Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 253 ggr
Sabina-old
0

Chokladiller!

I går så satt jag i sängen och drack en kopp varm choklad, jag skulle bara sticka ut huvudet genom dörren för att hämta en sak. Max han låg under täcket och sov och brukar inte reagera när jag reser mig upp, men jag ställde koppen högt upp där han inte får vara och inte brukar nå. Efter en liten sekund så hörde jag något skramla. Min första tanke var rätt, han hade vält ut koppen över sig, väggen, sängen och golvet. Jag fick skölja av en iller, sopa golvet, moppa golvet och byta alla sängkläderna. Max tyckte att det var kul, där kom ju en mopp att bita i och en sopborste att slå ner + att matte blev så arg och så fick han ju lite chokladvatten också.

Som tur är var inte drickat varmt och han fick inte koppen på sig, inte mycket choklad heller. Men till nästa gång så vet jag att jag inte ska ta något förgivet, för man vet aldrig med en iller om det finns något gott att hämta eller något bus att göra…

elinn
0

Dom är experter på att nå dit vi inte tror dom kan nå dom små vildarna =) Man lär sig hela tiden var och var man inte kan ställa saker.

Men det var ändå tur i oturen att han klarade sig utan brännskador och skärsår. Och att städa efter dom små är väl något man som illerägare borde vara van vid Flört Och iaf jag brukar känna att hur förbannad man än är så går det inte att vara arg på dom små för deras nyfikenhet.

Madde
0

Ja verkligen tur att det inte hände något allvarligt. För att bli skållad är inte skönt. Vet inte vad som händer om en iller blir det. Om den överlever något sånt.

Det som är bra är ju att det gick bra i alla fall. Även om du fick städa lite efter olyckan. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Grodan
0

åh! gah, va sugen jag blev på chokladpraliner med illerform…

det vore något… en chokladask som heter Animalen och så är det praliner i form av hundar, katter, råttor, möss, illrar och hästar… hihi

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Faxlin
0

*Asg* Animalen. Ja, den chokladen skulle jag köpa. Tror jag måste hem och mixtra ihop en chokladiller. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Ja snälla åsa gör det. =) Massa fina chokladiller praliner. =) Mums.

Faxlin
0

hehe, japp det vore något va? Ska faktiskt fundera på detta. Har ju tillverkat choklad tomtar och sådant förrut som jag sålde. Så att fixa en iller borde inte vara sååå svårt. hiohi

Audiatur et altera pars

Sara
0

En affärsidé att utveckla innan Iller-Thriller kanske? Flört

Sara

Grodan
0

jag har ju sådana formar av snoppar… hihi… men kan man göra formar av snoppar kan man ju göra formar av illrar… (inte för att det är någon direkt likhet, men… haha)

gör ni pepparkaksillrar också när det är jul?

Madde
0

jag skulle vilka köpa så att jag kan göra illerpepparkakor. Finns ju så att man kan köpa av Ahms-illertorg. =)

Grodan
0

AH! men dessa kan man väl använda till att göra chokladillrar också? mmmm mums

Sara
0

# Jag menade: En affärsidé för dig Åsa att utveckla innan IT. Inte att jag skulle sno idén. Glad

Sara

Madde
0

Åsa du kan ju tillverka lite illerchoklad.

Hmm undrar om det skulle vara svårt att få någon som gör formar att göra just med illermotiv. Skulle nog gå åt som smör för alla som har iller i alla fall. =)

Faxlin
0

Jag kan lova att det inte är så svårt att göra formarna själva om de ska vara i pepparkakstyp. Men vill man som mig ha helgjutna eller åtminstone halvgjutna blir det lite kruxigare. Men jag håller helt klart på att spånar om det. en klart rolig grej. ;-)

Audiatur et altera pars