RIP mammas Clown
Min älskade clown Laban dog idag i min famn med sin syster och kompisar runt om sig, och som sa adjö till honom. Min lilla påg som jag hämtade 8 veckor gamal på morsdag 01 blev snabbt familjens clown med sina upptåg och bus. Nu är han hos sina kompisar Aslan och Lilleman igen, Laban var fisk och kry vid senaste vetbesöket för ca 1-1½ månad sedan, lite tunn då han vägde 990gr bara. Men det har han gjort dom senaste 2-3 åren, så det berodde inte på sjukdom, mer att han var gamal. Min gullplutt blev 6 år 7 månader och 28 dagar, nu är det bara Lina kvar (vad jag vet) av syskonskaran på totalt 7 i 2 kullar. Laban föddes ju i en kull som föddes ca 6 månader innan Lina, men dom är helsyskon då dom har samma föräldrar.
Min älskling fick sitt namn av min pappa då han bet honom i tummen det första Laban gjorde på morsdag 01 när jag hämtade hem honom. Hade då inget namn till honom än, men då han bet pappa så sa han "höre du du, din djäkla Laban, så Laban fick han heta och det blev hans namn.
Laban var en buse från början som satte stora griller i huvdet på "pappa" Aslan, min mix som bara var ca 8 månader själv när han blev lämnad av sin fosterpappa Dino i början av maj 01. Det var meningen att jag bar skulle haft dom 2, men i mitten/slutet av november ringer Labans uppfödare och vill ha hjälp med att hitta vars en familj till 2 tjejer som då var ca 3-3½ månad gamla. Men medan vi satt där och snackade sa jag att jag själv tar båda tjejerna så att dom skulle komma till samma hem. Ronja, den bruna tiken dog bara 1 år och 11 månader gamal i en olycka i hemmet. Men Lina finns kvar nu som den ända i syskonskaran, tidigare i sommar/höstas dog hennes kullbror Frasse, som var MissFerrets illierkille. Och trots att Lina fick ta farväl av sin bror, söker hon nu efter honom på hans olika gömställen. Dom sov alltid samman tillsammans med Linas son Kahn, så nu blir det bara hon och Kahn i hängmattan. Sov i Ro min älskade lilla clown, vi ses igen vid Regnbågsbron.
Om det skulle vara.Om det skulle vara att jag blev svag,
Och smärta hålla mig från att sova.
Då måste du göra det som ska göras,
För detta sista slaget kan ej vinnas.
Du blir ledsen, jag förstår,
Låt inte din sorg stanna din hand.
För denna dag mer än alla andra
Din kärlek för mig, måste bestå
Vi hade så många lyckliga år,
Vad som kommer är inget att frukta.
Du vill inte att jag lider,
Tiden är inne, låt mig gå.
Tag mig dit där mina behov möts,
Snälla stanna hos mig till mitt slut.
Håll mig fast och tala till mig,
Ända tills mina ögon inte längre ser.
Jag vet att med tiden ser,
Den godhet du visar mig.
Fasten min svans har slutat vifta,
Från mina plågor och lidande,
Har jag blivit räddad.
Snälla, sörj inte, det måste bli du,
Som har nått så smärtsamt att göra.
Vi har varit så nära för så många år,
Låt inte ditt hjärta hålla tillbaka
dessa tårar.
Christel, Lina, Tiffanie, Tilly, Kahn, Nanooq och Jazz
Beklagar sorgen.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
beklagar sorgen
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vet inte riktigt hur jag ska skriva……hittar inte orden för tillfället…….vet bara alltför väl hur det känns att förlora sin kamrat…….skickar mängder med tröstekramar…….
Anette, Anders, Robin, H Fizzelia, Popp Off, Estrella, Alinéa Zephora och DagOtto
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Beklagar sorgen. Alltid ledsamt att mista sin vän.
Kram Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Beklagar sorgen! Stor kram

Beklagar verkligen sorgen=´(…finns inga ord som är tillräckliga, tröst kramar /Emma, Saga och Saffi

Blev helt tårögd.. Beklagar verkligen sorgen! *kramar*
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Beklagar sorgen. Aldrig lätt att mista en när och kär vän! kramar från oss

Beklagar sorgen, kram

Beklagar verkligen!!
Beklagar sorgen :(

Sara

Beklagar sorgen…
Kram
Tack så jätte mycket alla, han var en speciell iller då han rörde vid så mångas hjärta, tom min pappa blev ledsen när jag sa att han Laban var död. Det var ju han som gav Laban hans namn.

