Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 242 ggr
Faxlin
0

Morsdag

Vill bara säga att det här är en alldeles underbar morsdag. Jag fick en sådan fin blombukett av vilda blad och vitsippor som mina döttrar smitit ut och plockat åt mig i morse. Sedan har alla barnen kommit överrens om att vara lite extra snälla mot alla i dag, även varandra. Så jag har huset fullt av hjälpsamma gulliga barn.
Ett självritat morsdagskort fick jag också som var hur fint som helst.
Skojigt att vara mamma.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

elinn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åh vilken härlig dag du verkar ha haft Åsa =)

Jag gav min mamma en jättefin vas som jag hittat på loppis för 25:- Hon tyckte den var superfin =) Jag köpte en till mig själv oxå haha. En rosa, vin favvofärg =)

Mammas var mörklila med guldhandtag och bilden (inte samma bild som på den rosa) i mitten var oxå guld =)

Bild: Min rosa vas som jag inhandlade till riktigt fyndpris =)

Twigg
0

hihi, grattis på morsdag åsa och till alla andra mammor Skrattande

Jag tänkte gå upp tidigt och göra frukost på sängen, men mamma ska lltid vara upp så jäääääääkla tidigt så det inte är sant, dessutom så försov jag mig så frukost på sängen fick det bli vid tre på eftermidaggen! En brunch, en sen brunch.. i soffan framför tv:n.

Och så köpte jag en kaktus till henne eftersom hon alltid glömmer bort att vattna sina blommor så dom för fort, nu behöver hon inte vattna så mycket. Flört

Faxlin
0

Vilken fin vas Elin, jag förstår att din mamma vart glad över den lila. det är min favvo färg det. ;-)

Visst är det ett elende med motgonpigga mammor. Det problemet har inte mina barn. hihi

Jag fick faktiskt köpa lite blommor till min nytillverkade brunn här hemma också. Snart är brunnen helt klar. Och det känns fantastiskt roligt att se att vi faktiskt lyckas. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

elinn
0

Ja och rosa är min *hihi*

Vem vet, det kanske är värdefulla vaser det där Penga munRäcka ut tungan

En morgonpigg mamma hade jag ALLTID problem med när jag bodde hemma *grrr* Men nu får pappa stå för frukosten, haha =)

Åh en brunn på gården låter helfestligt =) Du får ta bilder och visa oss sedan….

sarae
0

Min mor fick en  "mamma" CD i förskott ( lite töntigt jag vet…men ni har väll inte missat reklamen om "söta lilla MAMMA" CDn…) och konstigt nog var det typ alla hennes favorit låtar på den Flört men det enda hon egentligen vill ha är att jag inte glömmer att hämta henne på flygplatsen ikväll…. vilket påminner mig om att det nog är säkrast att jag åker nu! (guldfisk minne) Flört

Madde
0

Jag har gett min mamma ett par Ljushållare som man hänger på väggen. Beställde dem redan i april och fick dem nyligen. Tyvärr kunde jag inte närvara hos min mamma på morsdag men jag hoppas att hon blev glad för det hon fick. Ringde i alla fall och gratulerade henne. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.