Stella & valpen
Hej allihop!
Har precis kommit tillbaka från veterinären. Vi fick åka in tidigare då hon betedde sig som att hon ville föda men inte lyckades, dessutom så kom det lite äcklig gegga.
Håkan (vet) palperade och konstaterade att hon var dräktig, så det blev ett kejsarsnitt på damen. I magen fanns endast en valp, den levde men verkar lite svag.
Både Stella och valpen fick komma med hem, och tills Stella har vaknat upp ordentligt och fått igång sin mjölk så ger vi mjölkersättning. Sedan får vi se om den lilla krabaten överlever, har inte kollat vad det är för kön. Men den var i alla fall väldigt långhårig, om man jämför med hur våra tidigare valpar har sett ut.
/Carola

men gud vad skönt att det blev en iaf. hoppas nu att den klara sej ordentligt och stella med givetvis.
Skönt att ni åkte in så det gick vägen så här långt iaf. Hoppas mamma och valp mår bra!
Sara

Än så länge verkar de må okej.
Här är några utlovade bilder på valpen, de är inte så bra men det är några i alla fall.
En förvarning dock. Eftersom Stella inte är riktigt vaken så var inte valpen tvättad på de här fotona. Vi har tvättat av den lite försiktigt nu, men som sagt… inte när fotona togs.
Bild 1

Håller tummrna att valpen överlever och att stella mår bra. Kul och se lite kort. Det viktiga är ju inte att det är superskärpa utan det är ju kul och se bilder ändå.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Gud så söt h*n är =)
Här håller vi alla tummar och tassar vi kan för att den lille ska få överleva.

Hoppas allting går bra med den lilla och mamman!

Här borta håller vi tummar och tassar för det lilla livet!
Hoppas allt går bra med Stella och hennes lilla valp! 
//Robin och 8 tassar!

Än så länge verkar det gå bra. Stella har vaknat till lite mer och börjat visa intresse för sin nyfödda bebis.
Mamma är säker på att det är en kille, hon kollade förut. Vi får se om hon har rätt :)
Så ser i alla fall läget ut nu :) mamma håller er kanske uppdaterade under natten då hon kommer att sitta uppe med Stella och valpen. Hon erbjöd sig det då jag kommer att vara ensam med valpen under helgen.
/Carola
Kommer du att behålla den valpen själv eftersom det bara blev en Mangafreak??

#13 Om valpen överlever så behåller jag den. Finns inte en chans att jag säljer den då, bestämde det redan när vi var hos veterinären.
Lite glada uppdateringar… Stella började tvätta sin lilla valp för en liten stund sedan, hon är fortfarande trött men försöker ta hand om valpen ändå.
/Carola
Men vad kul att hon börjar ta till sig valpen nu när hon har vaknat till. Håller tummen att allt går bra. Förstår att du vill behålla valpen. Hade jag oxå gjort i din sits.

Grattis och hoppas att allt går bra för er
Å va kul att deblev en liten valpis!! Håller alla tummar och tår för att stella och lillen klarar detta kalas! Många grattis kramar från oss i Uddevalla
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Första matningen efter att Carola lagt sig. Jag fick ta ut valpen utan att Stella protesterade, även om hon blängde lite surt. Carola har nog lite svårt att koppla av, hon kom upplullande. Få se om hon lyckas somna snart, det behöver hon, för jag slocknar nog tvärt imorgon. :-)
Killen får iaf i sig lite mjölkersättning vid varje "måltid", även om det mesta hamnar bredvid. Passade på att ta en "batteribild", vi får väl se hur den blev. Nu sover lillen, Carola hänger nog mig imorgon, när hon ser att jag "döpt" killen.
Har förberett så att det ska gå att ta en vikt på lillen vid nästa måltid. Tänkte försöka ta före och efter att han fått mat, för att se hur mycket som han har fått i (och på) sig. Allt förutsätter givetvis att Stella är lika lugn, som hon var senaste gången jag hade ut honom för lite mat.
ja, men vad HETER den då???
Jag vet inte. Om den överlever kommer Carola att ge den ett namn från endera Manga eller Anemeé (det sista är säkert felstavat, men låter så).
Jag hade planerat såååå bra. Mat med ca 45 min mellanrum, men killen vill inte ha ordnade mattider.
Nu blir han bortskämd och får krubb när han ylar istället. Men det är nog bättre för honom, man vet ju aldrig hur mycket som hamnar på insidan.
Carola hänger nog mig imorgon, när hon ser att jag "döpt" killen
hänvisar ju till att du redan döpt den…
Ja, ja…men det är ju jag. Inte vad han kommer att få heta. Hon sa några olika namn, men jag kommer inte ihåg.
Vägde lillen före maten, blev så JÄTTEGLAD. Den lilla krabaten vägde 10 gram! Nu blev det ingen vägning efter maten, för Stella blev lite orolig.
Undrar om inte hennes mjölk har börjat komma igång lite smått, för det gick längre, än tidigare, mellan de två senaste måltiderna. Vi får se hur det förhåller sig, imorgon när Carola ska kolla Stella.
#22 Är lite för trött för att koppla vad du menade. Jag har döpt honom till "Lillen".

