Praktik.
Nu har jag äntligen fått turen att komma ut på praktik och få ta Truckkort. Det har jag velat göra nu i över 3 år.
Så jag är jätteglad.
Ska få praktisera från och med 22/5 - 16/7 så det blir några veckor. Och har jag tur får jag lite semester och ev jobb till hösten. 
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Hur va första dagen?? va det som du hade tänkt dig?? Hoppas verkligen på din sista kommentar - Och har jag tur får jag lite semester och ev jobb till hösten. Kram
Jo det vara bara bra. Har bara suttit på truckutbildning hela dagen. =)

Grattis till din praktik måste va kul att köra truck hela dagen. och att bara få längta hem till dom små liven som gör livet så lätt att leva med städning o mat lagning heheh
Äntligen har jag fått köra truck.
Gissa om det gick hackigt och ryckigt i början. =))) Men under dagen så har det bara blivit bättre. =) Och nu har jag äntligen börjat komma in i det hela oxå. =)
Det var vad jag anser lättare än vad jag trodde med både truck och jobb. Det var ju glassigt. Hade ju massa rast. är vad med att äta på stående fot när jag jobbar med servering. Då utan rast.
Får se hur det känns i morgon. =)

det kommer att gå som en dans för dig ,
Jag hoppas det. =) Det enda som var negativt med idag är mina nya skor som man får ont i fötterna av. Men det är väl ett lyxproblem. Står ju mest på en truck och åker. Gå behöver man nästan inte göra alls. =)

Madde, fötterna kommer att värka ett tag. Dessa truckskor är allt annat än sköna i början. Men fötterna vänjer sig efter någon vecka och då känns det inte längre som att man vill hugga av sig dem.
Är det stå-truck eller motviktstruck? Jag har kort för båda. Det är riktigt kul att köra truck tycker jag.

Hur går det Madde? Fortfaranade lika roligt?
Hoppas det =)
Ja det är faktiskt fortfarande lika kul. Skönt att ha lite fasta tider måste jag säga. Sen är det ju lätt och inte så jobbigt. Sen om man jobbar där så är det riktigt bra betalt. =)
Så jag hoppas jag kan få jobb där i höst. Men vi får se. Om inte annat så har jag kört truck i 2 månader i alla fall. =))

Vad skojigt Madde, super kul att höra. Hoppas det löser sig och du får ett jobb av det också. Men annars har du i alla fall blivit lite mer erfaren och fått lite mer kött på benen inför kommande ansökningar.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag kommer definitivt att ha fått mer erfarenhet och då lärt mig otroligt mycket. Det borde öka mina chanser till jobb.

Ja, men visst är det så. Jag menar titta på mig. Vad gör jag då? Jo, jag är med barnen i skolan men det ger mig inget mer jobb, men kanske hjälper det dem i deras framtid i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars