Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 739 ggr
Tyson07
0

Kastrering.

Hej allihop.

Jag har en fråga. Om illern e 7 månader, kan man då va hundra att den e könsmogen? Tyson har börjat para sig med sitt gosedjur, hans kiss har börjat luktat MYCKET mer + att han själv luktar mycket skarpare. Anledningen till att jag frågar e att jag har betällt tid för kastrering den 23/11.

Tacksam för svar

Telefonkontakt
0

Jag har ingen aing, men min valp på 15 veckor började para sig med gosedjur då han var 10 veckor.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

sarae
0

att han e könsmogen ser du på att båda kulorna är nere, samt större än innan, de luktar mycket mer, revirmärker här och var….när de gäller hanar så behöver man inte kastrera dem när de är i brunst, så länge båda kulorna är nere och de är äldre än 6 månader, så kan man kastrera. MEN självklart är det bättre ju längre man väntar, för att undvika ökad risk för tex binjuretumörer.

Tyson07
0

Japp, både kulorna e nere och har växt markant den senaste månaden. Jag vet att det e bättre att vänta. Men märker på tyson att han har blivit mer aggresiv + att han blir stressad av sitt parande. Så jag tror att han hade mått bättre av det själv.

skrollan
0

robinsnel sa att min kille har jätte små kulor =( fast de har iaf ramlat ner och hans kiss luktar inte smultron!!

Tyson07
0

Ok, tysons kulor har växt till det dubbla på ett par månader. Ble helt chockad när jag kollade =o)

jessicanilsson
0

Bruno var inte mer än 3 månader när han kastrerades:( när jag ringde veterinären sa dom att jag skulle komma in å att man ska kastrera så tidigt som möjligt bara det fanns kulor å ta….

nu vet man bätte dock, men han har varken lidit eller lider för det…

Norrskenets
0

#6 Just för at man ska vänta med kastrering så länge det går beror på att man ev fördröjer sjukdomar som ev. kan komma framöver.

Faxlin
0

Låter helt klart som om din kille kommit i brunst.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

jessicanilsson
0

#7 Sjukdomar som?

sarae
0
jessicanilsson
0

#10 hur visar sig det då? nu blir jag orolig! inte min bruno!

sarae
0

#11 tyvärr dör de flesta illrar i dagsläget av en eller annan form av cancer…men genom godkosthållning och sen ksatrering samt natuligt ljus/temperatur kan man iaf minska risken lite granna. Inf om binjuretumörer och andra cancer former hittar du under artiklar. ska putta upp några åt dig.