fart ändå.

Nån som har bra tips för att lindra hennes förkylning?

Sara
0

Så länge hon äter och dricker bra så tycker jag du kan låta henne sova och "härda ut".

Det finns en medicin (kommer inte ihåg vilken) man kan ge men då ska de vara riktigt sjuka typ hosta, inte vill äta pga ont i halsen (antar jag att illrar oxå kan få) osv.

Sara

sarae
0

se till att hon äter och dricker och inte befinner sig i drag. Du kan även ge henne lite bisolvon. som du köper på apoteket. men tänk på att inte ge henne mer än några droppar!

Jaha-jaa
0

Hon har aptiten kvar och dricker lite mer än vanligt. Ska köpa hem bisolvon. Hur ger jag henne det i vattnet eller rätt i munnen?

vet dock inte hur bisolvon ser ut

sarae
0

#3 det låter som om hon ändå är såpass pigg att du nästan kan avvakta med bisolvonet, det är mest om hon börjar hosta eller verka ha "tungt" att andas. men det e ju alltid bra att ha hemma i illerapoteket ;) Men så länge hon dricker och äter bra och verkar pigg så är det ingen fara med henne, och hon borde vara frisk om några dagar. men håll så klart koll på henna så att hon inte blir sämre.

Jaha-jaa
0

Det är andra dagen på hennes förkylning och jag håller hela tiden koll på henne. Jag lyssna nyss på hennes andning la örat till sidan för höra så hon inte rosslar eller det går ner i lugnorna.

Ger man henne en godsak och hon tar den i munnen och springer iväg så andas hon så det låter en l del så länge hon håller godisen i munnen.

AlbaStiffler
0

Inga utomhuspromenader eller för livliga lekar…

Hur mår hon idag? :)

Jaha-jaa
0

Hon har sovit största delen av dagen. Lite hängig och hostig men aptiten är stor hon smög fram och tog min macka imorse och försvann med den!