Test...
Utan att egentligen göra ett test med mening så blev det ett test.
Denver bajsar på allt så länge det ligger i lådan, han är rumsren. Han bajsar på sand, tidningspapper och just nu har han träpellets. Jag städade dock hans bajslåda en gång när han fick kyckling vilket resulterade i att kycklingen hamnade i bajslådan på träpelletsen och bajset på golvet…. han tyckte väl bajslådan var så ren och bra som matskål. Epona använder hans låda också, hon är också rumsren.
Melwin och Epona har haft 4 lådor.
Först 1 med toalätt papperpellets eller vad det är, där det hamnade kanske en bajs i veckan, sen 3 lådor med träpellets varav det kanske hamnade 2 bajsar per dygn i 2 av lådorna (och då var det såklar Epona som bajsade där, Melwin körde sitt på golvet).
Sen bytte jag ut de 2 lådorna med träpellets till sand igen, och efter 3 dagar började Melwin bajsa i lådorna och inte alls på golvet… dock hade jag nu 2 lådor i onödan som inte användes, en med papperspellets och en med träpellets.
Bytte idag ut lådan med papperspellets till såndär glasaktig sand, hur kommer det gå? Och eftersom de ine gillade träpelletsen alls så hälldes det över i Denvers låda och papperpelletsen så länge i lådan som hade träpellets…
Så nu är det 2 sandlådor, 1 glassandlåda och en med toalätt…
Vilket funkar bäst? Blir ju värsta testet…
Iallalfall så har jag ju inget i onödan, för Denver bajsar som sagt mycket flitigt på träpelletsen när han inte använder bajslådan som kycklingförvaring, och toalätt papperspellets funkar ju att ha i råttburen =)
Vet inte varför jag köpte såndär glassand, men det är ju kul att testa och så var det billigt =)
golf.ifokus.se
Du menar kristaller? Kul om det var billigt.. Här i sthlm är det inte det!

Jupp, så kanske det heter :P Haha, det fanns EN påse på Netto, och har alltid undrat om det funkar bra, så köpte den =)
golf.ifokus.se