Nyfikenhets test
Lånade detta av Pia inne på katter iFokus. Gå in och gör testet och redovisa sedan här om ni törs.
http://www.sweco.se/templates/Page____11012.asp
Trollet
Själv fick 50 poäng precis på testet.
45-55 poäng
Det här var inte bra. Har du funderat vad det kan bero på? Du kanske är en "ibland-person" och därför valde "ibland-alternativet" på i stort sett alla frågorna i testet. Det kan vara något positivt i det trots att det ger låga poäng. Som att du av hänsyn inte klämmer på paketen innan julafton. Eller att du tar hem trisslotten du köpt för att skrapa tillsammans med familjen. Bara där förlorade du 8-10 poäng mot om du nyfiket skulle skrapa lotten direkt när du köpt den. Hänsyn kan vara en förklaring men knappast någon ursäkt för din låga poäng. Vi tror att du måste ta tag i detta, jobba med att förbättra din nyfikenhet. För den finns därinne någonstans. Nu handlar det om att ta tag i den och hålla den spänstig och fräsch. Vänta inte. Sätt igång direkt med träningen!
Jag fick 65 poäng :P
55-65 poäng
Du är i riskzonen. Kan det vara så att du glömmer att vara nyfiken eller inte har tid att vara nyfiken? Stress och tidsbrist kan resultera i att du tar en säker och beprövad väg istället för att testa en ny lösning som är spännande men som du inte är helt säker på kommer att fungera. Om det är så kan du vara ett offer för din lojalitet och ambition, men priset du får betala är ganska högt. Det nya är alltid roligare än det gamla beprövade.
Ännu är situationen inte akut men med tiden kan det bli allvarligt om du inte tar tag i din situation och gör något. Studera träningstipsen, börja med ett par av övningarna. När det känns bra kan du öka på med intensivare träning. Du kommer snart att märka en tydlig förbättring.

Jag fick 64
55-65 poäng
Du är i riskzonen. Kan det vara så att du glömmer att vara nyfiken eller inte har tid att vara nyfiken? Stress och tidsbrist kan resultera i att du tar en säker och beprövad väg istället för att testa en ny lösning som är spännande men som du inte är helt säker på kommer att fungera. Om det är så kan du vara ett offer för din lojalitet och ambition, men priset du får betala är ganska högt. Det nya är alltid roligare än det gamla beprövade.
Ännu är situationen inte akut men med tiden kan det bli allvarligt om du inte tar tag i din situation och gör något. Studera träningstipsen, börja med ett par av övningarna. När det känns bra kan du öka på med intensivare träning. Du kommer snart att märka en tydlig förbättring.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
45-55 poäng
Det här var inte bra. Har du funderat vad det kan bero på? Du kanske är en "ibland-person" och därför valde "ibland-alternativet" på i stort sett alla frågorna i testet. Det kan vara något positivt i det trots att det ger låga poäng. Som att du av hänsyn inte klämmer på paketen innan julafton. Eller att du tar hem trisslotten du köpt för att skrapa tillsammans med familjen. Bara där förlorade du 8-10 poäng mot om du nyfiket skulle skrapa lotten direkt när du köpt den. Hänsyn kan vara en förklaring men knappast någon ursäkt för din låga poäng. Vi tror att du måste ta tag i detta, jobba med att förbättra din nyfikenhet. För den finns därinne någonstans. Nu handlar det om att ta tag i den och hålla den spänstig och fräsch. Vänta inte. Sätt igång direkt med träningen!
Hoppsan då.
Under 45 poäng
Problems. Din nyfikenhet är en slumrande egenskap som fått dåligt med näring under lång tid. Det finns inget att vänta på, ingen tid att förlora. Du måste komma igång med träningen bums, om du jobbar på med iver och konsekvens kommer det att ge resultat, var så säker! Börja med att sätta upp ett mål. Gruppen 45-55 poäng innan jul! Nästa grupp 55-65 poäng innan sommaren. Lycka till!

62p och ändå är jag hysteriskt nyfiken tycker jag. Men tydligen inte på de saker de frågade om.

