Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 491 ggr
Ghostling
0

Vaisto cat

Min iller äter typ 3 bullar om dagen och har tillgång till torrfoder dygnet runt (som han knappt rör) Visst ska dem äta ca 30% fett? Hur får jag bäst in det i fodret? Funkar det med laxolja? Hur mycket? Han blir lite lös i magen av det. Kan man istället ge VOH kycklingfett?

illernettan
0

Jag tror inte att du behöver tillsätta extra fett. Jag gjorde det en tid men fick plocka bort fettet då dom fick tillräckligt i köttet. Här är det bara Zemin som äter bullar två gånger om dagen. Tycker han håller måttet riktigt bra på det. Det finns ju alltid bra torrfoder vid sidan av ifall att han skulle behöva äta emellan. Men det är inte ofta han äter torrfoder.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Ghostling
0

Hur många bullar äter era?

illernettan
0

#2 Zemin får en bulle på morgonen och en på kvällen. Jag serverar den i lite ljummet vatten för att det ska lukta lite gott.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

JossanH
1

När jag serverar mush (som är ett helfoder som fungerar för iller, men ska man enbart ge mush så behöver du tänka på att proteinet måste komma från minst 3 olika källor, tex nöt, gris och kyckling och att det kan vara bra att komplettera med annat också så att illern får tugga lite mer) så får mina honor ca 2 bollar var (2ggr per dygn får de mat) och mina hanar 3-5 bollar var. Vanligtvis äter hanarna 4 bollar och honorna 2. Du behöver inte tillsätta extra fett till varje måltid men du kan ge lite äggula / laxolja ett par ggr i veckan som tillskott.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Ghostling
0

Kalk då?

JossanH
0

Det är mycket ben i mush och du behöver inte komplettera.

Sajtvärd på Iller.ifokus