Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 269 ggr
EvelinT
0

HJÄLP!!!

Som många av er vet så har vi fått tillökning i familjen. Lilla Imelda har kommit till oss. Men jag har ett problem, allt började bra de kunde vara runt varandra I BÖRJAN MEN NU attackerar varandra. Eller Jag tror att Elvis leker men Imelda tror att han ska bita henne så hon biter honom i stället, vad ska jag göra?????

Måste komma på något annars funkar det inte! Snälla hjälp mig!

[jenkass]
0

låt dom vara.. dom behöver visa vem som är högst i rang

EvelinT
0

Men Imelda var i slagsmål med en annan illerhane innan hon kom till oss, så jag är rädd att hon inte fårstår att det är lek. Och jag vill ju inte att de ska göra illa varandra.

sarae
0

det är helt normalt….de flesta illrar brukar slåss å bråka en del när de träffas…ibland går det över på några timmar, medasn det i andra fall kan ta månader, men i nästan alla fall så blir de snart vänner. Så länge det inte blir blodspill eller någon bajsar på sig kan du låta dem fortsätta. Bajsar nån på sig kan du dela på dem en liten stund. men var noga med att vara opartisk. gosa inte extra med den ilelr osm e i underläge, då lär den sig aldrig ge igen, eftersom den vet att matte kommer rädda den sen.

Sara
0

Det ser värre ut än det är. Kanske är det lite rangbråk oxå. Så länge det inte rinner blod är det ingen fara och nått som de måste komma på själva.

Sara

EvelinT
0

Ok, lite läskligt men om ni säger det så. Får låta dem vara då!

Ceciliaolucifer
0

Härda ut - har tyvärr inte något bättre att säga!

Så länge blodet inte sprutar så är det ingen fara. illrar kommunicerar mkt med tänderna utan att det betyder att dem vill mörda varandra.

Är båda kastrerade?

Sitt ned på golvet och ge dem godis. Har du vetegroddsolja eller laktosfrigrädde så häll det som i streck på golvet. Då tvingas dem äta godis tillsammans :) svårt att säga nej till godis.