Vinterpälsen
Hemma finns tre illrar, varav en är väldigt nytillkommen, så hon har inte så mycket med sammanhanget att göra. Det jag tänkte fråga gäller mina två andra som varit hos mig mycket längre. Det är nämligen så att den ena, Tilda, har fått en jättefin tjock vinterpäls, den växer så det knakar..
Men Hampus, han har inte fått ens ett hårstrå som tyder på att han ska få nån vinterpäls. De äter samma foder. Lever under samma tak, så klimatet är detsamma för båda. Och båda är ute lika mycket. Hampus är inte så mycket äldre än Tilda.
Jag börjar bli orolig att han lider av nåt, typ vitaminbrist eller har nån sjukdom..eller är det vanligt att de inte får vinterpäls alls..säkert oroar jag mig i onödan, det tar väl längre tid för vissa..
Har samma grej hemma.. Fiona är värdens fluff boll medans harley ser ut som vanligt nästan men ja tror det är skillnad från iller till iller Gustav märktes de inte någon skillnad på medans Ted nästan såg ut som en angora vintertid
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Stitch har de senaste 2 åren varit väldigt sen med vinterpäls, hans har inte kommit föräns slutet på november- december. tror inte det beror på nån brist eller så, vissa är bara mer trögstartade och känsliga för temperaturer.
3 av våra 4 har pälsat på sig nu men tjabo gjorde det först förra veckan. Det är bara bilbo som inte hänger med riktigt men det beror nog på att han äter kortison. Hoppas ändå på att han kommer få lite vinterpäls iaf. det kan variera väldigt mycket vilken tid vinterpälsen dyker upp..särskilt när klimatet är som det är nu flr tiden.

Aa men då så..då är det ingen större fara då. Nä han är ju frisk för övrigt. Man blir lite som en "hönsmamma# ibland
Min första iller fick aldrig vinterpäls andra vintern, kollade upp honom och det kom fram att han hade insulinom.. De är kanske inte svaret du vill ha ;) Gumman är mycket tidig med sin päls, den kom redan i slutet av september.. Alla är väl olika. Phoenix verkar inte få nån päls, men han är jämt jättevarm, så han kanske inte behöver någon ;)
Paulina