Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 451 ggr
Fluffpuff365
0

Stor eller normal?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har på sistone hört att folk säger att Korven har blivit väldigt stor.
"Vad göder du han med egentligen?" har jag fått höra.
Han äter Vitalin Ferret som han alltid har gjort.
Han är nästan ett halvår gammal och väger lite över ett kilo.
Tänkte först att det var hans päls som gjort honom så, men det är det inte. Han har samma päls som innan.
Vad säger ni?
Är han stor eller normal?

sarae
0

jag tycker han e normal stor ;) många hanar väger långt över ett kilo….men han ser större ut än ett kilo..min ludde väger 1,2 kg å ser inte så stor ut ;)

UlrikaD
0

Han ser helt normal ut. Här hemma väger hanarna runt 2 kg. Är du säker på att din bara väger 1kg? Han ser större ut. Men som sagt, en helt normal liten päls-korv!Skrattande

Fluffpuff365
0

Jo det kan tänkas att han väger mer. Men flera styckna har sagt att deras hanar är hälften så mindre som Korven.

[jenkass]
0

haha så var det när vi fick ta över thyra, hon är några månader yngre än våran tuuva och jättetjock jämfört med henne. så vi undra vad tusan ägaren gav henne för mat. Sedan när hon bodde hos oss så fortsatte hon att gå upp Förvånad haha ;)

AlbaStiffler
0

Sen får du tänka på att han säkert fettat på sig lite extra inför vintern. han kan mycket väl ha lagt på sig några extra 100 gram inför den "hårda" vintern. Illrar gör ju så för att "överleva vintern". sen går de ner på våren igen…

Vissa hanar kanske lägger på sig så mycket som ett halvt kilo på vintern. Min största hane har än så länge ökat från 1300 till 1600 och är riktigt rund och go… :-)

Norrskenets
0

Kan va mycket att han gått upp inför vintern och vinterpälsen gör ofta att dom ser större och fluffigare ut=)

Smex
0

okastrerade hanar blir  också större än kastrerade också.

Han är precis lagom stor och fin. Tror att han kommer gå upp ännu mer för vintern =)

Fluffpuff365
0

Jag vägde han med en digital våg förra veckan och haha, han väger 2 kilo den bjässen ;)

AlbaStiffler
0

*busvisslar* Härligt… Passa på att njuta av bjässen medans det är vinter! Sen blir han smal och fin igen!

Fluffpuff365
0

Haha han såg ut som en liten minitant förut när han låg platt på golvet. Rumpan stor som en hästs. Hahahaha

KerstinL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våran Fat boy är 4 mån och väger över 1500g.. Flört

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

FerretCrow
0

min kille på 7 månader väger 2 kilo så jag skulle säga normal stor jag med=)