haha, Lillen, inte direkt vad jag tror Carola tycker om denna fajter till kille. :-)
Skönt att höra att han fortfarande kämpar på.
Kram på er.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Nu har vi fixat till för Stella och Lillpälsen. Jag har matat honom en sista gång innan jag reser. Visst är det en fajter, hoppas att jag får återse honom, när jag kommer hem. Han är ju allt annat än utanför riskzonen, men jag tror på knytet. Carola kommer att ladda upp foton som vi tagit igår och idag, sen blir det inget förrän jag kommer hem. Tar kameran med mig, synd att vi inte hade två stycken.
Ha det gott allesammans (med eller utan illrar) och var rädda om era pälsar!
Kram Ammi
ah, lillpälsen var sött… högerspöket är också ett tips… LOL

Har funderat på en del olika namn som skulle vara passande till honom, men har inte riktigt vågat döpa honom ännu. Det finns ju tyvärr en stor chans att han trots allt inte överlever… och om jag döper honom så blir det bara ännu jobbigare.
Mitt sätt att hålla lite distans innan jag är säker på att han kommer att klara sig. Låter kanske lite grymt men det gör det lite lättare för mig om han dör.

VI hoppas och håller alla tummar för att han klarar sig! Kram till er alla!

Vi håller tummar och tassar att den lille klarar sig.
Hur mycket väger han idag Carola? Minis valpar vägde 10,10,11 och 12 gram dagen efter födseln.
Amor vincit omnia

För ca en minut sedan vägde han 10-12gr, vågen pendlade mellan 10 och 12. Såg ditt inlägg och vägde honom :) så nu är jag lite glad… han har gått upp!! Eller i alla fall så har han inte gått ner i vikt :)
Det var kul att höra! Allt som inte är minus är bra =)
Amor vincit omnia

Ohh, vad skojigt att det går åt rätt håll hos er.
Audiatur et altera pars
va söt hon e stellatjejen! tycker det är så sött när de har en mörk fläck på nosen… *fnissar fånigt*

#40 Jo, Stella är jättesöt med sin fläckiga nos :) Och på det där fotot ser hon ännu sötare ut eftersom hon fortfarande är lite groggy efter att ha varit sövd :)
Glada nyheter :) Vägde valpen vid 6.30 imorse…. och han har gått upp till 14gr!!! Jag är jätteglad :)
Heja Lillen =))
Amor vincit omnia

Jag säger detsamma!! Heja valpis!
Nu när jag vägde honom, 20.25, så vägde han 16gr! Så han går stadigt uppåt, jag börjar få förhoppningar. Stellas mjölk har dock inte kommit igång och jag börjar bli fundersam på om den kommer att komma igång… men vi får se helt enkelt.
wiie heja lillen! Håller tummar och tår för att de ska fortsätta gå bra och att stella snart kommer igång med mjölken!! Tänker på er!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Vikten går stadigt uppåt :) Idag kl 07.05 vägde han 18gr! Han är en riktig liten fajter och kämpar på för fullt :)
En annan glad nyhet är att det verkar som om Stella har fått igång mjölk i en av sin tuttar, det har kommit någon gång under morgontimmarna. För hon hade ingen mjölk när jag vägde och matade honom vid sju, däremot när jag skulle mata honom nu så kom det lite mjölk ur en av hennes tuttar. Tänker ändå fortsätta med stödmatningen ett tag till…
Jippi! Det är ju jättebra om han kan få "stellamjölk" också!
Amor vincit omnia