Beklaga verkligen sorgen gumman.. RIP Laban …

Beklagar er sorg…

Vad vackert skrivet. *tröstkram till ferretgirl*

beklagar:(

Älskade Laban…. Du har alltid varit min speciella favorit… kan bero på att du och din bror var så otroligt lika…. Ett stort tomt hål lämnade Frasse när han gick bort i somras och nu har hålet blivit en aning större….. Jag hann aldrig få snutta, gosa och kela med dig Laban sen Frasse gick bort och det gör sorgen ännu värre. Älskade Laban… nu är du tillsammans med din bror i illerhimlen…ge honom en stor kram och puss från oss och säg att vi saknar honom så oerhört mycket. Ta hand om varandra nu tills vi ses igen !
Camilla, Erica, Baloo, Shanti, Stuart Little och Isis

Beklagar verkligen :(
beklagar :'(

Beklagar sorgen… *Kramar om*
Tackar så jätte mycket till er alla, det rör mig djup.

nej men guu va tråkigt !! ='(
det finns inget värre än att förlora en liten vän =(
massor med kramar från oss här hemme (F)
Beklagar sorgen!
*snyft* uffa jag vet hur det känns…… *kramar*
Beklagar sorgen Cristel, vet hur det känns.
Amor vincit omnia
Tack så jätte mycket för allt erat stöd jag har fått, det har hjälp mig mycket, även om jag fortfarande gråter.
Gråter mycket för Linas skull då hon fortfarande letar efter Laban. Lina är ju syster till Laban och dom sov alltid samman i sovburen.
Det är alltid tråkigt när man förlorar en vän. Vi tänker på dig.
Vilka ålderstecken fick han?
Mest att han blev tött, och ville inte leka lika mycket som innan, han liksom orkade inte det. Men ända fram tills ca 2-3 veckor innan han dog så hoppade, studdsade och poppade han samma som Lina gör än. Han kunde få spatt när det killad på honom, så han var i stort sett rättså aktiv rättså länge. Det var mest dom 2-3 sista dagarna som han mest sov på favoställt på saccosäcken som han och Aslan fick i julklapp ett år.
# 30. Du misstänkte inget annat än åldern…tänkte 6 och och 7 månader är igentligen inte gammalt. De som dör i den åldern är ju oftast sjuka.
Har du obducerat honom?

#31 Han blev nästan 7 år. Laban blev 6 År och 7 mån, inte 6 eller 7 mån.
# 32..Förlåt det ena ochet ska vara år.
Jag tycker inte att en 7 årig iller dör av ålderdom, jag har själv haft 5 som uppnått den åldern utan ålderstecken.
Beklagar verkligen. Gråt över honom, men minns honom samtidigt som det yrväder han var. Det sitter i länge, själv drömmer jag minst tre nätter i veckan om Chade..
Många kramar från Paulina o popp från Aviendha o Phoenix
Paulina
Tack Nea för din rättelse.
#31# Nä han är inte obduserad. Han var hos veterinär ca 1½ mån. innan han dog, då var han helt frisk. Han hade inga knutor någonstans och hjärta och lungor hördes fina och rena på honom. Han hade några tänder i ovankäken som det var lite tandsten på, detta skulle vi tagit bort efter nyår på honom. Hade fått tid till den 8/1 för både Laban och Lina, men det hant vi inte med Laban. Även Lina var frisk och utan några knutor eller svullnader, och hon hade fina lungor och hjärta även hon. Hon som sin bror hade också lite tandsten på sina tänder fast hon har sin tandsten i nederkäken.

Han va en härlig kille han! De gånger jag han träffa han. Saknar dig Laban! Beklagar sorgen Cristel
Tack så jätte mycket #36#, ja du träffade nog honom ett par gånger på någon träff om jag minns rätt.

Varsågod Christel.