64 poäng…
55-65 poäng
golf.ifokus.se

64…
55-65 poäng

Fick 44 poäng, det var tydligen skitdåligt… själv tror jag inte det stämmer, är nog mer nyfiken än så… hehehe

48 poäng

41 Poäng. Men så är det ju också en del frågor man inte kan relatera till och som man helt enkelt då inte är nyfiken på…
46 poäng.
Jag är mega nyfiken men inte kollar jag om det verkligen är nymålat om det står en skylt att det är det.
Sara

85 poäng.. oj .. jag är ju nästan som en iller :) ..
85-100 poäng Du är en mycket nyfiken person. När du kommer till Knep&Knåp sidorna i en tidning tittar du förmodligen på den upp-och-nedvända texten med svaren innan du ens funderat över frågorna. Kanske har du skaffat en nummerpresentatör hemma därför att du tycker att det är spännande att snabbt se vem som ringer. Kan det dessutom vara så att du är intresserad av science fiction? Mycket nyfikna människor brukar ofta vara det.
_
Din poäng är hög och mycket bra. Du har förmodligen stor glädje av din nyfikenhet i jobbet, speciellt om du har ett jobb där nytänkande och kreativitet premieras. I privatlivet är det säkert också uppskattat, det är roligt med människor som tänker annorlunda och vill testa nya saker för att se hur det blir. "Keep up the good work!"
_

#13 Hade det varit en iller hade den lätt kommit upp i 150 poäng även om gränsen egentligen gick på 100 ;)
Jag fick 71 poäng. Var kul
Älskar alla slags tester!
65-75 poäng
Det finns en viss grund till oro. Kan det vara så att den naturliga nyfikenhet som du hade från födseln, och som du sedan hade så stor glädje av när du var barn, kommit av sig och blivit lätt mossig? Man behöver inte sluta vara barn i sinnet bara för att man blivit vuxen. Nyfikenheten är viktig för all inlärning och den pågår hela livet.
Ännu är du inte i den allvarliga riskzonen men du måste vara på din vakt så att du inte stelnar till ytterligare. Ett bra sätt är att studera träningstipsen. Där finns säkert något som gör att du efter lite träning kan höja dig lite, kanske gå upp ett steg till intervallet 75-85 poäng. Det är nog i den gruppen som du egentligen hör hemma, eller hur?
68 poäng
65-75 poäng
Det finns en viss grund till oro. Kan det vara så att den naturliga nyfikenhet som du hade från födseln, och som du sedan hade så stor glädje av när du var barn, kommit av sig och blivit lätt mossig? Man behöver inte sluta vara barn i sinnet bara för att man blivit vuxen. Nyfikenheten är viktig för all inlärning och den pågår hela livet.
Ännu är du inte i den allvarliga riskzonen men du måste vara på din vakt så att du inte stelnar till ytterligare. Ett bra sätt är att studera träningstipsen. Där finns säkert något som gör att du efter lite träning kan höja dig lite, kanske gå upp ett steg till intervallet 75-85 poäng. Det är nog i den gruppen som du egentligen hör hemma, eller hur?
hahhaha jag fick 64 poäng! är i riskzonen =)

#14, jag får skylla på att de inte lärt mig tillräckligt ännu.. å andra sidan fastnar jag sällan med huvudet på olämpliga ställen =) ..

70 poäng :)
72 poäng fick jag..
65-75 poäng
Jag fick 58p.
55-65 poäng

60 poäng! ;)
66 poäng fick jag…
haha den var ju bäst "På en parkbänk ser du skylten nymålat,
Kollar du om det stämmer?"
fick 72
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
69 ! =)
84! näst högst än sålänge ^^ klart man är nyfiken!
Jag fick 96p
OOPS!
Mvh Jenny

Fick 81
75-85 poäng
Du tillhör en stor grupp. Ganska nyfiken, men balanserat. Men det kan också vara så att du egentligen är mer nyfiken än du fått "betalt" för i testet. Det kan bero på att du är en hänsynsfull person som medvetet lägger band på din egen nyfikenhet för att inte irritera eller genera andra. Därför vänder du dig aldrig om efter en kändis på gatan, därför zappar du inte mellan programmen. Och det skulle inte falla dig in att fråga vad barnens nya kompisars föräldrar jobbar med, trots att du gärna skulle vilja veta det.
Det här är ett helt OK poäng-intervall men försök ta dig upp över 85 poäng. Då är du på garanterat säker mark. Kolla träningstipsen!
68 här med ;)
81..
78 poäng.. Det är sådanahär gånger som jag verkligen förstår varför jag o illrarna går så bra ihop, vi är lite lika *skrattar*
Paulina

Jag fick 82… Kul test! :D

42!!! Jisses vad trist jag måste vara….

78 =P hehe

80 :)
vad högt alla har.. jisses.. jag ligger en bra bit under :D