Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 264 ggr
Vattunalle
0

Kastrera??

Har märkt att Devil snart kn*llat sönder råttan han har och kom på att lillkillen är ju 7 månader i morgon….när är det bäst att "CUT DA BALLS?" var ju länge sen man hade en valp nu så jag kommer inte i håg när jag tog dom senast till kastreringen…..tips!?!

Robinsnel
0

Jag skulle säga att det beror på illern i fråga, hur han påverkas av att vara brunstig alltså. Man kan kastrera från att de är sex månader. Blir han väldigt stressad av brunsten, eller om du inte orkar med stanken och revirpinkandet är det väl lika bra att ta kulorna snart. Annars kan det vara bra för deras hälsa att få gå okastrerade iaf en säsong, men det varierar lite vad man tror i denna fråga. En del tror att ex binjuresjukdom och liknande hormonella problem kan undvikas eller försenas om man håller killarna okastrerade längre. Själv ska jag försöka ha Sid okastrerad så länge det går. Men förutsättningen är att han ska fungera ihop med de andra illrarna.

sarae
0

ja..står du ut med hans beteende/ lukt samt att köpa nya råttor hehe så e det bästa att låta honom gå okastrerad så länge du orkar.

FerretCrow
0

som sagt miilo blir 8 månader den 11 december och han visar inga direkta brunst tecken eller lukt ännu ändå har han en tös som jag tycker ska driva igång de hehe

Vattunalle
0

konstigaste är att hans piss inte luktar nått speciellt starkt alls….eller så är jag imun mot den lukten *s* oki låter han hållas ett tag till då…..råttorna finns ju kvar *s* så den julklappen blev inte alls svår nu =D

sarae
0

#4 då e det lika bra att låta honom hållas ;) du kanske kan få mängd rabatt på råttorna?

FerretCrow
0

#5 haha mängd rabbaten var ju en bra ide ikea kanske kan sponsra att en iller kanske slipper sjukdommar=)

Vattunalle
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

wanna get rid of the rats, buy a ferret =D…a horny one *s*

FerretCrow
0

#7 haha *garv*

Norrskenets
0

#7 hahaha vilken rolig bild! =P

ThereseBergqvist
0

Haahahah!!