Då var det dags för kvällsvikten.. som nu har ökat under dagen och stadigt låg på 20gr.
----
Och nu till det som jag vet att många, inklusive jag själv, har väntat på :) nu då jag har fått lite större förhoppningar om min kille.. han har nu fått ett namn :)
Han heter Kotetsu.
Det är japanska och betyder "Lille Stål" enkelt översatt, den engelska översättningen är "Little Steel".
Kotetsu var också namnet på ett japansk krigsskepp. Och är även en typ av Katana (svärd).
Och slutligen så är det namnet på en av mina favoritkaraktärer i mangan/animén Naruto :)
Kramar på er alla!
Vilket sött namn. Passar lillkillen. =)

Va roligt att det går bra för killen, och väldigt bra namn också :)
Vilket jätte bra namn! Det tyckte jag passar perfekt!! Krama Stella och Kotetsu från mig och Teddan

Oj, oj oj vad söt man är. =) Jättekul och se bilder på killen.
Oj, vad Lillkillen blivit rund och go, sedan jag åkte i fredags. Det var så roligt att komma hem och få se honom igen! Vilka röstresurser han har, så otroligt fort det går! Jag hörde ett Åhh, bakom ryggen nyss…det var Carola som satte Kotetsu på vågen! Resultatet får ni av henne om en stund.

Ja, då var det åter dags för en morgonvikt…
klockan var 07.45 och Kotetsu har ökat rejält under natten, han har gått upp 4gr och ligger nu på 24gr… 4 dagar gammal.
En ganska stor kille med andra ord :)
Oj vad han växer lill killen men åå så söt han är!!! :)
Härligt att det går uppåt för lillen! Han ligger ju ett gram före min grabb vid samma ålder =)) Har han börjat mörkna än, eller håller han sig ljus?
Amor vincit omnia

Åh vad underbart att det går så bra för er och Kotetsu =)
*skriker av glädje*
Namnet passar verkligen på den lilla krigaren =)

#58 Misstänker att han kommer att bli brun, vilken nyans av brun är dock svårt att säga :)
#60: Har du inget kort på honom??? Vore kul och se hur han ser ut Kotetsu.

#61 Duger inte korten som finns i tråden redan :)
Ska visserligen göra i ordning lite fler kort, men när de kommer upp vet jag inte riktigt :)
Kramisar

vi alla här i viskafors håller tummar o tassar att det ska gå bra för den lilla
Men vore kul med lite fler. han är ju så söt. =)

#64 Som du vill Madde, det kommer fler bilder på honom, men inte förrän imorgon när jag har tömt kameran på de nya bilderna…
Och då var det äntligen dags för kvällsvikten :) han har återigen gått uppåt… vid 20.05 vägde han 26gr :) detta till trots att han endast är 4 dagar gammal :)
Kramisar från mig och Kotetsu!
Oj vad skönt att veta att Kotetsu går upp i vikt. =) ser fram emot fler bilder. =)

Nog går killen upp i vikt alltid… nu vid 07.50 hade han gått upp ytterligare 2 gram. Från 26gr till 28gr…

Tråden ville inte lägga sig på första sidan av översikten… så jag försöker putta upp den med ett extra inlägg :)

Jättekul och se alla kort på Kotetsu. Och han växer och frodas.

Morgonvikten togs 08.10 och landade på 32gr :)

Dags för kvällsvikten…. den togs vid 21.15 och landade på 34gr
Lillgrabben har röstresurser och klart bestämda åsikter om van han vill och inte vill :) Verkar dessutom ha lite temperament… riktigt roligt att höra honom när Stella försöker tvätta honom och han inte vill :) eller när hon hämtar honom efter att han har bestämt sig för att ta en liten utflykt….

Va roligt att det går bra! Han blir säkert än liten tuffing :)
hihi,ja, måste verkligen vara ett tuff jobb det du gör!
Han ser riktigt fin ut också. Hoppas allt går bra! =)
Fint namn från jättebraiga Naruto! Min favorit serie det med,fast favoriten är Sasuke. =D

Då var det dags för den dagliga morgonvikten… som vid 08.20 låg på 36gr…
Heja Kotetsu! Pappa Klumpen skickar en puss =)
Amor vincit omnia

Vad fint att det ökar så bra på honom.
Audiatur et altera pars