Pyret ska paras om.
Pyret (foto) gick ju tom och började brunsta om förra veckan. Tråkigt, för Gordon var en riktigt mysig kelig kille.
När jag kom hem igår, var jag iväg och tittade på några illerkillar. Jag fastnade för en mörkt viltfärgad kille, helt utan tecken. Hade tyvärr inte kameran med mig, men ska ta foton nästa gång jag är dit.
Åå då håller vi alla tummarna för att Pyret fattar ännu bättre tycke för denna viltfärgde kille! Ser fram emot att få se bilder på herren!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

vad söööt!

Hoppas att det går vägen denna gång!! tycker det va jätte tråkigt att det inte blev något från Gordon han är verkligen en super fin kille!!
Hoppas oxå att det ska gå bra denna gång. Håller med dig om att det var väldigt tråkigt att parningen med Gordon inte tog. Det är verkligen en supermysig kille.
Håller tummarna att det går bättre den här gången för pyret. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Upptäckte ett sammanträffande, när jag satt och tittade på det jag antecknat om Pyrets tilltänkte pojkvän. Killen är född 18 maj 2003, en till som föddes 18 maj, är Stellas valp. Tror jag ska ta det som ett gott omen, eftersom valpen visat en sådan kämpaglöd.

vi i viskafors håller både tummar o tassar för er sköt om er nu
När kommer parningen och ske??? Blir det inom kort eller om någon vecka. Hur länge ska kan man gå utan att det kan bli farligt för honan???
När beror mest på henne, men jag siktar på 1:a eller 8:e juni. Då har hon visat brunst i 2 resp. 3 veckor.
Ang. hur länge honan kan gå utan att det blir farligt för henne, så brukar det sägas att man ska para när honan varit i brunst i två veckor.
#9: Tack ammi för ditt svar. =) Otroligt vad man lär sig mycket här inne. Tack vare alla trevliga medlemmar. =)
Håller med dig Madde. Man lär sig mycket, när man får dela erfarenheter med andra här inne. Eftersom pälsarna är individer och reagerar olika, så får man ju inte vara med om allt själv.
Ikväll åker jag iväg med Pyret och blir borta ett tag. Får vi möjlighet att fotografera killen hon ska paras med, innan Carola åker hem igen, så kommer hon att lägga upp minst ett foto på illerkillen. Annars lär hon nog beklaga sig inne i "Stella och valpen", över att jag har kameran så hon inte kan fotografera lillkillen.

mmm väntar med spänning för att se den lilla charmören som ska var med Pyret. hoppas bilderna kommer snart. kör nu lungt
Ammi: Det gick mycket fort för Lillan att komma i brunst igen efter att hennes kull dog, så det går tydligen fortare andra gången.
Amor vincit omnia

det går mycket fort om man låter honan gå ensam efter ett tom graviditet eller tomme
hoppas att allt går bra och att hon vill bli parad.

Ja, här håller vi tummarna för att parningen tar denna gång. Och att allt går bra.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hemma igen, härligt! Underbart att få gosa med illrarna. 
Parningen mellan Pyret och illerkillen gick galant. Släpte ihop dom på Onsdagskvällen och troligtvis satt dom ihop redan senare samma kväll. Dom satt garanterat ihop på Torsdagen den 25. Därefter har dom legat och myst tillsammans. Så om inget tråkigt händer, får Pyret valpar omkring 6 juli.

VA?? 6:e juni?? Det var nog i särklass den kortaste dräktighet jag hört om. *Asg*
Visst är det snabb leverans på dem om man jämför med människobarn, men detta var i snabbaste laget.hihi
Audiatur et altera pars

Ja du ammi nu är du nog ganska trött o sliten . jag säger som Åsa det är sabbast i laget. 
Men det i alla fall så är det skönt att se dig skriva i gen och alla vi här i viskafors hålller tummar o tassar stroa som små.

Här håller vi också tassar och tummar för fulla muggar.
Förlåt att jag retas lite med dig Ammi, skönt att se dig skriva igen. ;-)
Audiatur et altera pars
förståååååår inte alls vad ni menar med kort dräktighet. *visslar väldigt oskyldigt*
Älskar redigeringsfunktionen.
Min bekant hade gärna sett att jag stannat ett tag till, men det är svårt att vara ifrån illrarna och iFokus. Sen behöver vi vara två hemma nu, det blir rätt drygt att ensam ta hand om illrarna, samtidigt som valpen ska matas dygnet runt.
Vi hoppas oxå att det ska gå bra denna gång. Det är första gången dom används i aveln. Att Pyret gick tom förra parningen, beror troligtvis på att vi var för sent ute. Både hon och hanen gick ur brunst inom 24 tim efter att dom ev. satt ihop.

Ja, det verkar som en trolig orsak då att det var därför hon gick tom. Nu hoppas vi på bättre lycka denna gång.
Det är ju fusk att redigera bort sina misstag ju. hihi
Fusk maja där. ;-)
Audiatur et altera pars
Åsa: Ja visst är det fuskigt…
Skönt att se dig här oxå, det glömde jag skriva förrut.
Tyckte det var bättre att det stod rätt datum i kommentaren, än att skriva en ny. Det hade varit lätt att någon missat rättelsen och trott att vi väntade i juni.

hehe, fast det hade varit lite häftigt om hon lyckats leverera dem så snabbt. hihi
Audiatur et altera pars
Åsa: Vad lycklig jag och okänt antal valpköpare hade blivit då! En så kort väntan hade varit underbar. 
Satte Pyret på vågen för att få en utgångsvikt efter parning, idag väger hon 838 gram. En viktminskning sedan senast, troligtvis orsakad av parning, miljöombyte och ett minskat matintag. Av någon anledning, så äter mina illrar mindre, när dom är borta eller på resa. Fast det var samma sak med mina hundar, så det kanske är en normal företeelse.
Det kommer att dröja innan jag väger henne igen, den oron, det innebär att bara se små viktökningar och ibland att det står still eller t.o.m. minskar, har jag inte lust att gå igenom igen.