Åt choklad
Somnade med en chokladkaka i sängen i går… Och Pyr som inte brukar komma upp (vad jag vet) då jag sover hade såklart gjort det. Fråga mig inte hur då hon är så osmidig det bara går då det gäller att ta sig upp där…
Vaknade av att hon höll på att prassla med plasten… Kollade så hon inte hade ätit ngt. Chokladen var kvar…
Vad tror ni inte jag hittar i ett hörn idag, om inte en chokladbit?! Jäkla tjuv! :P
Hoppas hon inte blir dålig… :S Så klantigt av mig. :@
Mjölkchoklad är inte lika farligt som mörkchoklad men håll koll på henne.
Sedan så blir de dåliga ganska snabbt efter de har ätit så om hon inte blir dålig några timmar efter du tog bort biten så är det ingen fara.
Sara

Okej, vilken tur.. Men ja, det är ju fortfarande choklad för det.. :/
Nu kan jag tänka mig att det kan vara 12 timmar sedan hon tog den eftersom att jag somnade sjukt tidigt igår. Hon verkar i alla fall må bra, har poppat runt och hållt på.. Men får avvakta ändå…
mina kryp lyckades få tag på en påse Polly går. men som tur är så gillar inte Melker choklad utan bara amy och hon orkar itne en hel POlly. Så hon hade bara lapat i sig lite grann, Men, hon hade somnat med pollyn så hon hade smält choklad i hela pälsen. Dom har båda skött sina lådbestyr även om Amys inte såg ut som riktigt bajs,. var ganska dålig i amgen. Det blev dock bättre på kvällen.
Har även märkt att Melkrer gillar Thé, någon mer som har en iller som gör det?

Usch, inget kul när dom kommer över sådant dom inte skall äta…
Thé? Har ingen aning, dricker inte det sj. Men Pyr gillar tydligen Cola och öl… Kommer alltid och tigger då det öppnas Cola eller öl…
Tycker rätt många djur gillar alkoholbaserade drycker. Hört många hundar som älskat öl.. :/ Hade en ekorre förrut som alltid kom och slängde sig över ölen…

#4 Både Molly och Daisy älskar både öl och vin! Känns ju lagom nyttigt! ;)

#5: Djur är konstiga ibland. :P Pinkies duger inte, men det gör då alkohol… ><

jag tror hon klarar sig :9 men hon kommer nog bli lös i magen:( minhar oxå ätit chocklad:)

Haha, är de inte underbara våra under-cover-tjuvar =)
Mina är "höga" på winergum, då väser man och hugger (!) när mamma tar den.. Annars var Chades favorit en grogg pappa dricker 60% brännvin, 37% vatten och 3% jordbubbssaft. Man var ju tvungen att stänga in honom, han blev helt rabiat, klängde klättrade o skrek för att få…
Paulina

min hund stoppade i sig choklad för ett tag sedan. Vi tyckte inte vi märkte att hom mådde annorlunda mer än att hon drak mycket och var väldigt aktiv. Med dan efter övertalade min mor mig att ringa vetrinären… Tur var det, vi körde in för säkerhets skull för att kolla att allt stod rätt till. Hon las in direkt fick dropp, hennes hjärta slog mer än 3ggr för fort, fick en injektion hjärtmedisin och stannade där över dan. Detta räddade hennes liv, annars mest troligt hade hjärtat kollapsat.
Nu vill jag inte skrämma upp dig men håll ett öga på henne då symtomen inte är så tydliga alltid.

elmo: men usch vad hemskt och vilken tur att ni åkte till veterinären. Annars hade det nog inte slutat bra… :/
Pyr verkar iaf äta och dricka som hon skall, och är inte mer eller mindre aktiv än vanligt iaf.. :/

te. var det någon somnämnde… det dricker novatösen här..och hunden